Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 08:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Separat "PC" subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 12 November 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har lige købt en Dell 20" widescreen monitor, hvortil der hører en såkaldt "soundbar", der bare er to højttalere i en kasse, man klikker fast under skærmen. Lyden er ikke i top og der mangler stort set alt fra 100Hz og ned - men den ser smart ud . På soundbar'en er der så heldigvis en signaludgang til en subwoofer. Jeg vil så gerne købe en typisk "pc subwoofer" til 300-500 kr, men hvor finder man sådan en uden satellithøjttalere? 

Skal jeg have en almindelig subwoofer koster den jo en del mere og fylder for meget. Jeg har set, at der er nogle B&W Micropod subwoofere til salg, men 1000 kr er lige i overkanten og så har de nogle ikke så diskrete farver - den skal helst være mørk/sort.

Jeg beklager at emnet ikke passer fantastisk godt under "Højttalere".

Mvh. Kim

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004

Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen, der ved, hvor man kan få fat i en separat subwoofer til pc'en? Evt. nogle der har en billig aktiv sub i overskud?

miba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 November 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

hvis det var mig, ville jeg bare købe et alm lille 2.1 pc HT/sub sæt, og så bare ikke bruge sattelitterne. Disse sæt er nu så billige at det nok ikke vil kunne svare sig at købe seperat grej i den prisklasse du leder i.. Creative laver nogle ok ting, og hvis det ikke lige er en båndpass sub, kan man ofte med godt resultat stoppe en sok i refleksrøret !
Til top Vis miba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miba

Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Ja, det er også det, jeg har gået og spekuleret lidt over, om jeg skulle gøre. Så skal jeg bare finde et sæt, hvor der er en god subwoofer, men der ikke er gjort så meget ud af satellitterne. Ellers virker den B&W Micropod subwoofer, der var på brugtmarkedet til 800, også fristende, hvis den bare havde været sort. Jeg prøver at sætte en købsannonce ind/op - måske dukker der noget spændende op.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes