| Sendt: 14 November 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest, så synes jeg at det lyder som en rigtig god ide at overveje at købe højtalere brugt - du får afgjort mere for pengene. Omvendt er du ofte nødsaget til at prøve-lytte til brugte højtalere ude hos Sælger, på hans eget anlæg, så det kan være svært at få et rigtigt indtryk af højtalerens lydkvaliteter på DIT anlæg. Derimod har du v. køb af nye højtalere typisk mulighed for at låne dem med hjem og lytte på dem over dit eget anlæg - en klar fordel.
Se, der var "teorien", til det mere "praktiske"; DLS tror jeg umiddelbart vil være et fint valg hvis du er til pop/rock musik, hvor jeg påfatter VA som værende BÅDE en "rock" højtaler, men også en mere all-round højtaler. Jeg tror dog at din Marantz vil have noget lettere ved at styre DLS'en fremfor VA'en ( VA er typisk en HT som nyder godt at "store muskler" fra den forstærker som skal drive dem ). Og så vil jeg altså ikke fokusere SÅ meget på VA'ens tidl. - oppustet - handelspris på kr. 30.000. Den helt nye VA ( Beethoven Concert Grand), som skulle være den gl. overlegen, har i dag en nypris på kr. 24.000. )
En anden brugt højtaler kunne være en DALI Grand diva....og snakker vi nyt, kunne det være at du skulle give de nye DALI IKON et lyt.......
God fornøjelse med dit HT-projekt 
mvh
Jesper / Oldhifinut
|