Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Sky Radio: lukkes. Hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 14 November 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg hørte radio i dag efter at have lagt syg i en uge, og radioen går OFF-AIR, i dag til midnat. Jeg har læst lidt om det på nettet (se: http://www.skyradio.dk), men jeg fatter ærligt talt ikke så meget af det, så er der ikke en venlig sjæl der vil forklare: hvorfor?

På forhånd, tak.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 November 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK

Dårlig økonomi - enkelt og præcist, millioner i underskud.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 November 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

De skulle gennem 8 år give 54 mio. om året i licens for at kunne sende, og var lovet at de kunne nå 70% af lytterne, det har så vist sig at de knap kan nå 63% og har 72 mio. i underskud, og reklameindtægterne har slet ikke været det der var stillet i udsigt/eller som det var forventet - og så lukker de altså biksen. Men det er nu ikke direkte underskudet der er problemet, det er de manglende indtægter og dækningen der er grunden - Murdoch har vist ikke cashproblems - så jeg tror ikke underskuddet er problemet - og såvidt jeg har hørt er det Murdoch der ejer sky corp. - dog uden at have noget som helst sort på hvidt - det er bare hvad der har været i nyheder etc.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 November 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Den lidt længere version:

Regeringen solgte i sin tid en landsdækkende licens til SkyRadio. Denne skulle dække en vis procentdel af DK.

SkyRadio mener nu at dækningen er/var mindre end den aftalte %-del, imens regeringen naturligvis mener den er iorden.

SkyRadio påtænker at sagsøge Danmark for 200-300 mio.

Flere medieforskere mener dog SR gravede deres egen grav allerede da de købte licensen for dyrt (over 50 mio. pr. år)

MVH
Morten

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Guldkysten

Det er underskuddet, hvorfor tror du Murdoch har kassen, fordi han laver forretning og ikke leger social kontor. Den slags gør man kun i kort tid, og når det viser sig at udsigterne ikke bedsres, så lukker man for hullet i den store kasse - så præcist fungerer det.
Om så de har købt for dyrt eller de er blevet snydt af DK, så er det kun økonomien der lukker det. 
Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 November 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Guldkysten

Det er underskuddet, hvorfor tror du Murdoch har kassen, fordi han laver forretning og ikke leger social kontor. Den slags gør man kun i kort tid, og når det viser sig at udsigterne ikke bedsres, så lukker man for hullet i den store kasse - så præcist fungerer det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Nej sådan er det jo ikke - det de klager over er ikke dårlig økonomi eller noget - det de klager over, er at den lovede dækning ikke er der, og det er den de sagsøger staten for - det er da ikke noget med deres dårlige forretning at gøre - det er fordi det de var lovet, ikke blev leveret, og sådan viker det så præcist hvis man tænker uden for kasser og ikke i kasser, men ok - i sidste ende er det jo kassen man tænker i, men det er altså ikke det de er utilfredse med, det er prisen på tilladelsen set i forhold til dækningen der er lovet

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 November 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jeg klapper bare i mine små hænder af ren glæde. Jeg har siden jeg hørte den station skulle lukke, bare glædet mig.  Jeg er måske grundet min fremskredne alder (45År) for gammeldags, men magen til gennemført bras har jeg ikke hørt længe. Jamen så kan jeg da bare slukke for radioen, ikke. Nu ligger det sådan, at på slagteriet hvor jeg arbejder , er der kun 2 stationer at vælge imellem, den ene er radio-nordjylland, og som sagt sky-radio. Da mit arbejde og omgivelser er temmelig støjende er høreværnet forsynet med radio. Jeg har hele mit liv interesseret mig for musik, og derfor altid haft radio/tuner, så kan man jo altid følge med i det nyeste musik. Hvis et nummer printer sig særligt fast, har jeg altid lånt hele pladen på biblioteket, hvis hele pladen holder så køber jeg den originale. Sky radioen har altid haft halv om halv med musik og ligegyldig nonsens snak af selvoptagede studieværter. det glæder mig utrolig at det bras er fjernet fra æteren. Men det er jo smag og behag.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 November 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

oink skrev:
Jeg klapper bare i mine små hænder af ren glæde. Jeg har siden jeg hørte den station skulle lukke, bare glædet mig.  Jeg er måske grundet min fremskredne alder (45År) for gammeldags, men magen til gennemført bras har jeg ikke hørt længe. Jamen så kan jeg da bare slukke for radioen, ikke. Nu ligger det sådan, at på slagteriet hvor jeg arbejder , er der kun 2 stationer at vælge imellem, den ene er radio-nordjylland, og som sagt sky-radio. Da mit arbejde og omgivelser er temmelig støjende er høreværnet forsynet med radio. Jeg har hele mit liv interesseret mig for musik, og derfor altid haft radio/tuner, så kan man jo altid følge med i det nyeste musik. Hvis et nummer printer sig særligt fast, har jeg altid lånt hele pladen på biblioteket, hvis hele pladen holder så køber jeg den originale. Sky radioen har altid haft halv om halv med musik og ligegyldig nonsens snak af selvoptagede studieværter. det glæder mig utrolig at det bras er fjernet fra æteren. Men det er jo smag og behag.

Jeg er enig og så alligevel ikke. Studieværterne kunne i ny og næ være for meget, men jeg mener da at deres såkaldte musikgaranti er 100% i orden! Dét kunne de andre sgu lære noget af!
Mellem 9 og 1700 sendte de kun det samme nummer én gang (personligt mener jeg der kunne komme en svipser en sjælden gang, men det er også "en sjælden gang") om dagen. Man kan så sige at de gentager de samme numre hver dag (groft talt, i hvertfald), men uanset hvad man siger om Sky Radio så er det lækkert kun at høre ét nummer én gang om dagen, og ikke som DRs P3 (som i øvrigt sender for meget "negermusik" og for meget "det samme") - P3 er ellers en fed radio efter min mening.

Min mening om lukningen? Lidt trist. Synes det var rart at kunne høre ét nummer én gang om dagen, i stedet for alle de "repeats" af samme nummer hver dag

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Guldkysten

Jo sådan er det jo lige - ingen poster 100. mio i et underskudshul mere end en gang, hvis brugere og annoncører svigter. 
At så sendefladen / dækning ikke var helt så stor som måske aftalt, er noget helt andet. Der var stort underskud og derfor stoppede de, ganske som alle andre virksomheder, med så mange penge i underskud.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Sendt: 14 November 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Lige præcis mine ord..lækkert med et nummer om dagen. Hvis nogen er så "heldige" at Radio ABC er indenfor deres frekvensområde så kende de sikkert denne l**te radio: Tror DJ alligator har sponsoreret den og de får en sodavand for hvert reklameindlæg de sender. Samtidig med de må låne deres cd på biblioteket, for de har kun 5 sange som de så til gengæld spiller hele tiden.

Det gode ved Sky var også det blandet musik (soft rock, pop - '70-'80-'90-'00).
Så Sky overgår/-gik de fleste af de radiostationer jeg kender i dag. Men okay, deres værter var lidt for overivrige, der er 100fm's klart bedre. 

Til top Vis Steffen BDE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen BDE

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 November 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Guldkysten

Jo sådan er det jo lige - ingen poster 100. mio i et underskudshul mere end en gang, hvis brugere og annoncører svigter. 
At så sendefladen / dækning ikke var helt så stor som måske aftalt, er noget helt andet. Der var stort underskud og derfor stoppede de, ganske som alle andre virksomheder, med så mange penge i underskud.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Du forstår vist ikke hvad jeg siger - det er ikke noget med økonomien at gøre - det er fordi den lovede dækning ikke er der - tror du ikke at Murdoch kunne overleve det underskud, og tænk dig lige om, man kan da ikke sagsøge staten for at man har underskud, men man kan godt for at man ikke har fået den dækning, som man har betalt i dyre domme for?

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 November 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Den korte : ikke lyttere nok til samme playlist..
Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Overskriften kunne også havde været: Skyradio lukker - so what?

Ikke fordi jeg har noget imod Skyradio som sådan, men når de kører med præcist det samme koncept som flere andre radiostationer, så er det da ikke underligt at de ikke kan få det til at løbe rundt i et lille land som DK.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 15 November 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

oink skrev:

At du skal skelne mellem kun 2 kanaler og samtidig, frasorter støj fra maskiner, er vel ikke Skys problem? Køb en Walkman så kan du nyde din egen musik.

Og nu er det sådan at det musik der spilles på SKY radio! udvælges af en hel del private, der afgiver nogle lister, som så bliver spillet. Der sidder ikke 1 ego centeret person og bestemmer ”ikke at det behøver at være negativt” Jeg syntes nu at den nye version var fuldt på højde med det morgen ævl som P3 kan præsenterer, blandet med lidt pop musik ”personligt syntes jeg så at kæden hopper af senere på dagen for P3! Hvor der er alt for meget ævl og kontakt med div. der skal ringe ind om tåbelige påfund af studie værterne”

At prisen for at lave en alternativ radio station var urealistisk høj fra starten, er jo nok der hvor problemet ligger begravet, for jeg syntes da at udviklingen gennem årene for SKY, var da positivt? De skal jo også lige have lov til at kravle først. De kunne jo ikke som DR, bare skrue op for prisen.

Så jeg syntes det er lidt synd at vi ikke har en lands dækkende alternativ til den gamle ”stats radio”?

Men mon ikke det er et spørgsmål om tid, til der kommer en ny udbuds runde.

Peter

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 15 November 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg opfatter det sådan, at Sky har forsøgt at afsætte et koncept, der ikke falder i danske lytteres smag og at de nu forsøger at hænge det op på betingelserne for at sprede radiofoni - i stedet for bare at indrømme, konceptet ikke holdt her i Dannevang! P3 er måske ikke det bedste modspil, men ellers har min generation været forvænt med kvalitetsradio, monopol eller ej ...

Nu er jeg heller ikke målgruppen (i kraft af min alder), men jeg har fra starten dømt Sky ude. For mig har det været indlysende, at netop de overgearede, selvfede værter, den totalt uskadelige musikstil (næsten som muzak) og de evindelige reklamer - ikke er en model, der fanger her i landet. Det må vel undre den øvrige verden, at det er sådan i DK - på tv-siden er vi danske ligeså krakilske, vi har det også med at undgå stationer, der brager ind med reklamer midt i en film og i øvrigt (kun) præsenterer programmer med lav fællesnævner.

Jeg tror heller ikke de har købt for dyrt ... den gode Mr. Murdoch er godt klar over hvad tingene må koste, men må i dette tilfælde erkende, at de kolde beregninger, der holder i andre sammenhænge ikke fanger opmærksomheden hos et oplyst folkefærd.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 November 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

ja jeg græder ikke, komprimeret musik og elendige studieværter alt dette spædet op med uttallige selvfede reklamespots....

kunne dog godt tænke mig et fornuftigt alternativ til P3, de er efterhånden også alt for poppede.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

hrmand

Jeg er helt enig med dig i dine betragtninger, det rammer lige ned der hvor den gik galt, og er årsagen til det store underskud og lukning af hele biksen, Murdoch er kun rig pga. overskud, ingen poster kontinuerligt 100. mio i et dybt underskudshul.
Modsat må man jo nok sige, de havde sikkert ikke lukket den, såfremt der var overskud, så havde man nok på behørigt vis forhandlet sig til at få større dækning på landsplan og endnu større overskud - men sådan er forretning jo, uden penge / overskud kan det ikke køre.

Derudover er jeg da enig med andre skribenter, der må gerne komme en landsdækkende alternativ kanal.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 15 November 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej der !

Den kanal var da heller ikke noget vær at lytte til, dårlig lyd så det ville noget, efter min mening er det plat og svenel husk på den regering vi har er jo kun til de rige så  de kan blive riger, sådan et stort underskud er da rat at have det trækker man da bare fra ubs så har man flere penge , sådan ser jeg det

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 November 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Toftdahl skrev:

Guldkysten

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Du forstår vist ikke hvad jeg siger - det er ikke noget med økonomien at gøre - det er fordi den lovede dækning ikke er der - tror du ikke at Murdoch kunne overleve det underskud, og tænk dig lige om, man kan da ikke sagsøge staten for at man har underskud, men man kan godt for at man ikke har fået den dækning, som man har betalt i dyre domme for?

Jamen Herregud da...

Har SKY ikke haft rigelig tid til at finde ud af, at dækningen angiveligt ikke var god nok? Og når vi taler om den oprindelige (høje) købspris...skulle de [SKY] så ikke lige have undersøgt 'varen' først inden de bød? Sikke en gang klynkeri! Nu prøver de febrilsk at tørre deres egen forretningsmæssige uformåenhed af på den danske stat. Patetisk...er det sgu'!

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 15 November 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Jamen Herregud da...

Har SKY ikke haft rigelig tid til at finde ud af, at dækningen angiveligt ikke var god nok? Og når vi taler om den oprindelige (høje) købspris...skulle de [SKY] så ikke lige have undersøgt 'varen' først inden de bød? Sikke en gang klynkeri! Nu prøver de febrilsk at tørre deres egen forretningsmæssige uformåenhed af på den danske stat. Patetisk...er det sgu'!

Vel talt! Og der var jo også noget med, at det kom bag på Sky, at der med købet var den såkaldte "public-service forpligtelse" - altså magasiner og programmer med indhold af almen interesse. Og hvor Sky febrilsk prøvede at vinde gehør for deres egen fortolkning af denne forpligtelse. At springe over hvor gærdet er lavest i fuld offentlighed er en dårlig taktik, hvis man samtidig vil have folk til at lytte og at blive taget seriøst som aktør på frekvenserne ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum