Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 22:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Stort lydproblem med PHD8 & Denon Receive (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 November 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg modtog mit PHD8 50" i dag! Jeg har sat VGA kabel fra skærmen til min PC og billedet er strålende. Men jeg kan simpelthen ikke få lyden til at virke via. min receiever. Jeg var i Hi-Fi og der sagde de at jeg skulle bruge et "Mini-Jack optisk kabel". Det købte jeg så, og har nu sat den ene ende ind i Optisk indgang 1 port på min Denon AVR-1604 og den anden ende har jeg sat ind i min PC's lydport, altså den hvor jeg normalt har mine PC højtalere i. Men der kommer ingen lyd!  Jeg har været inde og rode i indstillingerne, og fundet frem til "Optical 1 mode" der kan jeg vælge imellem, CD, VSR, DVD, TV etc, men ingen af disse modes får lyden ud i mit surround anlæg

Nogen der kan hjælpe?!

Mange tak

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 November 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Først skal du jo være sikker på, at der er optisk udgang på din PC. Hvis der er det, skal denne "enables" via opsætningen til dit lydkort.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 November 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Du husker selvfølgelig at stille kanalvælgeren på det du har valgt i menuen

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Først skal du jo være sikker på, at der er optisk udgang på din PC. Hvis der er det, skal denne "enables" via opsætningen til dit lydkort.

hmm det tror jeg ikke der er, i hvert fald er der ikke noget stik til det, men det var jo netop derfor jeg købte et Mini-Jack stik, hvor der er "normal" indgang i PC'en, du ved et stik ligesom til normale PC højtalere. I den anden ende er der et optisk stik hoved som jeg satte i receiveren. Burde det ikke virke? Det synes jeg da bestemt jeg fik at vide (har været rundt i dusinvis af butikker i dag)

De indstillinger du snakker om i lydkortet, hvor kan jeg ændre på dem?

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Kanalvælgeren? Jeg sidder og streamer en DVD film fra min PC med VGA. Det eneste jeg kan ændre på ved det lyd kabel (Mini-jack) er i indstillinger på receiveren hvor jeg kan sætte den til optical 1 slottet hvor kablet er plugget i. Er det noget andet du mener? Kanalvælgeren valgt i menuen?

Ved ikke om jeg er med

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Alle Pc'er har minijack lydudtag, men ikke alle har sp/dif digitaludgang via denne. Du er nødt til at finde ud af dette først. Hvis ikke du har sp/dif digital udgang via minijack, kan du købe en USB til sp/dif udgang for et par hundrede kroner.

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Alle Pc'er har minijack lydudtag, men ikke alle har sp/dif digitaludgang via denne. Du er nødt til at finde ud af dette først. Hvis ikke du har sp/dif digital udgang via minijack, kan du købe en USB til sp/dif udgang for et par hundrede kroner.

dvs. har jeg ikke digitaludgang via. spdif (er jeg så godt som ikker på at jeg ikke har) så kan jeg IKKE få lyden til at virke? Hvis det passer så er jeg meget lettet fordi så er det ikke indstillingerne jeg har rodet forkert rundt med!

I dag købte jeg et CREATIVE Sound Blaster Audigy 4. Altså et lydkort. Nogen der har erfaring med disse/denne type kort, burde det ikke virke når jeg har fået det plugget ind i PC'en (gør jeg i morgen)?

Jeg var bare sikker på at jeg kunne få lyden (dog ikke surround bare 2 ch) ud analogt ud via. min PC til mit surroundsound anlæg uden, derfor ville jeg meget gerne ha testet dette inden jeg pakker Soundblaster kortet ud af pakken. Bare for at se om det virker..   Men det kan måske slet ikke lade sig gøre, har jeg bare rodet rundt med ledninger forgæves?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens få 2 ch lyd. Du skal her blot bruge et helt almindeligt minijack til phono. Altså ingen optisk eller anden digital forbindelse.

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Du kan sagtens få 2 ch lyd. Du skal her blot bruge et helt almindeligt minijack til phono. Altså ingen optisk eller anden digital forbindelse.

I see.. interessant, jeg tror næsten du har løst mit problem så Kjeldsen!  Jeg tror jeg går ned og køber sådan et minijack til phono så.. håber bare min Denon receiver kan tage sådan et kabel (men det kan den vel??)

Så grunden til at lyden ikke virker nu med mit standard PC lydkort er simpelthen at jeg fodrer den med optisk kabel hvilket den ikke kan tage?  Skal bare lige ha' det på plads!

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Prøv dig frem med dit Audigy først. Når du har investeret i 1. klasses billede med 50" PHD8, skal du da ikke acceptere 2. klasse lyd...

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

hehe wizz jeg har skam også tænkt mig at bruge det, jeg vil blot have bekræftet at grunden til at jeg IKKe kan få min "2. klasse" lyd til at virke er at jeg bruger forkert kabel og ikke et eller andet andet..  

Jeg får sat det Audigy 4 sat i, i morgen (går ud fra at jeg kan bruge mit optiske kabel til det! :P) men jeg har lige et spørgsmål, når jeg har tilsluttet kablet til PC's nye lydkort, og i det optiske på min Denon Receiver, hvad skal jeg så sætte den til på receiveren? Under optical mener jeg.. Aux? Ved ikke hvad det hedder når lyden bliver streamet fra en PC...

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2005 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Digitaludgangen kan være både elektrisk (coaxial) eller optisk. Begge dele hedder sp/dif (sony philips digital interface).

Kig lige i manualen, hvilken type dit lydkort har.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2005 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Finn29 skrev:

Kanalvælgeren? Jeg sidder og streamer en DVD film fra min PC med VGA. Det eneste jeg kan ændre på ved det lyd kabel (Mini-jack) er i indstillinger på receiveren hvor jeg kan sætte den til optical 1 slottet hvor kablet er plugget i. Er det noget andet du mener? Kanalvælgeren valgt i menuen?

Ved ikke om jeg er med

Ja hvis du har sat kablet til optical 1 og valgt DVD i menuen (på reciveren) skal indgangsvælgeren på reciveren også stå på DVD.  

Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:
Demonio skrev:

Finn29 skrev:

Ved ikke om jeg er med

Ja hvis du har sat kablet til optical 1 og valgt DVD i menuen (på reciveren) skal indgangsvælgeren på reciveren også stå på DVD.  

Hehe jeg tror det er her jeg er helt galt på den. Der er ingen tvivl om at den forstår at jeg har sat stikket i optical 1, fordi da jeg satte kablet ind stod der "IN=D Optical" på displayet.

Jeg har sat den til "DVD" i menuen da jeg ikke ved hvad jeg ellers skal sætte den til men jeg har prøvet alle andre valgmuligheder også. Men Indgangsvælgeren hvor ændrer jeg på den?

Kan problemet være at jeg mangler at stille på lyd settings på lydkortet's eller burde det virke alligevel? Der kommer jo fin lyd ud når jeg sætter mine PC højtalere til så den burde jo spytte lyden ud fint nok?  

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Digitaludgangen kan være både elektrisk (coaxial) eller optisk. Begge dele hedder sp/dif (sony philips digital interface).

Kig lige i manualen, hvilken type dit lydkort har.

Har slet ikke manual til mit lydkort så det bliver lidt svært, men det er et typisk standard lydkort, intet fancy, det som de satte i da jeg købte pc'en for et par år siden. Jeg er sikker på at det ikke optisk udgang, stikket er også rundt, men netop derfor købte jeg jo minijack som de foreslog i Hi-Fi.

Jeg har simpelthen prøvet alle settings nu uden held!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 05 November 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Har du også checket, at din driver/software er sat rigtigt op?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej jdg1 ..sagen er at der er ikke så meget at tjekke når jeg ikke har forstand på det. Jeg har ikke manual eller div. ting til mit lydkort, derfor spørger jeg her om nogle ved hvad jeg skal sætte lydindstilingerne til på min PC. 

men men.. nu får jeg jo plugget det nye soundblaster kort plugget ind i dag, så skulle drivere osv jo gerne komme på plads, samt manual følger med.

Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal være så svært at få lyd fra sin PC til sin Receiver!

Alt andet har ellers fungeret som det skulle, men kan jo ikke rigtig stille mig tilfreds før jeg kan sætte mig ned og se film!

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg henviste naturligvis til manualen til dit nye lydkort. Vi har vist fået slået fast at dit nuværende ikke har digitaludgang, derfor skal du have en helt normal forbindelse fra hovedtelefonudgang til forstærker (aux, CD eller anden analog indgang).

Dette vil med garanti virke.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Men Indgangsvælgeren hvor ændrer jeg på den?

på fronten af reciveren øverst til venstre "input selector", eller på fjernbetjeningen

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Men Indgangsvælgeren hvor ændrer jeg på den?

på fronten af reciveren øverst til venstre "input selector", eller på fjernbetjeningen

hehe jeg troede du snakkede om noget helt andet, derfor jeg ikke var med.

Alt det der du siger har jeg skam gjort, er skam ikke så dårlig til at finde rundt i receiveren.  Har gjort det der, og 100 andre ting, ikke en lyd giver den fra sig.

Det virker stadig ikke, hvilket MÅ være fordi kablet er optisk, og min PC har ikke optisk lydudgang..

nu fik jeg ikke sat det nye lydkort i, i dag, men får en til at gøre det på mandag og så får vi at se om det virker.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes