Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 19:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Preout = lyd i andet rum? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 November 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

så er jeg her igen med endnu et spørgsmål:

jeg vil meget gerne koble en effektforstærker (NAD 216/218) på min surround Sony STR-DB-1070QS. Men jeg kan ikke lige finde en preout på min forstærker. Men der er noget der hedder "lytning til lyden i et andet rum". Jeg kan ikke helt forstå hvad dette går ud på, men så vidt jeg kan se kan man tage lyder fra min forstærker og smide den ind i en stereoforstærker og så koble nogle højtalere til denne stereoforstærker. Så kan man ikke skifte denne stereoforstærker ud med en effektforstærker så jeg får ekstra kraft på mine fronthøjtalere, men stadig bevare surroundlyden? selvom det udgangen ikke lige hedder Preout.

kan lige vedlægge den tegning som er i min manual:

Til top Vis Steffen BDE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen BDE

Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der kan hjælpe mig med dette? Jeg synes det lyder til at være en preout, men ved bare ikke om man stadig kan høre surroundlyden i de andre højtalere når udgangen nu er beregnet til at give lyd i et andet rum!!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Pre-out er efter volumenpotentiometeret: Når du skruer op og ned, styrer du effektforstærkernes lydstyrke!

"Lytning til lyden i et andet rum" (står der virkeligt sådan?): Det burde være før volumenpotentiometeret, således at du på en tilkoblet stereo-forstærker kan regulere lyden i eks.vis et andet lokale!

Så mit bud er, at det ikke er det samme, nærmest bare en ekstra "tape-out" med fast niveau!

Hvad siger bogen?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Du har sandsynligvis ret. Nu har jeg efterhånden læst teksten i manualen igennem en del gange. Og tror desværre ikke mit lille nummer kan lade sig gøre.

Men tog lige et par citater fra manualen som i, sandsynligvis, forstår meget bedre end jeg gør:

”Det er muligt at anvende 2ND ROOM OUT-jackstikkene til at sende det valgte apperats lydsignaler til en stereoforstærker i et andet rum.”

”Center og bagsurroundhøjtalerne kan anvendes som højre og venstre højtaler i det andet rum. Når lyden sendes i det andet rum vil kildesignalet for det andet rum blive sendt til PRE OUT CENTER og SURROUND BACK jackstikkene.”

”Kun signaler fra apparater tilsluttet de analoge indgangsjackstik sendes via 2ND ROOM OUT jackstikkene. Der sendes ingen signaler fra apparater, som kun er tilsluttet de digitale indgangsjackstik.”

kunne også prøve at køre ind i den lokale HIFI klub og se om de kan hjælpe mig!

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har kunne finde ud af, burde din 1070 havde pre-outs, har du kigget grundigt nok

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 November 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Er det ikke denne model vi taler om se billede oppe i højre hjørne er der preout for alle kanaler , så det er bare at knalde front left/right i tilsvarende på en effekt

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

haha jo det er sku da den.

Jamen hvad fanden.. har godt nok ikke kigget bagpå for at se om kanalerne er der. Kiggede bare efter udgange i manualen og der stod ingenting.. var lidt for doven til at kravle ned og hive min forstærker ud af den vante plads.

TUSIND TAK for hjælpen!!! skal nok undersøge tingene lidt grundigere inden jeg stille dumme spørgsmål næste gang!

EJ NU ER MIN DAG BARE REDDET..så kan jeg købe AL1000 og NAD 216/218.. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes