Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 13:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Krav til antennesignalstyrke, LCD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 10 November 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige flyttet, og skal vælge ny fællesantenneudbyder.

Jeg kan vælge mellem TDC og Telia Stofa. Stofa kører via vores lokale antennelaug, og er væsenligt billigere end TDC.

Men....... jeg kender til et utilfredsstillende billede på en 32" LCD skærm, hvis ikke signalet er i orden.

Derfor: Er der nogle der ved hvilken signalstyrke man skal sætte som laveste grænse, hvis man skal have et anstændigt billede? Synes at have læst 70 db - er det korrekt?

Håber I kan hjælpe - er træt af udelukkende at se DR1 indhyllet i noget, der får den danske vinter til at blegne!

Ps. Parabol er ikke en mulighed.

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

malkekoen

Skal man tage efter kvaliteten og de mange klager, så er det afgjort at Telia topper når det drejer sig om dårligt signal og antallet af klager. Der har også været tråde her i forum hvor Telia får på hatten. 
Er selv gået væk fra alt med Telia, alene pga. deres service eller mangel på samme.
Selv bruger jeg TDC til TV og webspeed / internet, det er ubetinget der man får den bedste hjælp og service, såfremt der måtte være en fejl, ligesom deres signal generelt er bedre og mere stabilt. 

Ingen tvivl om at der er kan være problemer med alle signalkilder, men Telia har en meget dårlig service og ekstrem er langsom, hvorimod TDC gør langt mere og meget hurtigere.

Du kan jo kontakte TDC kundeservice via www.tdckabeltv.dk, og høre om de kan leve op til et ordentligt signal i området, og høre hvad kravene er, så får du da et klart svar for området og det aktuelle TV.

Men som altid er det enormt vigtigt, at man har orden i kabler og de forskellige dåser som signalet arbejder igennem. Enormt mange kabler, stik og monteringer er årsag til et dårligt signal, underligt nok et sted folk ofte sparer.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar. Jeg er dog bange for at TDC nok vil mene at deres signal i orden, uanset om det er nok til et godt billede på en fladskærm. Derfor er jeg meget nysgerrig efter at høre et faktuelt DB tal fra en uafhængig kilde.

Jeg har læst alle de negative ting om Telia, men har af andre beboere samt den lokale Expert hørt, at der er meget forskel på signalerne i byen. Nogle steder har de næsten parabol lign. kvalitet, mens de andre steder må leve med urimeligt dårligt billede. Hvis jeg kunne stille et DB ønske op, ville det gøre tingene nemmere.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

malkekoen

Jeg tror ikke de lyver sig fra det eller om det, der er regler og krav til de ænlæg. Men det du ønsker at få oplyst, kan din forhandler da oplyse dig om, dem referer du jo også til. 
Dernæst tror jeg de andre beboere er den største hjælp for dig, de har jo erfaringen med det aktuelle, alle vi andre kan jo kun berette om det vi oplever, og der er tilsyneladende store forskelle på signalet, så vil du også få forskellige svar, og så er du jo ikke hjulpet en dyt. 
Jeg mener stadig man starter hos udbyder og lytter til dem, derfra må man så holde det lidt op mod hvad naboerne har oplevet.
Lever det du vælger ikke op til kravene, så må de jo komme og måle på det, og det gør de. efterfølgende kan du jo skifte udbyder og starte forfra.
Det var derfor jeg anbefalede dig TDC, jeg har oplevet dem mange gange, og de gør noget og hurtigt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

En ting er hvad officielle mindstekrav til anlæggene er - noget andet er hvad der kræves for at få et godt billede på en fladskærm. Mindstekravet kunne eks. være 63 DB - men det er ikke nødvendigvis godt nok. Derfor har jeg brug for at vide hvor højt man skal op før det er acceptabelt - når man har en LCD skærm.

Ingen naboer har fladskærm - desværre.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

malkekoen

Det forstår jeg meget vel, men din forhandler ved da alt om det og hvad dit TV kræver, og du kan være helt sikker på at anlægget kan levere det, ellers var der jo ingen mening med regler og mindstekrav, og udbyder lever jo ikke af at snyde folk eller sælge signaler til et forældet system / krav.
Jeg er overbevist om at TDC kan leve op til dine krav.
Og jeg har intet med dem at gøre - jeg kigger bare på det hver dag. 
Men fra begyndelsen var det ikke helt godt, de kom inden for få dage og rettede fejlen, en fejl som de ikke var skyld i, men et dårligt kabel som ikke hørte under deres del af anlægget, men ejendommen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Ok - tak for dit indlæg.

Jeg vil nu stadig gerne høre om der er nogen med et godt billede på en lcd skærm, der kender til deres signalstyrke - anyone?

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 November 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Signalstyrken skal være på 60-80dB på din antennestikdåse, vel og mærke den første indgående. Resten står du selv for.

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

Knolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 November 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Har selv TDC kabeltv og er bestemt ikke tilfreds med billedkvaliteten. Har haft en tekniker ude efter, at billedkvaliteten pludselig blev dårligere på visse kanaler,
Det eneste han gad var at konstatere, at signal styrken var god nok, og man ikke kunne se flimret/grumset på hans medbragte 2,5" skærm. Hvis jeg ville have det bedre kunne jeg bare købe en selector.
Så tdc giver jeg ikke meget for
Til top Vis Knolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knolf

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Sendt: 11 November 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hvis dit anlæg (fællesanlæget) ikke er blevet justeret i længer tid, kan det være grunde til støj på antenne signalet (billede)! Det er ikke noget man kan se på en feldstyrkemåler! Som tdc manden har brugt, til at måle dit signal! Et antenneanlæg skal justeres ca. hver 2-4år! efter alder og komponenter der bliver brugt! Men der går som regl meget længer tid mellen...

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

outofsync skrev:

Signalstyrken skal være på 60-80dB på din antennestikdåse, vel og mærke den første indgående. Resten står du selv for.

Nicholas

Tusind tak - så har jeg noget at høre Stofa og TDC om!!! Har du selv LCD og et fornuftigt billede med ovenstående signalstyrke?

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Sendt: 11 November 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Stofa  kører upåklageligt hos mig, også da der var internet på.

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 11 November 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

I glemmer altså også, at en stor del af de LCD og plasma skærme der findes på markedet, er elendige til at gengive tv-signaler (særligt når der er blot den mindste støj). Enhver (næsten) fladskærm kan gengive HD materiale ganske flot, men når snakken falder på SD (og særligt tv) så er den en helt anden.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

lau16 skrev:
Stofa  kører upåklageligt hos mig, også da der var internet på.

Du har altså et rigtigt godt billede på en LCD skærm med Stofa?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes