Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 09:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: den tid bliver vel nok dejlig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
piddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 November 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Som en af nyderne her på siden har Marantz har nu som det første firma i verden Introduceret DV-9600 der kan sende et billedsignal via HDMI med 1080 linjer progressivt til skærmen. Et opløsning på 1920*1080p bliver vel nok dejligt:)

Når projekterne kommer til at køre i samme opløsning i stedet for de nuværende 720p og HD DVD kommer så bliver det en fed oplevelse på ens hjemmebiograf:)

Er I ikke enige?

Til top Vis piddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piddy

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 November 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Den kan til gengæld ikke vise hvor lang tid der er tilbage af de film man sidder og nyder.

piddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

det e´r jo en mindre detalje.. men til den tid er udbuddet er sådanne dvd afspilere jp også større

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 13 November 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Måske er det bare mig, men burde man ikke vente til der kom HD-DVD/Blueray afspillere med at være bruge (mange) penge på noget bare fordi det kan 1080i... :)
Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

piddy skrev:

Som en af nyderne her på siden har Marantz har nu som det første firma i verden Introduceret DV-9600 der kan sende et billedsignal via HDMI med 1080 linjer progressivt til skærmen. Et opløsning på 1920*1080p bliver vel nok dejligt:)

Når projekterne kommer til at køre i samme opløsning i stedet for de nuværende 720p og HD DVD kommer så bliver det en fed oplevelse på ens hjemmebiograf:)

Er I ikke enige?

For det første, så er Marantz ikke de første - Classé havde en afspiller ude i juli måned.

For det andet, hvad skal du bruge det til pt.?

Det er ikke meget andet end en salgs-gimmick

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 November 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

piddy skrev:

Du får IKKE et billede der svarer til 1920x1080 opløsning fordi du opskalerer et DVD-billede til 1920x1080. Desuden, NÅR der kommer displays der kan vise 1920x1080 progressivt, så vil _displayet_ alligevel selv opskalere, så du får hverken mere eller mindre ægte 1920x1080 ved at bruge sådan én i forhold til enhver anden DVD-afspiller.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 November 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

DVP 9000 SA, Kan vel også ?

Men så alligevel ikke. Hvis i forstår...

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

piddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

hvornår sker det så?

er det først når der kommer deciderede HD-DVD/Blueray afspillere og projektere der kan køre i så stor opløsning?

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Piddy, ja selvfølgelig. DVD-formatet er 720x576. Du kan altså ikke få 1920x1080 ud af det:)

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 13 November 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

piddy skrev:

Sony VPL-VW100 projektoren med en opløsning på 1920 x 1080p og 1080p HDMI og DVI-D input er på vej. Den bygger på en ret ny og efter sigende revolutionerende teknologi. Det er hverken en LCD, DLP eller CRT projektor, men den bygger derimod på en ny type panel kaldet Three SXRD (Silicon X-tal Reflective Display). Man undgår helt den generende regnbue-effket som man har ved DLP, samtidig skulle den have et helt suverent billede. Den er dog ikke helt billig.
Sony VPL-VW100:
http://www.projectorcentral.com/news_story_840.htm
http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-VW100.htm
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=VPL-VW1 00 &site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=T VP+H ome+Cinema+Projector

Canon har lavet en projektor med samme teknolog, men med en oplsøning mere beregnet til PC brug.
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 November 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

piddy skrev:

det e´r jo en mindre detalje.. men til den tid er udbuddet er sådanne dvd afspilere jp også større

Enig, det er en lille detalje, men når det så er sagt er det mig aligevel ubegribeligt at den ikke kan det, man kan få maskiner til 1200 kroner der kan det. Problemet er tiden der er opgivet på filmene , ret tit er forkert, jeg har faktisk været ude for at sætte en film på der var opgivet til 90 min, men som faktisk varede 2½ time. Så jeg vil personligt ikke undvære det.

Men borset fra det er Marantz nye dvd maskiner så ganske udemærkede og solidt opbygget iøvrigt, min far har lige købt en 7600 og den er sku lækker, borset fra den lille detalje.   

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Marantz' afspillere. Men jeg har en Denon til omkring 3k, og en Pioneer til 999,-... Pioneeren kan flere ting (så som memory på film, så man kan resume der hvor man er nået til), og jeg kan ikke påstå at jeg kan sige at Denons billed-kvalitet er bedre. Og så larmer Denon'en langt mere med nogle discs. OG den har en aaaalt for lysende blå diode som jeg har været nødt til at sætte sort film henover for at dæmpe så hele mit soveværelse ikke bliver lyst op når jeg har  slukket lyset. Hvad tænker de dog på? Ingen memory, og en projektør af en diode... Tjaa... min pointe er at jeg ikke mener pris og kvalitet nødvendigvis følges ad. Jeg ville ALDRIG give mere end 4-5k for en DVD-afspiller - jeg tvivler virkelig på jeg ville kunne se nogen som helst forskel i outputtet (fra samme output-type) mellem en afspiller til 2-3k og en til 10k. Ja undskyld, hvis jeg kommer med det her synspunkt i et forkert forum?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes