Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 19:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PA50/PE55 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 05 November 2005 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Overvejer kraftigt at få skiftet mit Sony WEGA CRT ud med et plasma, også for at få lidt ekstra plads og luft:) Jeg vil ikke ofre en bondegård, også da jeg ikke tror plasma er fremtiden. Men har fået kig på Panasonics 37" eller 42" PA50 eller PE55. Overvejer også det nye PV500 men ud fra de anmeldelser jeg kan finde, skulle dets højere opløsning være skyld i at almindelige PAL-signaler ser mere slørede og uskarpe ud end på PA50. HD ready ville ellers have været fint.

Så vendte jeg blikket moed PA50, men fandt ud af at der findes en PE55 model i Tyskland som ser ud til at være identisk med PA50 bortset fra at det har HDMI og DCB-T digital-tuner. Er det en dårlig ide at købe et TV med den digital-tuner? Har hørt at den ikke nødvendigvis er kompatibel med det DCB-T der vil blive sendt i Danmark. Og HDMI-indgangen... den burde vel være kompatibelt med hvad dre måtte komme af receivers med HDMI output etc?

Hvad ville I vælge - PA50 eller PE55? Prisen for et PE55 i Tyskland vil være lige under eller det samme som PA50 i Danmark.

Mvh. Simon

Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 05 November 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Svarer lige mig selv med lidt erfaringer efter at have luret lidt i dag:

Jeg forstår ikke hvorfor alle taler så dårligt om Amitech. Jeg var nede og kigge i deres forretning. NÆRKIGGEDE dog ikke, og de viste Finding Nemo på skærmene men det så da ret godt ud. Jeg var så ovre og checke Panasonic (37PA50) og Sony skærme i Merlin med et TV-signal. Begge skærme har nogle problemer enten med dithering (Panasonic - der var grønne prikker i det sorte nogle gange), eller "jaggies" (Sony, som dog også havde dithering problemer)... Og dte burde vel ikke skyldes signalet... Kan også være Amitech har det problem, men sikkert ikke i værre omfang end de andre mærker. Er blevet lidt i tvivl om jeg skal købe det Pana eller ej.

Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 November 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Find Nemo vs tv-signal er nok den absolut dårligste sammenligning man kan lave. Find Nemo er (næsten) altid flot og et tv-signal kan være meget dårligt uanset skærm.

Få begge skærme demonstreret med et par film du selv har med under armen.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes