| Sendt: 03 November 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at det eneste universal-råd er at man er nødt til at se tingesten "live", og dermed også hjemføre den selv. Kun da kan man sikre sig, og så måske endda ikke altid...
De problemer jeg har oplevet ville alle kunne have været undgået hvis jeg havde hentet varen personligt, og desværre er det for mig umuligt langt de fleste gange - har ingen bil, og bor ikke et af de centrale steder rent hifi-mæssigt.
Men jeg synes at jeg efterhånden føler større og større utilfredshed ved handel på afstand... En ting er om der går noget galt under transporten, men direkte usandheder er en anden ting.
Senest har jeg oplevet at en cd-afspiller slet ikke har den lovede COAX digital udgang, men inden da oplevede jeg da det der var værre:
Jeg købte en Denon DCD-1560, for drevet i den serie skulle være godt til at drive en DAC med (det synes jeg så ikke, desværre). Men det modtagne eksemplar led af følgende fejl:
- En ca. 20 cm lang og kraftig ridse på låget - mig bekendt ikke oplyst i annoncen. Sælger påstod at det var oplyst, men annoncen var selvfølgelig væk da jeg ville finde den. Og hermed et lille tip til www.hifi4all.dk: Når man svarer på en annonce bør salgsteksten altid inkluderes automatisk! Alt for ofte er jeg efterfølgende nødt til at fremfinde annoncen igen, hvilket er umuligt hvis sælger har slettet den.
- Skruerne i siderne manglede simpelthen! Sælger spillede forbløffet og sagde at han godt nok mente at de var skruet i.
- Der manglede en fjernbetjening! Sælgers kommentar: Det havde modellen ikke.
På positiv-siden kan nævnes at han sagde at han solgte den fordi lyd-udgangen ikke virkede, men det gør den så alligevel - hvor meget forstand har den person lige, og hvor meget forstand i det hele taget 
|