Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 21:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: THX lyd test? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Allan_lie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 09 November 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Hey....

Jeg har endelig fået skaffet mig det fede Surround andlæg.... med både DTS og THX....

Det lyder sindsygt godt bare i DTS..... men har ledt over alt efter en film eller en test lyd/video som er indspillet i THX..... Ville virkelig gerne høre dette geniale andlæg med THX....

Nogen som kender noget til en film (Helst Action) eller en test skive som men endten kan downloade fra nettet eller købe.....?

Tak!

Til top Vis Allan_lie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan_lie

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2005 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Starwars filmne er i THX, men man kan ikke sige de er spillet ind i THX lyd for lyd formatet er Dolby Digital EX, som så er optimeret til THX standard, THX er populært sagt nogle høje krav som stilles til lyd og billed på filmen samt det udstyr man spiller det på af Lucas Studierne (Skywalker Ranch), derfor hvis det skulle være helt korrekt skulle alt dit udstyr samt dit rum/stue have nogle specielle mål, der er iøvrigt forskellige THX certificeringer THXultra2, THXselect m.fl. se på www.THX.com

Mvh. Crede

God fornøjelse !

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Som bøje allerede har sagt, så er THX ikke et lydformat i den forstand, så derfor er der ingen film indspillet med THX og dit anlæg er ikke "med THX", det betyder bare at komponeneterne lever op til nogle minimums krav, som ikke behøver at være så høje, og at producenten (og i sidste ende dig) har betalt for en THX certificering.

Specielt på forstærker siden findes der et hav af produkter, der ikke bare lever op til THX kravene men overgår dem med flere længder, uden der af den grund er et THX logo, ganske simpelt fordi producenten ikke vil betale for det.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Allan_lie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Nå okay.... Så er min søgning forgæves.... men okay f**k det lød også kanont med DTS.... ved THX havde jeg satme bukket sammen..... Tak for hjælpen....

Allan_lie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Kan jeg ikke få jeres vourdering på følgende surround komponenter.....

Creative X-Fi Xtreem Music (Lydkort)

Logitech Z5500 (Surround sæt)

Kvali Coax kabel i mellem.....

Jeres Vourdering ville være kanont   :)

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 November 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Må man spørge, af ren nysgerrighed, hvad det er for et fantastisk setup du kører med?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Sendt: 09 November 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Allan_lie skrev:

Det er da helt sikkert fint nok til små værelser og førstegangs købere. Hvis du virkelig skal have SS med kvalitetslyd, kommer du dog ikke uden om et "rigtigt" anlæg, med forstærker/reciever og "rigtige" højtalere. Al respekt Logitechs computerhøjtalere, men frekvensspektret er stærkt begrænset og mellemtonen er nærmest ikke eksisterende. Det gør selvfølgelig ikke noget når du ser action film, men til musik, hvor tjubang ikke er i fokus eller til musik er det ikke ret godt. Tror dog at du kan være rigtigt godt tilfreds, for til prisen findes der INTET, der yder bedre. Masser af folk smider penge efter reciever+dvd+højtalere og  prisklassen op til 4-5000kr. slår intet et setup som dit, hvis ellers du husker at udnytte pc'ens muligheder for at forbedre billedkvaliteten.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Allan_lie skrev:

Hmmmm det er jo PC-grej, det er vi nogen der er temmelig skeptiske overfor herinde, det er jo trods alt en hifi-side

Og hvis det er det grej der er THX certificeret, så er jo PM3 certificeringen, som kun går på "NearField PC monitoring".
Der er en verden til forskel op til bare THX-Select certificerde forstærkere (f.eks. Pioneer VSX-AX5) og højttalere ( f.eks. Miller&Kreisel 750). Jeg tvivler på at det er godt nok hvis du bruger det som et anlæg i hele dit rum, men hvis du sidder foran en PC skærm, og med højttalerne placeret lige omkring dig, så skal det da nok kunne gøre det.

....Men det lyder jo som om at du er tilfreds, så så behøver du vel ikke vores vurdering af det, vel?

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Ex3mE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

Vil så lige komme med en kommentar, det kan godt være at det er PC højtalere.. men tro mig de spiller højt, så at sige at du tvivler på at man kan bruge dem i hele hans rum, er simpelthen forkert.

at de så mangler lidt i mellemtonen er rigtigt, men efter at have siddet og hørt Marantz Hi-End Audiophile Test Demo, vil jeg sige at de lyder meget meget bedre, end jeg have regnet med.. var også selv lidt skeptisk inden..
Til top Vis Ex3mE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ex3mE

Ricky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Som bøje allerede har sagt, så er THX ikke et lydformat i den forstand, så derfor er der ingen film indspillet med THX og dit anlæg er ikke "med THX", det betyder bare at komponeneterne lever op til nogle minimums krav, som ikke behøver at være så høje, og at producenten (og i sidste ende dig) har betalt for en THX certificering.

Specielt på forstærker siden findes der et hav af produkter, der ikke bare lever op til THX kravene men overgår dem med flere længder, uden der af den grund er et THX logo, ganske simpelt fordi producenten ikke vil betale for det.

Selvom THX ganske rigtigt ikke er et format, er der forskel på DTS og DTS i THX-mode.
I THX Mode passere lyden igennem en THX processor, der kompensere for den anderledes akustik der er i hjemmebiografen, i forhold til i den "rigtige" biograf.

Film kan også få sig en THX-godkendelse, der sikre produktionen er forgået i godkendte lokaler og med godkendt udstyr. Det kan være mixebiograf, dubbing studier osv. 
Der er ikke mange film på markedet med THX. Udover selvfølgelig StarWars, mener jeg at mange Disney film er THX-godkendt.
En film der er godkendt er "Titanic"!

Der er en artikel på vej om THX, så hæng på....

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Ricky skrev:

Der er en artikel på vej om THX, så hæng på....

Indtil da kan man jo hygge sig med denne:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_1/feature-article-t hx-1-2006-part-1.html

Og så vil jeg gerne lige påpege endnu engang at THX til PC-brug _intet_ har at gøre med THX til hjemmebio/biograf-brug - udover at det er samme firma der står bag.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes