Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højt. til ca. 10k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andersnt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 14 November 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Hej der ude.

Jeg skal endelig ud og have nogle ordentlige højt. og jeg overvejer nu hvad jeg skal gøre.

PT. har jeg en Marantz SR-5500 reciver http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro duct&cont=eu&bus=hf&prod_id=3196&series=comp &type=avr

Jeg har været rundt omkring og hørt lidt forskelligt, og min favorit er pt. DLS R66.

Har haft højt. fra Dali, focal og audio monitor inde i billedet. Endnu har jeg ikke lyttet på højt. fra B&W, men bryder mig ikke specielt godt om designet, så syntes ikke det er interessant for mig. (Læs, konen vil ikke have dem ind i stuen.) ;-)

Har efter mange timers læsning her på forumet fået øje på VA Beethoven, som er sat til salg for ca. 12k brugt. Mit spørgsmål er så, hvad folk vil mene vil give mig den bedste lyd for pengene, og om min reciver kan trække de VA'er?

Vil jo bare mene at højt som står til 30k fra ny jo burde lyde bedre, og når de kun er 1,5 år gamle vel ikke burde være slidte.

Til top Vis Andersnt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersnt
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 14 November 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest, så synes jeg at det lyder som en rigtig god ide at overveje at købe højtalere brugt - du får afgjort mere for pengene. Omvendt er du ofte nødsaget til at prøve-lytte til brugte højtalere ude hos Sælger, på hans eget anlæg, så det kan være svært at få et rigtigt indtryk af højtalerens lydkvaliteter på DIT anlæg. Derimod har du v. køb af nye højtalere typisk mulighed for at låne dem med hjem og lytte på dem over dit eget anlæg - en klar fordel.

Se, der var "teorien", til det mere "praktiske"; DLS tror jeg umiddelbart vil være et fint valg hvis du er til pop/rock musik, hvor jeg påfatter VA som værende BÅDE en "rock" højtaler, men også en mere all-round højtaler. Jeg tror dog at din Marantz vil have noget lettere ved at styre DLS'en fremfor VA'en ( VA er typisk en HT som nyder godt at "store muskler" fra den forstærker som skal drive dem ). Og så vil jeg altså ikke fokusere SÅ meget på VA'ens tidl. - oppustet - handelspris på kr. 30.000. Den helt nye VA ( Beethoven Concert Grand), som skulle være den gl. overlegen, har i dag en nypris på kr. 24.000. )

En anden brugt højtaler kunne være en DALI Grand diva....og snakker vi nyt, kunne det være at du skulle give de nye DALI IKON et lyt.......

God fornøjelse med dit HT-projekt

 

mvh

Jesper / Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
Andersnt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 14 November 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Tak for dit hurtige svar.

Jeg har også lyttet til IKON 6, glemte jeg vist at skrive, kunne faktisk godt lide dem - syntes bare lige at DLS'erne var tanden federe!

Den eneste grund til at jeg har overvejelser ang. de VA, er netop om min forstærker kan trække dem. Jeg søger højt. som senere kan indgå i et 5.1 setup, men starter lige ud med stereo for at have råd til noget ordentligt fra starten! Så måske de VA ville være de bedste? 

-Der kan selvfølgelig også komme en forstærker mere til, men det er økonomien dog ikke lige til pt.

Til top Vis Andersnt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersnt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes