| Forfatter |
|
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har for noget tid siden købt Depeche mode - "Violator" og er bare helt vild med den!
Så købte jeg i fredags deres "Music for the masses"... ikke så god som violator efter min smag, men p***e fed også!
Så ville jeg gerne lige høre jer efter hvilke cd'er med Depeche mode man skal anskaffe sig først når man nu har forelsket sig lidt i deres sound!
"Songs of faith and devotion" eller "Some great reward" ville nok være mit næste bud, men lad nu høre om i har nogle gode forslag... der må gerne være begrundelser og beskrivelser af lyden ifht "Violator".
Hilsen Kajkagen __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Stig Mogensen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah....."Ultra" burde gå rent ind hos dig .
Derudover findes "Songs of Faith and Devotion" i en liveoptagelse, der svinger så godt, at det er svært at sidde stille.
Den nyeste "Playing the Angel" er nok et lyt værd, men er knap så tilgængeligt som de lidt ældre udgivelser. "Exciter" er mit favoritalbum........dét er fantastisk.
Og husk så, at DM er specielt gode til at udgive deres albums på vinyl......jeg køber selv alle deres LPere. __________________ * Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deres bedste er:
101 live.Dobb Cd.
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene, at Playing the Angel er forholdsvist let at gå til. Exciter er ganske rigtigt et fremragende album, men det kommer jo an på om du kan lide nyt eller gammelt Depeche. Det tyder på, at det nye er mest noget for dig. Jeg ville derfor starte med Songs og Faith and Devotion, Ultra, Exciter og Playing the Angel. Vent for guds skyld med Some Great Reward...
Du kan jo også altid gå ned i en pladebutik og høre de forskellige albums igennem hurtigt.
Den "rigtige" start på cd-samlingen vil normalt være deres 2 single-opsamlinger, men hvis du alligevel er igang med at købe albums kan du lige så godt fortsætte der.
God lyttelyst __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Personligt synes jeg rigtig godt om "A Broken Frame", og så er lydkvaliteten overraskende god. Simple genkendelige disco-melodier hele vejen igennem, præcis som jeg kan li' det.
På de to opsamlings-CD'er de har lavet, er numrene remasteret og her er der virkelig noget som er gået galt. Det lyder simpelthen forfærdeligt . Jeg købte den med de tidlige hits på, men gav den væk kort tid efter.
Flemming
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 14 November 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget enkelt: Du skal bare have alt fra og med Black Celebration. Glem Some Great Reward.
/Mirland
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Det er jo rart at se at de gamle Basildon drenge stadigvæk kan samle nye lyttere til .
Hvis man er ny, så kan der jo kun være et svar om hvad man skal ud og have. Start først med at købe deres opsamling, DM 86-98 (er en dobbelt cd'er med alle deres singler fra de årgange, og køb dernest DM 81-85 (tja prøv selv at gætte ). Så skulle du være godt rustet til at pejle dig ind på hvilke albums du eventuelt kunne tænke dig at lytte mere til.
Det skal lige nævnes at de jo har udgivet 2 albums siden de nævnte opsamlinger, næmmenlig Exciter (2001) og Playing the Angel (2005).
Håber at det kunne hjælpe.
Hilsen en STOR DM-fan __________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Det er meget enkelt: Du skal bare have alt fra og med Black Celebration. Glem Some Great Reward.
/Mirland
|
|
|
Huh!??
Dén skive skal da bestemt ikke undgåes! På mange måder er den plade da et must. Bla. indeholder den en del numre som fik DM ud til et væsentligt bredere publikum, og desuden er den da en milesten indenfor elektronisk musik mht. sampling.
SKAL IKKE UNDGÅES!!!
Hilsen en ligeledes stor Mode-fan.  __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
lakj Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Playing the Angel" i SACD-versionen syntes jeg er en af ders bedste i mange år. Ellers er jeg vild med mange af deres maxi-singler.
Hilsen Lars Klindt
|
| Til top |
|
| |
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 25 November 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær sikker på også at få fat i "Remixes 81-04" i LTD 3 Disc Edition - rykker for vildt!
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 25 November 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ultra er blandt mine favoritter!
|
| Til top |
|
| |
Daniel18 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 25 November 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
cd'en The singles 86-98 den er suveræn. a question of time er blandt mine favoritter. :D
__________________ Denon AVR-3805
Sony BDP-S550
B&W DM604S3
B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
|
Hej Alle
Jeg har for noget tid siden købt Depeche mode - "Violator" og er bare helt vild med den!
Så købte jeg i fredags deres "Music for the masses"... ikke så god som violator efter min smag, men p***e fed også!
Så ville jeg gerne lige høre jer efter hvilke cd'er med Depeche mode man skal anskaffe sig først når man nu har forelsket sig lidt i deres sound!
"Songs of faith and devotion" eller "Some great reward" ville nok være mit næste bud, men lad nu høre om i har nogle gode forslag... der må gerne være begrundelser og beskrivelser af lyden ifht "Violator".
Hilsen Kajkagen
|
|
|
Nå har du fået lyttet til noget af det vi har anbefalet herinde??
MODE ON __________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |