Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 04:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 37PF9830/10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 November 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par spørgsmål til dette tv/skærm. Den anden tråd er efterhånden så lang, så jeg starter en ny. Her er mine to spørgsmål:
1.
På Philips hjemmeside står der at understøttede COmputer-formater er maks 1025*768 ved 60Hz. Det lyder da mærkeligt når slærmen har en opløsning på 1920*1080?
2.
Under Video-formater står der at højeste understøttede signal er 1920*1080i. Hvorfor ikke 1080p når nu opløsningen er til det?

Ellers et flot TV som man gerne ville have stående snarest.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 November 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

1. Det er korrekt. Den kan desværre ikke modtage computersignaler i 1920x1080 pga. en begrænsning i skærmens interface.

Det er faktisk kun meget få LCD skærme, som tillader at modtage et 1:1 billede over DVI eller HDMI.

2. Det er ret generelt for mange af de introducerede 1920x1080 displays. Det kræver desværre en del mere båndbredde og begrænsningen ligger ikke så meget i skærmens panel, men nærmere interfacesystemet igen.

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Så er der vel heller ikke nogen fornuftig årsag til at betale for 1920*1080 - man kan vel ligesågodt nøjes med 1366*768.

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Har lige været en tur forbi Merlin og set det. Sikken en skuffelse, elendigt billede, masser af småflimren i baggrunden og en elendig justering. Nå men det gjaldt iøvrigt alle fladskærme hos Merlin, det er som om de slet ikke er interesseret i at sælge dem. Sådan som de tager sig ud er der da ingen der ville købe et fladskærmstv.

Videre til Fona (en gåtur på 70 meter). De havde fattet lidt af det der skal til for at sælge. På Philipsen var tilslutten en medie-pc hvor der var downloadet noget 720p - se det var jo værd at se på. Det er super-flot og skærmen var i det mindste justeret bare en anelse, så den ikke fungerede som sol. Deres TV-signal var også dårlæigt hvilket de beklagede. De havde søgt om at sætte en parabol op for at kunne vise bedre kavalitet - men fået afslag, det var sælgeren tydeligt ked af - for problemet er at et LCD-tv ikke står så pænt som et godt gammelt Crt-tv når signalet er lidt skidt.

Hvad gør man hvis man smider de der 20k på bordet og kommer hjem og opdager at ens eget tv-signal ikke er bedre? Kan man på forhånd måle signalkvaliteten eller burde den være ok - når man har TDC kabelTV med lidt fordeler/forstærker på.

lahan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Sendt: 11 November 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

PeterLarsen skrev:

Hvad gør man hvis man smider de der 20k på bordet og kommer hjem og opdager at ens eget tv-signal ikke er bedre? Kan man på forhånd måle signalkvaliteten eller burde den være ok - når man har TDC kabelTV med lidt fordeler/forstærker på.

Tja køber en selector, den er rimelig billig... Så får du et super signal.

Til top Vis lahan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lahan

aljk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 November 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Hej Peter.

Har set skærmen - 37 tommer -  hos El giganten i Gentofte lige ved Lyngbyvej. Der kunne jeg få lov til lege lidt med fjernbetjeningen og efter at have justeret sharpness - kontrast - farver, opnåede jeg faktisk et rigtig godt billede med alm antenne signal.

Prøv at tage dertil hvis du har mulighed. Der havde jeg fred og ro og fjernbetjeningen lå fremme til fri afbenyttelse.

Mit valg har været mellen sony V40 og over 37 9830. Hos El giganten kan du se dem mod hinanden.

Jeg har faktisk selv lige bestilt 37PF9830 og afventer levering fra Tyskland i næste uge. Prisen var med levering 3500 euro.

Lars

Til top Vis aljk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aljk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes