Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 04:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Skolelærerens hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 04 December 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lave en lille gennemgang af de forskellige forandringer jeg har lavet på min hifi opstilling. Hvis I har spørgsmål så vil jeg naturligvis meget gerne svare. Jeg vil altid meget gerne have kommentarer og gode råd fra andre brugere på hifi4all.
Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 04 December 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hej Corneille

Det er udelukkende vigtigt, at du er godt tilfreds. Umiddelbart vil jeg jo mene at det ser ud som om der kunne gøres lidt ved akustikken i dit rum, for det ser meget bart ud.

Grundreglerne er vel:

  1. Dæmpning i højtaler-enden (Bløde møbler, puder, tæpper, gardiner, Rockfon-plader... )
  2. Diffusion i lytte-enden (vinklede flader, reoler med bøger eller CDer sat lidt uensartet op..)
  3. Dæmpning af de første reflektioner fra gulv, vægge og gerne loft (Der hvor du fra din lytteplads kan se højttalerne spejle sig hvis du anbringer et spejl på fladen)

Dine højttalere er udviklet til at give mere røvspark til hårdtslående musiktyper end perspektivisk og tonal præcision til klassisk kammermusik, så du skal være klar over at der er en grænse for hvor langt du kan nå ud fra en "seriøs" hifi-betragtning. På den måde er forstærkeren nok den mest "seriøse" komponent i kæden.

For at svare på dine spørgsmål: Ja, der er fedt at være med til at formgive højttalere, og jeg arbejder heldigvis stadig for Jamo fra tid til anden. Det seneste synlige resultat af samarbejdet er "flagskibet" R909, som er en rigtig interessant konstruktion. Sammenligning med andre mærker vil jeg helst holde mig fra, men blot nøjes med at sige, at Jamo er meget seriøse i deres udvikling. De lider i Danmark lidt under et efterhånden ufortjent halvdårligt ry, fordi de I en årrække havde salgssucces med højtalere, der kunne spille højt, mere end de udviklede udstyr for at tækkes den "seriøse" hifi-verden.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 05 December 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Spise stuen

4,3 x 4,6 m2

19,78 m2

Sofa stuen

5,52 x 4,3 m2

23,74 m2

Hifi stuen

4,3 x 4,6 m2

19,78 m2

Der er en del ting i hifi stuen bl.a. to sofaer, to tæpper. computerbord, kontorstol, 3 store billeder osv. Så det burde have en indflydelse på lyden. Så billederne viser ikke helt sanheden om hvor bart der er i stuerne. Det skal siges at alle tre stuer har direkte forbindelse til hinanden. TV´et som er ved at være alt for småt er indkøbt efter at vi boede i en lille lejlighed. Så efter at vi er flyttet ind i et stort hus så er et større tv kommet på vores ønskeseddel. Men flere møbler er nok vores første priotering.  

 

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 07 December 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Nu med mere tekst og flere billeder. Hvad siger I ?
Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 11 December 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Flot!

Især den Primare der. Godt med de mange billeder, men kan du ikke også tage nogle i den modsatte retning?

Ellers fint setup selvom der ganske rigtigt er lidt bart mellem dine højtalere! Et større alter vil nok gøre tricket.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 14 December 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt at se på i den modsatte retning.
Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 15 December 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Nej hvor flot. Nu er der også kommet lidt pynt til rummet!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 475
Sendt: 17 December 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

lækker forstærker. har selv haft I20. er der power nok i din?
Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 17 December 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Ja der er helt klart nok power i min forstærker.

     

 

 

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 18 December 2005 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

Hej. Et lille tip. Jeg ved ikke om andre har sagt det, men bøjlen der forbinder dine biwire terminaler (du bruger jo singlewire kabel ikk?) Fjern dem, og erstat bøjlerne med små stumper kabel. På mine gamle Audiovector 5, var der en verden til forskel på at skifte fabrikkens messing stænger ud med kabel.

 



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 18 December 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet Lassen. Det vil jeg snart prøve.
Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 18 December 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fjernet bøjlerne og erstattet dem med kabel stumper af samme type som jeg bruger til mine højtalere. Mit første indtryk er en mere klar og luftig vokal. Lidt svært at forklare helt præcist men det kan faktisk høres. Jeg tager et billede af det på et andet tidspunkt. Findes der en god måde at beskrive musikken og lyden på? Måske findes der et anerkendt skema som kan bruges til at beskrive lyden?

 

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 18 December 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

 

 

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 
Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 18 December 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for nogle banan-stik du har brugt? Ikke for noget, men ville et finere kabel ikke være på sin plads med en sådan forstærker? Dali Red Wave koster jo ikke mere end 40,- pr meter og jeg er da flere gange blevet anbefalet bedre kabler til mit NADC352/Concept8/Thomson anlæg, end mine nuværende Tara Labs Prism Omni. En fra Hi-Fi Klubben foreslog mig endda Tara Labs Nexa XT (tror jeg det hed) til 150,- pr. meter om det var fordi han ville af med kablet eller om det var fordi han mente at det ville være fornuftigt ved jeg ikke, men det gjorde da at jeg overvejer noget bedre kabel uanset.

__________________
"Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 19 December 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

nu med nøgne kvinder???? hva mener du med det?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 20 December 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Det er vel malerierne..

__________________
"Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub
 
tub61
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1089
Sendt: 20 December 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Fedt anlæg du har og dejligt at du har fået så mange billeder lagt ind.

Malerierne skulle bare være lagt ind i en noget større størrelse så vi bedre kunne savle over de nøgne kvinder



__________________
BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61
 
Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 20 December 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Hej Corneille

For at svare på dine spørgsmål: Ja, der er fedt at være med til at formgive højttalere, og jeg arbejder heldigvis stadig for Jamo fra tid til anden. Det seneste synlige resultat af samarbejdet er "flagskibet" R909, som er en rigtig interessant konstruktion. Sammenligning med andre mærker vil jeg helst holde mig fra, men blot nøjes med at sige, at Jamo er meget seriøse i deres udvikling. De lider i Danmark lidt under et efterhånden ufortjent halvdårligt ry, fordi de I en årrække havde salgssucces med højtalere, der kunne spille højt, mere end de udviklede udstyr for at tækkes den "seriøse" hifi-verden.

Hej Corneille.

Dejligt enkelt set-up og en lækker forstærker + højtalere -  Smukt !

Det er også nogle dejlige billeder du maler.

Kommentar til Boye: Jeg har haft denne "besser-wesser" holdning til Jamo - men så fik jeg et sæt Jamo E855 inden for døren. Dem er jeg bare så glade for - og jeg mener den er overset her i DK! Ligeledes tager jeg hatten af for R909, som jeg hørte på HiFi messen i Malmø - de spillede medrivende godt, uden boom i bassen - jeg og mange andre var forbløffede over hvor gode de var (og med tanke på alle de producenter der ikke kan få sit udstyr til at lyde ordentligt i et hotel-rum fortæller det mig noget om at de fungerer hjemme hos folk også).

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 20 December 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Arh - nu troede jeg lige jeg havde fundet nogen der også hørte "Barenaked Ladies" - men jeg er åbentbart stadig den eneste i DK... 

Nå, men det går fremad med lyden, kan jeg se!
 Synes du skal beholde dit tv, og så evt bruge nogle penge på en rigtig cd-afspiller. De dvdafspillere jeg har hørt, kan altså slet ikke følge med selv en billig, dedikeret cdmaskine, når det kommer til lyd. Typisk synes jeg de tager meget af dynamikken, og bassen går sjældent ret dybt. Prøv at låne en til et par tusinde med hjem, og så er jeg næsten sikker på at du får pengene op af lommen


   mvh S.R.
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
corneille
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 20 December 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er desværre ikke kunstneren til mine to billede af nøgne kvinder. Corneille er en af de store Cobra kunstnere.

http://kunstonline.dk/profil/corneille.php4

 

 

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes