| Forfatter |
|
mattias.dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Har fået til opgave at finde poppen af poppen indenfor LCD og Plasma skærmene på markedet i øjeblikket - dog nogle få krav:
LCD: 40", minimum 3000:1 kontrast, HDMI, DVI osv
Plasma: minimum 40" - max 61", minimum 3000:1 kontrast, HDMI, DVI osv
Der er ikke nogen fastslået max. pris, men hvis vi bevæger os over 60.000,- så skal der være en markant forskel som taler for det....
Designmæssigt skal det gerne være enkelt og helst i sølv - dog ikke et bestemt krav
Derfor ligger Sony's KE / KLV modeller godt i svinget, udover de lidt haltende specifikationer
På forhånd tak, Mattias
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo ikke svært
LCD : Philips 42"PF9830 pris kr. 43.000-50.000,- (den stiger vist i pris), Samsung 40 "LE40-M61 Årets LCD TV EISA vinder kr. 29.999,- set hos 2tal, eller Sony 40" i W serien kr. 38.000,-
Plasma : Pioneer 50" PDP-506XDE Årets Plasma TV Eisa Vinder kr. 43.999,- også set hos 2tal.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kigger jeg nærmere på - hvis andre er uenige, så fyr bare løs
Tak
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
LCD: Aner det ikke 
Plasma: Hvis du går efter billedkvalitet og fleksibilitet, så uden tvivl Panasonic TH-50PHD8 til ca. kr. 37.000 (med de nødvendige input-boards). Og hvis du virkelig vil give den gas, så smid en scaler efter den (ca. kr. 10.000 - kr. 15.000 afhængig af model).
Det bliver ikke bedre 
Skærmen i sølv:

Skærmen i sort (aske-sort):

|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe - ok fair nok - kender ikke den omtalte skærm.
Fujitsus nye panel kunne også være en mulighed, men så vidt jeg husker, så ligger prisen på ca. kr. 50.000 for skærmen alene.....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Fujitsus nye panel kunne også være en mulighed, men så vidt jeg husker, så ligger prisen på ca. kr. 50.000 for skærmen alene.....
|
|
|
Jeg har ikke set den, men jeg har set en demonstration af Cinemateq scaleren, de har styr på sagerne... Denne skærm inkl. scaler og deres disc player (tjek den lige, det er ren guf for 1:1 fanatikere... ) ligger i overkanten af 80.000,-. Og så mangler man stadig en tv-tuner... Men hvis Fujitsu tager 50K for panelet alene, så er det sådan set slet ikke så galt - scaleren koster 16K og afspilleren 12,5K i løs vægt. Hvis man er på jagt efter "det absolut bedste" (som i: Findes der noget bedre end en Pioneer?), så ville jeg sætte den på listen over mulige kandidater. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
(som i: Findes der noget bedre end en Pioneer?)
|
|
|
hehe - det skulle jeg nok mene at der gør 
Har du fået PHD8 hjem endnu?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
Jeg har ikke set den, men jeg har set en demonstration af Cinemateq scaleren, de har styr på sagerne |
|
|
er det deres "picture optimizer", den har da ellers ikke fået særligt pæne ord med på vejen (så vidt jeg husker).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| er det deres "picture optimizer", den har da ellers ikke fået særligt pæne ord med på vejen (så vidt jeg husker). |
|
|
Den demonstration jeg så var ret overbevisende - det er den eneste scaler jeg har set bestå samtlige de-interlacing tests på Peter Finzel test-disc'en. Om en evt. kritik kunne stamme fra dens håndtering af NTSC skal jeg så ikke kunne sige. Men som sagt, jeg har ikke set plasma-løsningen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
|
|
Var der ikke noget med at den kun kan køre 1:1 ved 50 Hz på VGA-indgangen, ikke DVI/HDMI? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
Var der ikke noget med at den kun kan køre 1:1 ved 50 Hz på VGA-indgangen, ikke DVI/HDMI?
|
|
|
Nej da den kører 1:1 via VGA ved både 50 hz og 60hz.
Og 50 hz vises som 50 hz!! (en fryd at se fodbold igen) Hvilket meget få skærme kan prale af!!
Indtil videre kan den ikke køre 1:1 mapping via HDMI. Og indtil videre kan den kun køre 1:1 mapping via DVI ved 60hz.
Når jeg skriver "indtil videre" er det fordi, man på de gamle digitale inputboards kunne modificere EDID så det var muligt, at køre 1:1 mapping ved både 50 og 60 hz! Så forhåbentlig går der ikke længe før end, man kan gøre det samme med de nye boards.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
| er det deres "picture optimizer", den har da ellers ikke fået særligt pæne ord med på vejen (så vidt jeg husker). |
|
|
Den demonstration jeg så var ret overbevisende - det er den eneste scaler jeg har set bestå samtlige de-interlacing tests på Peter Finzel test-disc'en. Om en evt. kritik kunne stamme fra dens håndtering af NTSC skal jeg så ikke kunne sige. Men som sagt, jeg har ikke set plasma-løsningen.
|
|
|
Uden at man på nogen måde skal tage HCC's ord for gode varer :
http://www.dvdo.com/new/iScanHDp_HCC_May_2005.pdf
Men den er jo også noget billigere end konkurrenterne - en ikke helt uvigtig faktor 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Otto, TC skrev:
| Var der ikke noget med at den kun kan køre 1:1 ved 50 Hz på VGA-indgangen, ikke DVI/HDMI?
|
|
|
Indtil videre kan den ikke køre 1:1 mapping via HDMI. Og indtil videre kan den kun køre 1:1 mapping via DVI ved 60hz. |
|
|
Det var også det jeg spurgte om... Hvorvidt vi vil bestille den hjem til lager afhænger lidt af efterspørgslen, vi har svært nok ved at følge med den efterspørgsel vi har på de modeller vi allerede fører, så at lægge en model til lige nu er ganske enkelt for omfattende - og af samme årsag (samt leveringsproblemer) er LG indtil videre lagt på is. Jeg vil ikke udelukke at disse modeller kommer ind i vores sortiment på et tidspunkt, men det er trods alt en stor bid at skulle være eksperter på så mange forskellige modeller, bare af dem vi har indtil nu, så vi må tage et skridt ad gangen. Da HTPC-kunder traditionelt set i høj grad er DIY-kunder, så er det ganske enkelt ikke der vi kan hente flest kroner, og så bliver det naturligvis nedprioriteret så længe der er penge at tjene på noget andet... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
Otto, TC skrev:
| Var der ikke noget med at den kun kan køre 1:1 ved 50 Hz på VGA-indgangen, ikke DVI/HDMI?
|
|
|
Indtil videre kan den ikke køre 1:1 mapping via HDMI. Og indtil videre kan den kun køre 1:1 mapping via DVI ved 60hz. |
|
|
Det var også det jeg spurgte om... |
|
|
Jeg er ikke helt med? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dét er jo så et konge-eksempel på at en anmeldelse skal læses under de rigtige forudsætninger - Cinemateq'en kritiseres ikke for dens evne til de-interlacing eller skalering, men for dens mangel på HD-muligheder. De kårer DVDO'en til vinder, men Cinemateq'en er ubetinget en bedre scaler, det er kun tilslutningerne der gør at den (DVDO'en) vinder. Den version der følger med Cinemateq fladskærmen er den nye (og markant dyrere) SDI-version, der i kombination med en HD input box der kommer senere (som jeg ikke har kunnet finde info på) giver al den fleksibilitet man kan ønske sig. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Jeg er ikke helt med?
|
|
|
Jeg spørger: "Var der ikke noget med at den kun kan køre 1:1 ved 50 Hz på VGA-indgangen, ikke DVI/HDMI?"
Hvortil du svarer: "Nej da den kører 1:1 via VGA ved både 50 hz og 60hz. ... Og indtil videre kan den kun køre 1:1 mapping via DVI ved 60hz"
OK, den kommer så nok til det på et tidspunkt, det er fair nok - og vi to kan hurtigt blive enige om at VGA i praksis kan vise sig at være bedre. Men det er komplet umuligt at forklare kunderne - deres meget logiske ræsonnement, som jeg er helt enig i, er at hvis VGA er bedre end DVI, så er der noget der ikke er lavet optimalt. Og hvem vil betale 50-60.000,- for noget der ikke er optimalt konstrueret? (selv om der ikke ER noget i denne verden der er "optimalt" konstrueret, så hjælper det nu engang at man kan overbevise sig selv om det...) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn det der cinemateq udstyr ser for lækket ud! 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Dét er jo så et konge-eksempel på at en anmeldelse skal læses under de rigtige forudsætninger - Cinemateq'en kritiseres ikke for dens evne til de-interlacing eller skalering, men for dens mangel på HD-muligheder. De kårer DVDO'en til vinder, men Cinemateq'en er ubetinget en bedre scaler, det er kun tilslutningerne der gør at den (DVDO'en) vinder. Den version der følger med Cinemateq fladskærmen er den nye (og markant dyrere) SDI-version, der i kombination med en HD input box der kommer senere (som jeg ikke har kunnet finde info på) giver al den fleksibilitet man kan ønske sig.
|
|
|
Helt enig de fleste "professionelle" anmeldelser skal tages med et stort gran salt! Se bare HCC's forside i denne måned 
Mht. Cinemateq scaleren, så har skepticismen gået igen i et par tråde på avforums. Men igen - til prisen kan man jo næsten ikke klage 
Jeg har selv en forudbestilling på DVDO's nye VP30 (med SDI). Derudover kommer de nye Crystallio scalerer på markedet inden længe......det bliver ikke let at vælge 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
Jeg er ikke helt med?
|
|
|
Jeg spørger: "Var der ikke noget med at den kun kan køre 1:1 ved 50 Hz på VGA-indgangen, ikke DVI/HDMI?"
Hvortil du svarer: "Nej da den kører 1:1 via VGA ved både 50 hz og 60hz. ... Og indtil videre kan den kun køre 1:1 mapping via DVI ved 60hz"
|
|
|
Nu er jeg med (det burde være forbudt at stille "indviklede"/drilske spørgsmål sidst på eftermiddagen)
Og 50 hz er vigtigt! Fand** fedt at se fodbold igen i 50hz (uden konvertering!!), hvor intet hakker eller hvor bolden ikke "forsvinder" 
|
| Til top |
|
| |