Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma skærm til 20K (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Danne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Status: Offline
Sendt: 06 November 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal købe en plasmaskærm til et budget på 20K. Har kig på en Samsung PS-42S5HX da specifikationerne lyder lovende til prisen, er der nogen der har kendskab til den eller måske har erfaring med et bedre køb?

Skærmen skal bruges til TV, DVD og Playstation. Har hørt en fugl synge om indbrænding i forbindelse med computerspil på en plasma, er det noget jeg skal tage med i overvejelserne?

Hvis man skal købe skærmen i tyskland, er der måske nogen der kender et sted med god service og evt. et specifikt produkt med god besparelse?

Har set man kan få Samsungen til ca 14K i tyskland, lyder næsten for godt til at være sandt?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top Vis Danne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danne

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hej Danne

Med respekt for dit budget på 20K, så vil jeg sige Panasonic PV500. Koster ca. 18.500 i Tyskland. Har den ikke selv, men har den i tankerne......skulle være virkelig god!!

Mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 07 November 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Har selv valgt PV500 som jeg synes er det bedste til prisen.

Indbrænding skulle efterhånden være et noget mindre problem end tidligere, da Panasonics nye paneler angiveligt skal belastes meget hårdt og længe, før fænomenet optræder. Du skal bare være forsigtig med brugen og TV'ets indstillinger for lys og kontrast de første 100-200 timer.

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

krabbe74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Sendt: 07 November 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Fik mit pv500 til omkring de 20000 fra tyskland, kræver dog du holder lidt øje med.http://gt.preissuchmaschine.de/gt_frontend/main.asp?prod ukt=357371
og ser hvornår de går på lager i de forsk shops.
Og så satse på flere butikker
Til top Vis krabbe74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbe74

huzx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 07 November 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg står selv og regner med at købe et 37pv500, men er lidt urolig for at bestille i Tyskland.
Jeg har læst hvad jeg kunne om denne Europagaranti, men også at der er lidt problemer med nogle gange, at få leverandøren til at udfylde papirene.
Det bekymrer mig lidt og hvis mit 'tyske' fjernsyn nu går i stykker, kan det så laves af en dansk Panasonic-teknikker indenfor garantien, eller skal det helt til Tyskland? (Det kan jo tage en helvedes tid, at få det tilbage igen så)

Prisforskellen lige pt. ligger omkring de 3k, men er det 3k der er værd at spare, hvis der kan opstå problemer med skærmen?

Undskyld hvis jeg siger noget der ikke er rigtigt, men min forvirring omkring Tysklandskøb gør mig nok lidt paranoid

Nogen der kan hjælpe? Skal/skal ikke købe tysk?
Til top Vis huzx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af huzx

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 07 November 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Der er visse danske distributører, som ikke vil bruge energi på at reparere skærme købt i andre lande end Danmark. Forståeligt nok.

Kontakt derfor Panasonic Danmark, for at få vished omkring garantien, så skulle den del da være rydtet af vejen.

Personligt, vil jeg mene, at du brude støtte den danske forhandler, forsøge at presse prisen uden at miste ansigt, men huske på, at de blot er et telefonopkald væk skulle der ske noget. Ligesom de kan give dig den rette vejledning og måske endda levere det. Hvis alle køber tysk eller fra andre lande, dør de danske butikker og det er der vel ingen der ønsker.

Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

Danne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Sendt: 07 November 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Tak for svarene, jeg synes PV500 ser super fed ud og med et meget stilfuldt design.

Har lige set Samsung PE 42S5H til under 19K, hvordan kan det være den er så billig. Umiddelbart er specifikationerne bedre end PV500éren, flere farver og mere kontrast - har den en elendig TV-tuner, så man ikke kan se kabel TV, larmer den eller mangler den nogle nævneværdige indgange osv. - Der må da være en grund til at den ligger i et lavere prisleje????

Mvh den lidt forvirrede Danne

Til top Vis Danne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danne

Bics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 November 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Måske skulle du også kigge lidt på LG 42PX5R til ca. 21.000

Den ser også rigtig fornuftig ud, og ud fra hvad jeg har læst er det en rigtig god skærm. Jeg overvejer selv at anskaffe mig denne skærm.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158790

Til top Vis Bics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bics

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 07 November 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte TH42PV500 fordi billedet i mine øjne var betydeligt bedre end konkurrenterne i prisklassen til alm. TV. Om det så skyldes forskel på kalibrering osv. skal jeg ikke kunne sige, det er jo desværre umuligt at se alle de interessante modeller samlet i samme butik. Men Pana'en leverede det mest rolige og naturtro TV-billede jeg har set - også bedre end Pio 436!

Jeg er MEGET glad for, at jeg købte min i DK. Den blev afhentet med pickup garanti i fredags (efter kun 14 dages brug) for at komme af med en irriterende vibrationsstøj, angiveligt fra strømspolerne på bagsiden. Er forventeligt tilbage i denne uge...

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

Lyden1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Hej Danne

PS-42S5HX - er en super Plasma-ting - kør videre med det forslag  og du er godt kørende de første årtier..  - det er svært at forholde sig til hvad der sker om et ½ eller et 1 år -hvis det er nu skal bruge det - kik hvad der findes nu - brug øjne og ører - og pengepung - er du oppe i 42" alligevel - er plasma - efter mine øjne - det eneste der reelt virker naturligt - god jagt

Til top Vis Lyden1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lyden1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes