| Forfatter |
|
Jens Ole Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal snart ud og købe nyt fjernsyn. Jeg er i tvivl, om jeg skal købe et 32" eller et 36" fjernsyn. Hvad mener i er bedst?
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis pengene er til det så et 36"!!!
Jeg synes lige de ekstra 4" hjælper på det. 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, et 36 tommer er klart at foretrække, hvis du har pengene. De "beskedne" 4 tommer ekstra, giver et billedeareal, der er 30% større.....
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
"Rigtige" mænd(og piger) ser ikke film/tv på noget under 40" 
God jagt !
mvh
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
|
Hej !
God jagt !
mvh
|
|
|
Min stue er bare for lille til projektor....og min pung er for lille til (ordentligt) plama :(
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige sige, ikke 36" for enhver pris. Det kommer meget an på kvalitet, opløsning på billederør og ikke mindst tv-tunerens kvalitet.
Sony's 36" står godt, men jeg har set andre mærker der står elendigt. Og så er 32" at foretrække. Det er ikke størrelsen det alene kommer an på! 
|
| Til top |
|
| |
Jens Ole Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle henvendelser.
Det tv jeg har tænkt på, er det nye Sony HQ100. Prisforskellen på Sony KV-32HQ100 og 36HQ100 er 4.500 kr. på de vejledende priser.
|
| Til top |
|
| |
Martin W Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
|
Hej !
God jagt !
mvh
|
|
|
Der var da vist en skrivefejl? Du mener vel 100" 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Ole skrev:
|
Tak for alle henvendelser.
Det tv jeg har tænkt på, er det nye Sony HQ100. Prisforskellen på Sony KV-32HQ100 og 36HQ100 er 4.500 kr. på de vejledende priser.
|
|
|
Læg lige mærke til at det sony tv ikke har progressive scan!
Hvad med at kigge på Panasonics TX-36PD30? 
|
| Til top |
|
| |
Frode Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal også snart til at købe nyt tv. Jeg har følgende bemærkninger, som jeg har fået fra en fagmand, til progressive scan:
"Det er et spørgsmål om prioriteringer hvorvidt man vil foretrække progressive scan på et billedrørs tv. Progressive scan giver den mest korrekte visning af filmene, men tv'ene arbejder til gengæld i 50 Hz, når de viser et progressivt signal. Derfor får du et mere flimrende billede ved progressive scan. Det sker ikke ved LCD og plasma, fordi de lyser hele tiden i stedet for som et billedrør at opdatere ét punkt ad gangen. Desuden afskærer du dig fra at udnytte bevægelseskompensationen, som netop ved film kan udrette mirakler - film er indspillet ved 24 billeder per sekund, det er en af årsagerne til "hakkeriet". Alt i alt foretrækker jeg personligt at køre progressive scan på LCD/Plasma, men ikke på billedrør."
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin W skrev:
Bond skrev:
|
Hej !
God jagt !
mvh
|
|
|
Der var da vist en skrivefejl? Du mener vel 100" 
|
|
|
Pis så mangler jeg 8". Men hvad man ikke har på vægen, må man have mellem benene Mmmm....
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frode skrev:
|
Jeg skal også snart til at købe nyt tv. Jeg har følgende bemærkninger, som jeg har fået fra en fagmand, til progressive scan:
"Det er et spørgsmål om prioriteringer hvorvidt man vil foretrække progressive scan på et billedrørs tv. Progressive scan giver den mest korrekte visning af filmene, men tv'ene arbejder til gengæld i 50 Hz, når de viser et progressivt signal. Derfor får du et mere flimrende billede ved progressive scan. Det sker ikke ved LCD og plasma, fordi de lyser hele tiden i stedet for som et billedrør at opdatere ét punkt ad gangen. Desuden afskærer du dig fra at udnytte bevægelseskompensationen, som netop ved film kan udrette mirakler - film er indspillet ved 24 billeder per sekund, det er en af årsagerne til "hakkeriet". Alt i alt foretrækker jeg personligt at køre progressive scan på LCD/Plasma, men ikke på billedrør."
|
|
|
Altså....NTSC progressive scan kører ikke i 50 hz, det flimrer (næsten) ikke!
Mht. til "bevægelseskompensation", så har jeg aldrig set et eksempel hvor det har forbedret billedet (fra dvd)....tværtimod!.... pixel plus 
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
32 tommeren kan hurtigt gå hen og blive for lille et fjernsyn, hvis du spøger mig. Har selv et 32 tommer
|
| Til top |
|
| |
Jens Ole Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jens Ole Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nej, det kan du have ret i.
Jeg var i lørdags til KT-radio´s Hifi-messe i Odense og så bl.a. Panasonic PD 30, 32" og 36". Jeg blev ikke vildt imponeret. Det var Panasonic' egen reklame dvd, som blev afspillet. Billedet hakkede meget ved bevægelse. Ved blå baggrund flimrede billedet en del. Fjernbetjeningen - som du også skriver i dit eget indlæg - er ikke noget at skrive hjem om. Jeg så det nye Sony KV-32FQ85. Meget stor forbedring i forhold til FQ80. Og bevægelseskompensationen virker. Desværre havde Sony ikke HQ100 med. Sony FQ85 var det bedste crt-tv jeg så. Panasonic' plasmaskærme var de bedste jeg har set.
|
| Til top |
|
| |
peja Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| [QUOTE=Frode]
|
|
|
Altså....NTSC progressive scan kører ikke i 50 hz, det flimrer (næsten) ikke!
Mht. til "bevægelseskompensation", så har jeg aldrig set et eksempel hvor det har forbedret billedet (fra dvd)....tværtimod!.... pixel plus  Med risiko for at udstille min noget begrænset viden på dette felt, vil jeg gerne lige høre jer eksperter, hvornår man benytter NTSC og hvornår man benytter PAL?
|
| Til top |
|
| |
benny Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
har philips 36w9527 med pixel plus hade et 32" før
der er et flot billed på det
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Benny
Ret godt tv du har der kunne godt blive lidt misundelig med min 7 år gamle 32"Grundig-

/hifreak
|
| Til top |
|
| |
soli Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et 36", som jeg forsøger at sælge, skiftede fra 32" og var godt tilfreds med denne opgradering.
Men det 36" er noget større og især dybere, så nu da jeg skal til at flytte rundt, giver det problemmer med indretningen.
/soli
|
| Til top |
|
| |