Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere via høretelefon-stik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SamCool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 November 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er godt klar over at mit spørgsmål må lyde vandvittigt i ørerne på de fleste hifi freaks, men here it comes... situationen er som følger..

Jeg har en Henry Kloss Model one radio som min kone kan holde ud står fremme i stuen, (der er desværre ikke længere plads til mit gamle anlæg med normale dinemsioner...) Nu ville jeg gerne om lyden fra radioen (som faktisk har en glimrende lyd) kunne komme ud via et par små Bose Accoustimass III højttalere som også har fundet nåde.. Radioen har kun høretelefon udgang, så jeg skal lave et par numre for at få det til at passe, men mit spørgsmål går på om det overhovedet kan lade sig gøre at trække passive højttalere via det stik, med bare et nogenlunde lydbillede.

Kom gerne med et praktisk løsningsforslag.. (Men det er udelukket at udskifte konen!)

Mvh SamCool

Til top Vis SamCool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SamCool

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 03 November 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hvis du smider en fordeler på din hovedtelefonudgang, så den bliver til to udgange, kan du lodde hovedtelefonstik på dine højttalerledninger, og lave forbindelsen på den måde.
Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Med et lille forstærker trin imellem burde det kunne lykkes, men direkte kommer der nok ikke meget lyd fra dine Bose hjt. Hvis det ikke er en svedende klasse A forstærker kan den jo gemmes af vejen så den ikke stikker i øjnene.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 03 November 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Nej..!? Du kan desværre IKKE bruge hovedtelefon udgangen til at trække en højttaler

Det du kan gøre! Bruge hovedtelefon udgangen sammen med en lille modstand, så den bliver til en forforstærker! denne sætter du så til en lille forstærker, som du så gemmer væk.

En anden løsning er! Du bruger det lille Jack stik der sidder bagpå "dette er en fast linje udgang" den sætter du til en lille forstærker! men dette kræver så at du benytter den nye lille forstærker til at skrue op og ned på. Men denne løsning er nok den bedste.

Peter

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 03 November 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Nej..!? Du kan desværre IKKE bruge hovedtelefon udgangen til at trække en højttaler

Hvorfor ikke ?
- er der noget jeg ikke har tænkt på

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 November 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

SamCool skrev:

Jeg er godt klar over at mit spørgsmål må lyde vandvittigt i ørerne på de fleste hifi freaks, men here it comes... situationen er som følger..

Jeg har en Henry Kloss Model one radio som min kone kan holde ud står fremme i stuen, (der er desværre ikke længere plads til mit gamle anlæg med normale dinemsioner...) Nu ville jeg gerne om lyden fra radioen (som faktisk har en glimrende lyd) kunne komme ud via et par små Bose Accoustimass III højttalere som også har fundet nåde.. Radioen har kun høretelefon udgang, så jeg skal lave et par numre for at få det til at passe, men mit spørgsmål går på om det overhovedet kan lade sig gøre at trække passive højttalere via det stik, med bare et nogenlunde lydbillede.

Kom gerne med et praktisk løsningsforslag.. (Men det er udelukket at udskifte konen!)

Mvh SamCool

Det kan det ikke , køb hellere et par gode aktive pc højttalere og tilslut dem til hovedtelefonudgangen så kommer der da lidt ud af det. Så vidt jeg ved er der minijack på klos´en så det burde virke. HOV jeg kan da prøve på min Klos hvis jeg lige har et par aktive pc ht´ere liggende

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 03 November 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
CPH-R skrev:

Hvorfor ikke ?
- er der noget jeg ikke har tænkt på

Der kommer simpelthen ikke effekt ud!? hovedtelefon udgangen kan levere ca. 1W ud, hvor du min. skal bruge 10-30W for at trække en højttaler.

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge forstærkning til alm ht´ere , men det virkede på min Kloss one

med aktiv pc ht. og der er lyd i begge sider selvom Kloss one er mono

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

SamCool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Tak for responsen, det går hurtigt ... Peters forslag med at benytte linjeudgangen til en ekstern forstærker er nok den "rigtigeste" løsning på mit konkrete problem, selv om jeg så skal justere lyden her. (men så undgår jeg jo også at alle højttalerne spiller "om kap")

Nogle forslag til en lille passende forstærker?...

Mvh SamCool

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

SamCool skrev:

Tak for responsen, det går hurtigt ... Peters forslag med at benytte linjeudgangen til en ekstern forstærker er nok den "rigtigeste" løsning på mit konkrete problem, selv om jeg så skal justere lyden her. (men så undgår jeg jo også at alle højttalerne spiller "om kap")

Nogle forslag til en lille passende forstærker?...

Mvh SamCool

Ja det er da bedst med en rigtig forstærker men det bliver ikke stereo med en Kloss one så skal du have Kloss two den er stereo

SamCool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

piobyte-

Ja, jeg har faktisk kigget lidt på at investere i DAB modellen til stuen, som også er i stereo, men problematikken med tilslutningen af Bose højttalerne er jo identisk.

Alle-

Jeg er imponeret af den gode hurtige respons der kom(mer). Tak for det

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes