| Forfatter |
|
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået et problem der opstod efter jeg updaterede med Rollup 2.
Når MCE starter op flimre skærmen for vildt.
Når jeg så alt-tabber så MCE ikke er i focus står billedet godt igen.
Lige så snart jeg giver focus til MCE flimre det igen. Jeg har aldrgi haft denne fejl før.
For at i kan forstå hvad jeg mener har jeg lavet en lille film der viser det. I kan se den her
Jeg alt-tabber og så kan i se MCE hvor det er windows taskbar der har
focus. Så alt-tabber jeg igen så MCE kommer i focus og den flimre igen.
nogle ideer til hvad der er gået galt ?
__________________ Computerspil til piger og drenge
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke få hul igennem til din lille film men jeg har selv oplevet situationen hvis jeg har skiftet fra CRT signal til Composite eller DVI. Så får jeg "flicker" på skærmen når MCE er igang. Men så snart jeg skifter væk så stopper det. Har du mon skiftet indstilling?
Paqi
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det kan se ud som om det er MCE som gør knuder, måske en driver som er ændret, har du prøvet at opdatere din Hauppauge driver, den seneste gav mig mere stabilietet, f.eks. ved genstart er der ikke længere problemer med manglende forbindelse til tuner. Min nuværende dirver er 2.0.35.23258 som desuden kan erstatte de gamle driver via HcwDriverInstall
__________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paqi: kan du ikke hente filmen ? Mærkeligt jeg kan sagtens.
Jeg køre med S-video udgang og ind i scart på mit tv.
Kan godt ske det er en driver der skaber problemerne. Så virker det
næsten som om at MCE bruger sin egen driver når den er kørende, for
hvorfor virker mit windows billede ellers ?
Meget mærkeligt syntes jeg.
|
| Til top |
|
| |
JKJensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Har med interesse læst beskrivelese om flimmer ved rollup2. Har præcis de samme flimmer som vist på filmen..
Gik da ind i min video opsætning som er Invidia og ændrede fra Pal-B til NTSB (USA) Tror jeg nok det hedder. Så kunne jeg slippe for flimmeren og stod 100% klart..Men men hverken radio,tv eller videoer som jeg har inde ville køre, den skrev at der ikke var installeret Tv kort. Det er temmelig uldent... Kan da ikke passe man skal hente nye drivere til hele skidtet for at får det til at køre vel?
Er nået spændt på at høre fra jer andre. For meningen var at jeg ville have EPG til at virke da jeg har en UK version hvilket ikke skulle have nogen betydning andet end at det står på engelsk..
Hilsen JK
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virkede også hos mig når jeg skiftede til NTSB(USA). Rimelig mærkeligt.
Nu er mit problem at billedet er lidt for stort. Så jeg mister lidt hele vejen rundt.
Har ikke tjekket menuerne i Nvidias indstillinger endnu, men det må være noget der kan stilles der inde.
|
| Til top |
|
| |
JKJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey hey..
Så har jeg løsningen på alle diverse problemer..:-) Det virker perfekt og der opstår ingen fejl.
Grunden til at det virker i NTSB er at man har opgraderet via Mircrosoft hjemme side (USA) Det skal gøre via denne link .. http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx? %20ln=da&ln=en-us
Så opgraderingen ved at man er fra DK.
Når Microsoft søger i din PC få software er det ikke sikkert den siger at der er opgradering til den. Kig da i venstre side af siden, der vil der være yderligere software som du kan installere og der vil man finde Rollup 2 samt en masse andet software man kan installere. Jeg valgte det hele (for at være på den sikre side)
Der næst skal alle drivere være op to date som alle er MCE godkendt. Jeg selv køre med Hauppauge TV kort, Nvidia grafikkort og til sidst Creative Audigy 2ZS
Efter opgradering af diverse drivere virkede det hele perfekt men! Der var ingen lyd når jeg afspillede DVD. Det viste sig at under control panel var den klikket af for Digital lyd, og det må den ikke være og nu fungere det hele som en drøm inkl. Tv guiden.
For Nvidia samt Creative lyd er der på deres side speciele MCE driver som gør at man kan indstille lyd og billede direkte i MCE. (Medie Center)
Held og lykke.. Det er det hele værd..
Hilsen JK Jensen
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kirneh: Hmm... Jeg forstår ikke du siger det er en fejl? Jeg opfatter det bare som den skifter opløsning afhængigt om den er i windows eller MCE. Man optimerer jo i opsætningen af MCE displayet til at virke optimalt med et crt display (i dit tilfælde). Da windows ikke kan finde ud af at sende to forskellige opløsninger afsted på to forskellige displays er det vel den eneste løsning. Derfor tror jeg bare ikke det er en fejl men en måde at have optimalt billede på hhv desktoppen og i MCE.
Mikkel
|
| Til top |
|
| |
JKJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kirneh...Når du får Rollup 2 som jeg fortalte hvordan man gjorde så vil billedet automatisk justere sig efter dit TV.
Mikkelp: NTSB er et helt andet system i forhold til PAL. Sætter du et NTSB DVD eller VHS og du køre PAL vil du kun se flimmer. Det samme gælder hvis du har et Amerikansk MCE og køre PAL Så vil du også kun få flimmer. Derfor er det vigtigt at man opgradere ud fra den Danske link som jeg beskriver tidligere Så man får MCE PAL...
Hilsen JKjensen
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du mener "NTSC" så har jeg prøvet både PAL og NTSC DVD'er i min nyinstalleret danske udgave af MCE2005. Der er det intet problem at se begge formater i MCE. Jeg kører AnyDVD i baggrunden, jeg ved ikke om det har noget at skulle have sagt...
Mikkel
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikkelP: DU har nok misforstået mit problem.
Jeg skifter ikke imellem en pc-monitor og et tv. Jeg bruger kun et tv. Når jeg viste dekstoppen på tv'et var det ok. Når jeg viste MCE på tv'et var det kun flimmer. Men det virker jo nu efter at jeg har valgt den amerikanske standart.
JKJensen: Når jeg nu allerede har opdateret med Rollup2, så skal jeg vel afinstallere den igen og så ind via dit link ? __________________ Computerspil til piger og drenge
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, det du siger giver ikke mening da man jo kun kan se MCE og ikke desktoppen. Eller også kan man se desktoppen med MCE som baggrund. Så det er da ikke mærkeligt at man bliver forvirret ;) Og jeg har ikke nævnt andet end at du bruger CRT tv... Men så længe du har fået styr på problemet er alt jo godt.
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
JKJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kirneh
Ja du skal afinstallere Rollup2 og det kan du gøre inde på Add and Remove programs og husk at klikke af på "show opdates" ørverst oppe på siden.
Held og lykke
Hilsen JK Jensen
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelp skrev:
|
Hm, det du siger giver ikke mening da man jo kun kan se MCE og ikke desktoppen. Eller også kan man se desktoppen med MCE som baggrund. Så det er da ikke mærkeligt at man bliver forvirret ;) Og jeg har ikke nævnt andet end at du bruger CRT tv... Men så længe du har fået styr på problemet er alt jo godt.
Vh, Mikkel
|
|
|
Jo det giver skam mening. Prøv at læs første indlæg igen. Der står at jeg alt-tabber mellem desktoppen og MCE. Jeg har oven ikøbet vedlagt et videoklip der viser hvad jeg mener :-) __________________ Computerspil til piger og drenge
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min forvirring ligger i at du skriver at du ikke kan se mce, men sagten kan se desktoppen. Det stemmer så ikke helt overens med det jeg ser på din video. Jeg ser ikke desktoppen på noget tidspunkt, men kun MCE interfacet. Længere er den vel ikke.
|
| Til top |
|
| |