Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: køb af Philliips 9520 staidg bedst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Symbiot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Godt så.
Jeg er ved at være derhenne hvor jeg er overbevist om at det bedste CRT køb er 9520'eren fra Phillips. Jeg har lige købt hus, og tænker lidt at det er nu eller aldrig($$$$).
Nu er det ikke sådan at der er et eller andet lige på trapperne, så det måske var bedre at vente en måned eller 2?

De fleste steder sælger Tv'et for 7000, og forhåbentligt kan det presses lidt i pris...

Er jeg stadig på ret kur mht indkøbet?

Til top Vis Symbiot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Symbiot

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke syntes om designet på 9520 så vil jeg foreslå dig at tage ned i din lokale Elgiganten og se efter 9570.

Jeg har selv købt dette fjernsyn og de er indvendigt nøjagtig ens.
9570'eren har dog et ekstra scart-stik med RGB hvor 9520'eren "kun" har et.

Du kan evt. klikke på min WWW knap for at se mit setup, der kan du se fjernsynet

Billedet er simpelthen fantastisk, intet mindre

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Ja 9520 er vel stadig noget af det bedste man kan købe og endda til en fornuftig pris.
Jeg tror ikke du skal regne med at se mange nye CRT modeller mere. De fleste har mere eller mindre flyttet al deres udvikling over på fladskærme. Desuden introduceres de fleste nye modeller i efteråret, så de havde nok været præsenteret hvis der kom nogen.

Både Sony og Bang & Olufsen har f.eks. meldt ud at de stopper helt med at sælge CRT TV på nært et 21" B&O CRT. Så du skal ikke forvente at se nye modeller fra dem.
Sony vil fremover kun sælge CRT TV i fattigere lane som f.eks. Østeuropa, mens B&O er helt stoppet med at producere CRT pånær den omtalte 21" model.
Andre følger sikkert snart efter og udviklingen af CRT er gået mere eller mindre i stå hos de fleste producenter.
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Wizard skrev:
Hvis du ikke syntes om designet på 9520 så vil jeg foreslå dig at tage ned i din lokale Elgiganten og se efter 9570.

Jeg har selv købt dette fjernsyn og de er indvendigt nøjagtig ens.
9570'eren har dog et ekstra scart-stik med RGB hvor 9520'eren "kun" har et.

Jeg kan ikke finde 32PW9570 på Elgigantens hjemmeside, sælger de den stadig?
Hvad er prisen i Elgiganten?

32PW9520 specifikationer fra Philips DK

32PW9570 specifikationer fra Philips UK (32PW9570 findes ikke på Philips DK)

32PW9570 ligner den tiligere topmodel 32PW9509 som var dyrere end 32PW9520 på grund af kabinettet med den sorte ramme.
Her kan udseendet af 32PW9520, 32PW9570 og 32PW9509 sammelignes:

32PW9520:

32PW9570:

32PW9509:

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Nej men kan ikke se den på deres hjemmeside ej heller på Philips danske side.
Hvorfor ved jeg ikke?

Deres vejl. uds. pris er 7.999,- men med lidt held, som jeg havde, får man det noget billigere
Den eneste grund til at jeg hørte om den nye model var fordi jeg ville have Elgiganten til at matche TC's pris på 9520'eren. Det kunne de umiddelbart ikke pga. leveringsproblemer, men sagde så at de snart fik en ny model på lager, nemlig 9570. Så den bestilte jeg og har nu ca. haft det i en måneds tid.
I følge Otto, fra TC, kan grunden til at den nye model kun kan fås i Elgiganten være at de ikke handler hos Philips i DK, men i et af de andre nordiske lande?

Du har ret i at de er gået tilbage til det look som 9509'eren havde, hvilket jeg syntes er klart flottere end 9520'eren, som i mine øjne, ligner et "morfar" fjernsyn

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hvis man kan presse 32PW9570 ned i 7000 kr. så er den da værd at overveje.
Desuden har den jo 3 scartstik (2 med RGB) i stedet for 2 scartik (1 med RGB) på 32PW9520.

Jeg undrer mig dog over at 32PW9570 på Philips UK er angivet til at være 10 kg tungere end 32PW9520 er angivet til på Philips DK (59,3 kg vs. 49 kg). Den bliver næppe 10 kg tungere på grund af en ekstra scart indgang og kabinettet tvivler jeg også på er 10 kg tungere, medmindre det ene er plastic og det andet metal, så mon ikke der er tale om en fejl enten det ene eller andet sted?

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kan fortælle dig at jeg gav 7500,- så fik 500kr. i rabat, det syntes jeg er en okay pris, især som du rigtig nok også har set, så har 9570 3 scartstik hvoraf 2 af dem er med RGB.
Det var faktisk også et af mine krav, da både Xbox'en og DVD-afspilleren benytter RGB

Hvor de 10 kilo gemmer sig henne, ved jeg faktisk ikke, så tror også der må være tale om en trykfejl.

Men til dig Symbiot, vil jeg klart anbefale dig dette fremragende fjernsyn
Så hvis du har pladsen og 32" er nok for dig, så er det bare med at komme ned og handle

Symbiot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

jeg har været på jagt i dag, og kan ikke få 9520'eren ned under 7000 kr. måske lidt, men har ikke kæmpet vildt for det.

Jeg har kigget noget efter 9570, og umiddelbart kan jeg godt lide modellen. Specielt den sorte kant, der hjælper med kontrasten, er rar... plus de ekstra scart... men prisen er så 1000 kr dyrere.

Eneste sted jeg har fundet den er hos elgiganten..

nogle gode forhandlingsråd??

er det overhovedet det værd at give 1000 kr ekstra?

Symbiot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Kan se vi Ninja-postede hinanden...

hvad siger du til de 1000 kr i forskel? er det det værd?

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Symbiot skrev:
nogle gode forhandlingsråd??

Tag en Jyde med

Men det bedste forhandlingsråd er vel at du siger til sælgeren at du kan købe et tilsvarene TV (9520) billigere et andet sted, så er de ofte mer villige til at matche prisen.

Kan du få den ned i 7500 så er der jo kun 500 forskel.
Hvis du har brug for to RGB indgange er der jo ikke at spekulere over, så har du brug for 9570.
Udseenet med den sorte ramme kan jeg også bedre lide.

Symbiot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

hahaha... ja, jeg er selv jyde... men alle mine skyts prellede af på ekspedienten...

måske jeg skal prøve den næste ekspedient...

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Symbiot skrev:
hahaha... ja, jeg er selv jyde... men alle mine skyts prellede af på ekspedienten...

måske jeg skal prøve den næste ekspedient...

Ja der er heldigivs flere ekspedienter i Elmutanten. Min erfaring er at dem med højest "rang" og ancinnitet er generelt er lettest at handle med. Ledere har ofte større carte blanche til at give rabat end butikselever.
Men du kan jo bare prøve en ande dag eller et andet tidspunkt hvor der er en anden på arbejde. Men bor du langt fra Elmutantet kan det hurtigt blive dyrere i transport end det du kan spare.

Symbiot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

der er også flere der mener, at det er bedre at vente til der er nogle ordentligt Fladskærme til en overkommelig pris..

men er det inden for nærmeste fremtid.. her tænker jeg, om 9570'eren f.eks. kan tjene sig selv ind, inden fladskærme er til at røre ved..!?

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Symbiot skrev:
men er det inden for nærmeste fremtid.. her tænker jeg, om 9570'eren f.eks. kan tjene sig selv ind, inden fladskærme er til at røre ved..!?

Der er en anden tråd om der handler om netop det her:
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29884

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Symbiot skrev:
Kan se vi Ninja-postede hinanden...

hvad siger du til de 1000 kr i forskel? er det det værd?

Ja, det gjorde vi vidst

Nu gav jeg jo kun 500kr. mere for det, men jeg syntes klart de er det værd.
Jeg fik både et pænere design (det var fruen især glad for) samt et ekstra scartstik med RGB, så jeg var slet ikke i tvivl.

Tapeconnection sælger 9520 til under 7000kr. så er designet og det ekstra scartstik ikke så vigtigt for dig, kan du jo evt. købe der?
Jeg ved i hvert fald at servicen er helt i top hos TC

Mht. om det kan tjene sig selv ind indtil LCD og andre fladskærmsteknologier er billigere og bedre, så syntes jeg godt det kan.
Min fætter har lige købt et Samsung LE-40R51B og jeg må sige at der er forskel.
Jeg har godt nok ikke et fjernsyn på 11cm. i dybden, med sort pianolak og 40", men jeg har, om ikke klart bedre, så bedre billedkvalitet end ham og det (selvfølgelig) især ved alm. TV, men faktisk også ved DVD.

Han kan også godt se det, men syntes godt han kan leve med det og så især fordi det står klart bedre end det gamle fjernsyn han havde.

Så, hvis du har pladsen og har nok i 32", så burde du absolut give det en chance og kigge nærmere på 9570, jeg har ikke fortrudt

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Philips 32 PW 9520 er faldet yderlig i pris hos Tapeconnection, nu koster TV'et 6.488,-
http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emn e=visprodukt&Gruppenr=11&ID_infoside=45642

Symbiot, har du fået købt et TV?

Symbiot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
Philips 32 PW 9520 er faldet yderlig i pris hos Tapeconnection, nu koster TV'et 6.488,-
http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emn e=visprodukt&Gruppenr=11&ID_infoside=45642

Symbiot, har du fået købt et TV?

snurrerundtlyd... det har jeg ikke ..... jeg var i elgiganten...2 gange..... de 2 sælgere NÆGTEDE at sælge 9570 for mindre end de 7999... jeg jeg nægtede at give fuld pris.... de syntes bestemt at jeg skulle handle et andet sted så...
det sagde de sgu.... mage til sælgere... jeg mener... havde han givet mig et eller andet oveni... et ordentligt scartkabel eller lign..... men nej.... så kan de sgu beholde €%&€%&€€....

anyway.. min plan er lige nu, at vente til efter nytår, og så se i Januar, om der sker noget spændende der...

kommer 9570 ikke til aslg andre steder også??

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 November 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Det må jeg nok sige!!!  Den sælger var da virkelig også forbandet næsvis, sådan at stå på den pris der er forlangt! Priserne er i forvejen sålangt nede på CRT - idet de står overfor afløsning af de flade skærme - at der velsagtens ikke kan skrues mere på priserne.

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 November 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Symbiot skrev:

jeg var i elgiganten...2 gange..... de 2 sælgere NÆGTEDE at sælge 9570 for mindre end de 7999... jeg jeg nægtede at give fuld pris.... de syntes bestemt at jeg skulle handle et andet sted så...
det sagde de sgu.... mage til sælgere... jeg mener... havde han givet mig et eller andet oveni... et ordentligt scartkabel eller lign..... men nej.... så kan de sgu beholde €%&€%&€€....

LOL

Hvis du gerne vil have det TV, så køb det dog. Om du får et scartkabel med i prisen, som svarer til 100 Kr. i rabat, er vel ikke så vigtigt?

Er det virkeligt så slemt at butikken sælger varerne til det der står på skiltene?

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 November 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Det er da en vild diskution, hvis i duskutere 500 fra eller til på markedets bedste CRT tv, som for bare et par åe sider kostede 12-14k, og nu er 7-8k lige pluselig meget at give for sådan et tv???

Mvh.
Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum