Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Xbox 360 som MCE extender m.m. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 November 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu varer det ikke længe inden vi kan få fingerene i den nye spillekonsol fra Microsoft, Xbox 360 lanceres i Europa den 2. december. Jeg har søgt information vedr. denne næste generation spillekonsol på nettet og der findes faktisk temmelig meget. I flg hvad jeg kan se løser Xbox 360 anvendt som MCE extender flere problemer på en gang, jeg har listet nogle af disse nedenfor og hører gerne jeres kommentarer hertil:

1) Xbox 360 fungerer som MCE extender og den larmer stortset ikke da den er vandkølet, den larmende MCE computer kan dermed helt fjernes fra stuen og placeres på loft, skunk eller lignene.

2) Xbox 360 Understøtter HDMI interface og giver dermed den optimale forbindelse mellem MCE og HDTV kompatible TV

3) Xbox 360 indeholder en progressive scaninning DVD afspiller via HDMI, hvilket må give en markant bedre billed kvalitet end hvad man i dag kan opnå via HTPC

4) Xbox 360 fylder ikke så meget og har et atraktivt design, set i forhold til traditionelle HTPC løsninger

5) Xbox 360 kan anvendes til gratis chat, voice og Video, via Xbox Live

6) Xbox 360 kan linke op til andre PC'ere i et hjemme netværk og anvende medie indhold på disse - direkte !

7) Xbox 360 kan anvendes som den p.t. ultimative spillekonsol !

8) Xbox 360 indeholder i startpakken en MCE fjernbetjening og for ca. 400 Kr. ekstra mulighed for trådløs netadgang.

Ulemper ved Xbox 360

1) Man kan ikke afspille DIVx/Xvid film (Tror jeg nok)

2) Jeg ved ikke om man kan anvende MCE plugins ? Eg. Binnerups MyMovie

3) Man kan ikke brænde kopier af optagelser ud på DVD (i stuen - dette kan stadig gøres på MCE PC'en)

4) DVD afspilning er ikke en del af extenderen, men en del af Xbox styresystemet, jeg ved ikke om det er en ulempe men det finder vi vel ud af

Hvad synes I ?

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

techno283

Mht. til dine fordele....

1) Det er ikke helt korrekt (beklager, det var vist mig der nævnte at den var helt passivt kølet). Den er delvist kølet af en vædske som ikke er vand, men der sidder stadig 2 blæsere i den. Dog sættes disse blæsere ned i hastighed når den bruges som extender, og i den mode skulle den være tilnærmelsesvis lydløs.

3) Bestemt ikke korrekt. En HTPC med digital tilslutning vil efter min mening til hver en tid kunne levere et bedre billede. XBox 360'eren indeholder IKKE upscaling.

4) Ikke enig, den ligner en spillekonsol, men det er jo hver sin mening ;-)

5) Har jeg ingen holdning til.

6) Hvilke informationer baserer du det på?

Dine ulemper...

1) Korrekt. Med mindre den hackes og der laves noget tilsvarende XBMC.

2) Det kan man godt i extender mode (dvs. koblet op mod en HTPC), men du kan kun afspille de video standarder som XBox 360'eren kan.

3) Korrekt.

Min holdning til det er at XBox 360'eren er en glimrende extender, til soveværelset, børneværelser og lign. - jeg vil endda overveje at bruge den koblet til mit CRT TV i stuen og lade HTPC'en være koblet til projektoren. Men jeg mener stadig at den direkte opkoblede Media Center maskine er den der skal benyttes til afspilning af film og lign.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

techno283

Mht. til dine fordele....

1) Det er ikke helt korrekt (beklager, det var vist mig der nævnte at den var helt passivt kølet). Den er delvist kølet af en vædske som ikke er vand, men der sidder stadig 2 blæsere i den. Dog sættes disse blæsere ned i hastighed når den bruges som extender, og i den mode skulle den være tilnærmelsesvis lydløs.

3) Bestemt ikke korrekt. En HTPC med digital tilslutning vil efter min mening til hver en tid kunne levere et bedre billede. XBox 360'eren indeholder IKKE upscaling.

4) Ikke enig, den ligner en spillekonsol, men det er jo hver sin mening ;-)

5) Har jeg ingen holdning til.

6) Hvilke informationer baserer du det på?

Dine ulemper...

1) Korrekt. Med mindre den hackes og der laves noget tilsvarende XBMC.

2) Det kan man godt i extender mode (dvs. koblet op mod en HTPC), men du kan kun afspille de video standarder som XBox 360'eren kan.

3) Korrekt.

Min holdning til det er at XBox 360'eren er en glimrende extender, til soveværelset, børneværelser og lign. - jeg vil endda overveje at bruge den koblet til mit CRT TV i stuen og lade HTPC'en være koblet til projektoren. Men jeg mener stadig at den direkte opkoblede Media Center maskine er den der skal benyttes til afspilning af film og lign.

Mvh

Brian

Hej Binnerup

Mht. Pkt 1 - Hvis ellers bulletinerne holder vand , så skulle Xbox 360 anvendt som extender være stort set lydløs !

Pkt 3: Hvad mener du med upscaling ? det lyder interessant, som jeg læser indlæggende vedr. opkobling af HTPC mod HDTV, så er der ikke nogen som har fået et godt resultat med DVI-> HDMI, alle anbefalinger siger her at man skal anvende VGA->VGA på HDTV for at få 1:1 pixel mapping, hvad Xbox 360 gør i denne forbindelse er jeg meget spændt på !

pkt 6: Prøv at læse følgende artikel http://www.winsupersite.com/showcase/xbox360_inside.asp

Xbox 360 anvender et nyt interface fra XP som hedder media connect, hvormed XP maskinen stiller sine medie ressourcer tilrådighed for Xbox 360 !

Jeg tror vi har noget at glæde os til med den nye Xbox 360 !

mvh

techno283

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

3) Det har intet med PC'en at gøre - det skyldes udelukkende at diverse skærme ikke kan håndtere en 1:1 opløsning og kører det igennem en HDTV skaler. XBox 360'eren vil outputte en 576p (og 480p i NTSC) opløsning og så vil TV'et scaler tage over. PC'en kan gøre begge dele - det der er fordelen ved en 1:1 opløsning er netop at gå uden om scaleren i ting uden for PC'en.

6) Ok - det findes også i Windows idag, og i mange andre devices.

Jeg tror også vi har en masse at glæde os til med XBox 360 som extender, men som medie center - nej - det er ikke det den er tiltænkt til....

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hej Binnerup

mht. pkt 3. OK- Vil det sige at det skulle være muligt at opnå bedre resultat med skalering i PC, end ved at skalere signalet i HDTV skærmen ? Hvad er det der gør at PC'en er bedre til at skalere end TV skærmen ? Under alle omstændigheder gætter jeg på at resultatet med Xboxen som DVD afspiller er rigeligt tilfredstillende for os.

Jeg er helt enig med dig i at Xboxen ikke er velegnet som media center, hvilket heller ikke er min tanke, men jeg synes ikke det er specielt attraktivt at have en mere eller mindre larmende PC stående i stuen hvis jeg kan undgå det. Der findes nogle elegante løsninger eksempelvis Zitech medie PC, men den er dyr i udgangspunktet, og endnu dyere når man på et senere tidspunkt skal opgradere HW.

mvh

Techno 283

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg vil bruge en Xbox360 som extender, hvordan fungere det rent tunermæssgt?

Bruger den tuneren i HTPC'en og vil den blot tage den ene tuner (ud af 2) på mit Hauppauge pvr-500 tunerkort?

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt ja.
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Winners take it all :-D ....
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes