Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 14:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Spørgsmål vedr. antenne kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tage Nallau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal til at købe et antenne kabel til mit fladskærms tv. Jeg ville derfor lige høre om der var nogle kloge hoveder som kunne svare på dette spørgsmål:

Vil det kunne betale sig at købe et dyrt antenne kabel, når resten af det, er et billigt antenne kabel?
Altså vil det der er gået "tabt" (billede støj, osv.) i det billige kabel, kunne "reddes" ved et dyrt kabel?

Lidt forvirret !!

Prøver lige med et eksempel:

Dette er det billige kabel som, starter:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=134122

Og dette kunne være et dyrt kabel som tilsluttes til fladskærmen.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/diverse_kabler /detail/BANDRIDGE_PGV8921_kabel.htm?id=3797

De to antenne kabler samles i en boks.

Hvorfor det skal tilsluttes sådan er underordnet, for der er simpel hen ikke andre måde det kan gøres på..

Håber at der er nogle, som forstår spørgsmålet og vil svare.

Anders
Til top Vis Tage Nallau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tage Nallau

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler stærkt på at det gør nogen forskel. Som du selv bemærker, så er en del af kablet af almindelig billig kvalitet, og hvis ikke i dit eget hus, så helt sikkert fra udbyderen og ud til dit hus.

Kablet kan jo ikke hente detaljer ud af lyd og billede som er gået tabt undervejs ud til dig. Det er i øvrigt samme problematik med at have et fantastisk dyrt netkabel når kablerne ud til dit hus er billigt kobber eller i værste fald aluminium. De sidste par meter gør næppe nogen forskel over de hundreder af km af billigt kabel inden strømmen når dig.

Det eneste du behøver sørger for er at kablet er godt nok afskærmet til at det ikke taber yderligere kvalitet fra stikket og hen til dit fjernsyn, og det ville jeg ikke mene burde koste en formue.
Altsammen IMO, naturligvis.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 November 2005 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv ejer af kablet fra hifiklubben, og ned til udtrækket er det også kvalivarer. Jeg har prøvet det billigste fra jem&fix samt kablet fra hifiklubben det sidste stykke vej, og der var absolut ingen forskel.

Så længe der er en ordentlig skærm på kablet, hvilket der har været både på den billige og den dyre, har jeg personligt ikke kunnet se forskel. 

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 November 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Grunden til at man normalt får støj på sit antenne kabel, er fordi når man bugger det, er der nogen ting der skal overholdes.

En god måde at sørge for at bukket ikke bliver for skarpt, er at tage en 1.5l flaske, og bukke kablet omkring den. hvis bukket er mindre, kan du resikere støj på sit signal.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Tage Nallau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Ok tak for svarene, som Lestat skriver, at det nok ikke ville hjælpe var også hva jeg selv mente (skulle bare lige være sikker).

I skriver at kablet skal være godt afskærmet, er det så godt nok afskærmet med sådan her en ting:

http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=9 240

Eller har I et eksempel på et kabel som er godt afskærmet?
Til top Vis Tage Nallau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tage Nallau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes