Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Valg af DVD optager (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Baloo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Kan I give nogle gode råd mht. valg af DVD optager helst med HD.

Gode råd og erfaringer modtages med tak.

Jeg har lige væøret igennem et sandt cirkus med en NorthQ 7100, jamen du godeste.

Fik den leveret tilbage til sælger, og fik mine penge igen , så nu er jagten gået ind.

Har Pioneer DVR-5100H-S i tankerne, men den kommer først til Dk i slutningen af November til en pris omkring 10K.

M.v.h.

Baloo

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Pioneeren ser interessant ud, personligt ville jeg aldrig købe en "ren" dvd-optager, da man hurtigt bliver træt af at skifte skiver når der skal otpages.

Skal du have en ren dvd-recorder, så gå efter Sony, den har det bedste billede, både fra tuner og mpg-2 encoder.

Alternativt findes der en smart otpager og dvd-afspiller fra Samsung. Har selv en stående for sjov, den har en fantastisk god tv-tuner og optager i perfekt kvalitet. Det er stort set umuligt at se forskel på live udsendelser og det man optager. Og så kan den timeshifte, en rar funktion når telefonen ringer eller man skal på det lille hus eller brygge lidt kaffe.

Samsung DVD-H40E anskaffede jeg mig til  2800,- og med 40 GB hd = 12 timers MPG-2, 6Mbit VBR kvalitet. Brugergrænsefladen er flot og logisk og ikke den man oplever på NorthQ.

Bemærk at Sony og Philips også snart kommer med DVD-recodere med indbygget HD engang til næste år.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Baloo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Hej ctacta.

Tak for et godt og seriøst svar.

Jeg er, idet jeg ikke køber så tit, på jagt efter den pt. ultimative maskine, og selvom jeg har voksne børn, og er ved at være op i årene, er der stadig et legebarn i mig.

Den skal bare være i orden. Efter mine oplevelser med den endnu ikke færdiggjorte NorthQ, er jeg begyndt at ryste lidt på hånden, for sådan noget orker jeg ikke igen.

Den skal kunne det hele: Recorde /brænde DVD og helst have en HDD funktion (så stor en HD som muligt) jeg har skrottet min VHS,  TV tuner, og som et must have en god lyd og kunne afspille de fleste formater.

Jeg kunne blive ved, og ved, at jeg stiller store krav.

Jeg kan ikke gennemskue reklamer, brochurer osv., så håber på denne måde at få et rigtigt HI-FI råd.

Tak endnu engang.

M.v.h.

Baloo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes