Tjaa..
Jeg har besluttet at forblive relativ anonym og ligeledes lade største delen af mit udstyr forblive det samme ( sorry alle jer nygerrige )
Grunden til dette er at jeg ganske enkelt ikke gider at høre for hvad jeg har og ikke har af udstyr, når jeg blander mig i div. debatter og indlæg, ( belært af Mike-j og andres erfaringer, jeg er iøvrigt heller ikke så "liderlig" efter skulderklap og beundring af mit udstyr, ( jeg får potens forlængelse nok fra min bil! ) ikke fordi jeg skulle være bange for at stå inde ved hvad jeg har, på ingen måde! men på denne måde kan dette ikke bruges mod mig som det kunne mod Mike-J. i debat øjemed mm.

Jeg har pladespiller/ arm & pickup samt riia. for 41000 kr.
( Ja! jeg er meget til vinyl. Cd. lyder da rigtig godt, jeg er ikke fanattiker! men vinyl rykker stadig seriøst og der er så uendelig meget godt og billigt af der "derude" og jeg har jo stabel vis og række vis af det )
Cd. for 28000 kr.
Forstærkere ( pre & div. power) for 56000 kr.
Kabler for omkring 27000 kr. ( inc. net kabler.)
Div. tilbehør og tweaks for rundt regnet 20000 kr.
Det meste købt brugt til fornuftige priser.
Jeg har et par DIY. højtalere, bygget i samarbejde med Mike-J, DanSpeak, og FA-Akustic.
Systemet bestykket med speciel lavede og modificerede danske enheder af aller højste kvalitet. ( udmålte og matchede ) Bestykningen er med supertweeter fra 16 kHz. til 50 kHz. - 1" tekstil dome diskant. - 5" tomme mellemtoner i lukket kammer med akustisk ventiler og fåreuld. - 12" bas enheder i lukket kammer ligeledes med fåreuld og akustiske ventiler.
Matrix afstivede kabinetter ( a`la B&W) bitumen & sand dæmpning, 120 kr. pr side. Aktiv deling ( 24 db. ) ved 2,2 kHz. & 150 Hz. bas Eq. & Q. control.
Ydelse : f-3. ved 20 Hz. - +/- 1,5 db. 30 - 50000 Hz. - følsomhed : 91 db.
Og efter MIN ydmyg mening er der ikke noget der spiller bedre som er konfigureret lignende og i prisklassen under 100000 kr. INTET! der er noget der spiller lige så godt men anderledes, men ikke bedre. Dette er dog så kun i mine øre og efter hvad jeg har hørt af højtalere i denne størelse og i prisklassen sådanne koster.
Disse højtalere har kun kostet 24000 kr. at bygge.
Der er under alle omstændigheder intet jeg realistisk skulle kunne købe eller have stående jeg ville bytte med! ( om jeg så fik det forærende.)
Jeg har et lytterum på 5 x 7 m. = 35 m.2. ( ren lytterum) nøje udmålt og tunet ind med diffusere og absorbanter af forskellig type samt nogle Phantom Acustic Shadow´s
Musikken jeg primært lytter til er Jazz & Bluse, men også alm. god akustisk musik af forskellig art samt klassisk.
Der udover har jeg en hjemmebiograf i den anden stue fortrinsvis med Denon udstyr & Phillips tv. samt DIY. højtalere lavet af Mike-J & DanSpeak.
|