Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 06:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tarup 13’s anlæg. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 46
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 16 November 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

NU må jeg lige bryde ind
jeg siger ik at dali helicon ik er pæn men den tåler ik sammenligning med gamut l3
ja de kan da godt minde lidt om hinanden men når man kommer tættere på syntes jeg at dali helicon ligner lidt et sminked lig i forhold til gamut
l3
der er slet ik den gedine kval over dem som der er med gamut l3
udover det så når de begge får overfrakken a er man ik et second i tvivl om hvem der har de bedste komponenter gamut er simpelthent spitzen
kvalitet
hvor helicon ligner et el andet fra en et lego rumskib
ej man skal tale pænt ; )
var faktsk ret vild med helicon 400 og havde da også overvejet ret kraftig at købe dem men så helt tilfældig hørte/så jeg gamuterne inde i kt
radio og der var jeg solgt også selvom de er dobbelt så dyre men det var på grund af lyden jeg købte dem skal det lige siges.
Lige til sidst skal det siges at jeg har dem i birds eye mapel
og at det med udsende er hundred procent individuelt   (mit syn på dali helicon 300)
min kæreste syntes også min lyngdort tda2200 ligner en billig video maskine men der var hun godt nok også lige ved at blive fyret




Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 16 November 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kan forstå på dig, at du er lige så glad for dine GamuT'er, som jeg er. Men der er hundredevis af Helicon ejere, som er glade for deres speakers. Har du læst tråden om Dali her på sitet?, der er rigtig mange Dali fans.

__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 16 November 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jep det har jeg
og så er det jo bare fint
dali laver nogle kanon højtalere ingen tvivl om det (især euphonia serien)
men gamuterne er liiiiiige det federe fordi de er så kompromiløse i valget af vitale dele
hvor lang tid har du haft dem ?
de begynder jo først at lyde RIGTIG godt efter en 3 måneders tid
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 16 November 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Ps du sku på sigt overveje at få nogle mere ambitiøse højtalere kabler
især gamuternes lydscenen bliver nærmest kun begrænsed i hvor gode kabler man bruger
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 16 November 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Har du hørt Kimer 8TC? Det i mine øre rigtig gode højtaler kabler. De er godt nok ikke så dyre, men det bliver de jo ikke dårlige af

Men du kunne overveje et sæt mere til bi-wire. Det bruger jeg selv, og det har givet mig bedre lyd.



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 16 November 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Ja det har jeg
det er sjovt med kabler
jeg troede også at kimber 8tc var as good as it gets fordi det der kom ud af højtalerne lød rigtig godt men.
på min storebrors anlæg (han havde kimber 8tc) var overgangen til kimber bifocal xl noget af en åbenbaring og det var især lyscenen der
pluselig blev ENORM og ligeså 3d sperpektivet blev igen noget så kraftigt forbedret
jeg tror sådan set på et godt anlæg er kimber 8tc mere en rigligt men når man rykker op i en kaliber og gennemsigtighed som gamut så er altså
noget andet
jeg havde nogel 50 kr meteren kabler da jeg købte mine l3 højtalere og det lød så elendig at jeg helt seriøst smed kablerne ud
så for at koge det hele ned så lyder gamuterne ik bedre end det de bliver spændt for
jeg skal ihvertilfel ha købt noget i bifocal xl kaliber el måske noget bertram hvis jeg kan finde et brugt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 13 December 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Så kom der en sub til anlægget. Placeringen tog en halv time, så var den i vinkel, ifølge mine ører. Nu skal fruen lige godkende placeringen. Det næste bliver netkabler og en reol. Billeder følger senere.

VH Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 13 December 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Spændende. Hvilken sub er der tale om?

__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 13 December 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:
Spændende. Hvilken sub er der tale om?

Som du kan se på min "underskrift" er det en Sonus Faber Gravis.



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
full blown
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 13 December 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hva seven!!!, jeg synes ellers du andet steds snakkede om martin logan grotto eller tager jeg fejl!. 

Manglede der alligevel lidt i dybden,i forhold til dine gamle gulvhøjtalere?. Er det den nye gravis domus?.

Mvh FB



__________________


Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 13 December 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Hva seven!!!, jeg synes ellers du andet steds snakkede om martin logan grotto eller tager jeg fejl!. 

Manglede der alligevel lidt i dybden,i forhold til dine gamle gulvhøjtalere?. Er det den nye gravis domus?.

Mvh FB

Du har helt ret, jeg kunne ikke vente længere på den grotto, og så lånte jeg en gravis domus i KT,for seven hvor er det bare OK. Nu spiller det som jeg har drømt om.

VH Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 15 December 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Den spiller virkelig godt.



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 656
Sendt: 15 December 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Tillykke med GamuT.. De er sindsvagt flotte, og spiller sikkert lige så. Jeg har kun hørt L5, og var ved at falde ned af stolen, hold k**t de spiller godt... Har ellers ladt mig fortælle, at det faktisk ikke var nødvendigt med en sub til L3, medmindre man spiller i et utroligt stort rum. Men det er jo en smagssag.. Hvordan hænger de sammen med Densen??  Deres grej swinger jo bare, så mon ikke at højttaleren får det til at swinge endnu mere.... Flot ser det ud...

mvh

 

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 15 December 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

mørch skrev:

Tillykke med GamuT.. De er sindsvagt flotte, og spiller sikkert lige så. Jeg har kun hørt L5, og var ved at falde ned af stolen, hold k**t de spiller godt... Har ellers ladt mig fortælle, at det faktisk ikke var nødvendigt med en sub til L3, medmindre man spiller i et utroligt stort rum. Men det er jo en smagssag.. Hvordan hænger de sammen med Densen??  Deres grej swinger jo bare, så mon ikke at højttaleren får det til at swinge endnu mere.... Flot ser det ud...

mvh

 

Det svinger så det er helt utroligt, mit lytterum er   45 + 40 m2 i 2 afdelinger, så jeg trot det svarer til ca 60 - 70 m2 i et rum. Gamuterne spiller en fin bas, men der er ikke meget under 40 hz, så jeg har valgt en delefrekvens på 47 hz på subben.

mvh Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Der kom en kasse

Advarsel.

Der er pakket godt ind.

Bunden med en 10" slavebas, bemærk der er også læder på bundpladen.

Det bliver helt spændende

Side og bag, imponerende finish.

Med frontstof

12 " Basenhed med kæmpemagnet

Placering 30 cm. fra lyttepositionen. Skøn dyb bas

Husk at gemme embalagen. Kom gerne med kommentarer.

VH Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
full blown
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Halløj henrik

Virkelig lækker sub,den kan garanteret ryste dig og fruen godt sammen i fifaen når der lyttes på fuld blus i dit kloster.

Du må lukke firmaet tidligt en dag og åbne dine porte for Flex og undertegnede til en lille demo. Jeg ville frygteligt gerne høre de Gamut i kombi med densen en dag.

mvh FB



__________________


Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Halløj henrik

Virkelig lækker sub,den kan garanteret ryste dig og fruen godt sammen i fifaen når der lyttes på fuld blus i dit kloster.

Du må lukke firmaet tidligt en dag og åbne dine porte for Flex og undertegnede til en lille demo. Jeg ville frygteligt gerne høre de Gamut i kombi med densen en dag.

mvh FB

Hej FB

Jeg lover, at der skal blive et møde, jeg tror det kan være fint med andres mening om lyden, man tror selv at det er så utroligt godt, men der skal også andres meninger til. Mit lytterum har den ulempe, at der mangler dæmpning, (tæpper er altid bedre end trægulv). GamuT L3 er en chokerende positiv oplevelse.

vh. Henrik

 



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
full blown
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg holder kalenderen fri for unødige fødselsdage i familie.

Vi smider vore iførte poncho´s på gulvet, så er der med sikkerhed fulddæmpet,hæ hæ

mvh martin



__________________


Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Hej igen

Jeg holder kalenderen fri for unødige fødselsdage i familie.

Vi smider vore iførte poncho´s på gulvet, så er der med sikkerhed fulddæmpet,hæ hæ

mvh martin

 

vh. Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

fed sub du har der hva har du givet for den?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 

<< Forrige Side af 46 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes