| Sendt: 02 November 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stranger,
Jeg tror at uaset hvilket produkt du finder så vil der være småting som ikke heeelt virker 100%. Jeg har kørt Showshifter da jeg kom ind i denne verden. Showshifter var et okay produkt, der kunne nogle ting som jeg kunne lide med det var mega besværligt at navigere rundt i. Jeg oplevede ofte at det ikke lukkede rigtigt ned hvis jeg optog 2 programmer lige efter hinanden.
Jeg prøvede også Mediaportal. Det virker kanon til musik, radio, billeder men jeg synes stadig der er småfejl på tv-delen hvilket de også bekræfter til en vis grad på deres hjemmeside lige nu. Det ser godt ud men jeg tror der er alt for mange settings for normal mand til at det lige nu er rigtig godt. Mon ikke det kommer.
Nu er jeg på MCE2005 og det er - for nogen - måske alt for simpelt men det pasesr fint til mig og især kæresten. Det er let at gå til, ikke alt for mange skærmbilleder man skal igennem og så er der en remote som virker perfekt til systemet. Men jeg har da stadig mine små problemer som jeg går og nørkler med og det tror jeg der vil være i dem alle indtil vi ser en blackbox som en xbox, hvor du ikke rigtig kan rode med OS som du kan med XP og de frontends der nu findes.
om du vælger Mediaportal, Meedio, MCE eller Showshifter eller noget helt 3. er helt op til dig men jeg tror ikke du skal forvente at det bare er fejlfrit. I det firma jeg sidder i introducere vi MCE maskiner i 1. kvartal og vi frygter mildest sagt den support vi kommer til at skulle yde for jeg tror der kommer rigtig meget.
Det der er det vigtigste når du laver en htpc er at den KUN laver det og ikke andet. Min maskine har kun lige det mest nødvendige lagt på og jeg hverken surfer eller bruger messenger eller noget andet en mce2005. Erfaringen siger mig at så snart der kommer andet smuds ind så kan det begynde at gå galt.. Min maskine skal virke hele tiden og jeg ønsker ikke at se den gå i stå mens jeg er på ferie og se at den så ikke har optaget noget af dem vi gerne ville se.
Held og lykke med projektet og husk at skal du have succes med dette hjemme så gælder det om at få konen til at indse at det er rigtig smart og LET!!!
Paqi
|