| Sendt: 15 November 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg skal til for første gang at købe et sæt højttalere. Jeg skal have et 5.1 Surround anlæg, der skal kobles på mit tv system bestående af JVC HV-36P38 og DVR-433H. Det står i en stue der er ca. 15m2.
1)
Jeg har set på dette sæt fra Pioneer S-V710-III Som jeg synes ser rigtig lækkert ud. Tingen er bare at jeg ikke har haft mulighed for at lytte til dem, og jeg kan overhovedet ikke finde nogen anmeldelser på nettet om dem.
Det er jo trods alt mange penge at smide efter noget man ikke kender. Så jeg håber at nogen her ville kunne fortælle mig om de rent faktisk er OK. Eller noget billigt skrammel i en fin kasse...
2)
Da der ikke er nogen surround udgang på min DVD skal jeg også have en reciever, og der har jeg kigget på Pioneer (ja, kan godt li' Pioneers  ) VSX-915 Men kan den bruges til Højttalersættet? Udgangene er på 100W men højttalerene er på 130W. Hvordan hænger det sammen?
3)
Jeg har en seperat subwoffer til mit fjernsyn, der er kun diskant HT på tv. Fjernsynet har en stereo RCA lyd udgang. Hvis jeg køber sådan et surround sæt vil jeg jo ikke have to subwoffere stående. Bare for at være sikker, hvis jeg jeg koblede tv'et til forstærken ville jeg så være tvunget til at se alle tv programmer med surround? Man vil jo selvfølgelig nok kunne skrue ned for baghøjttalerene, men hvis man så skal til at kalibrere systemet hvergang man sætter en film på, ja så bliver det jo lidt trælst... Hvad er jeres erfaringere?
Som sådan havde jeg 10.000kr at købe for så mit budget er allerede lidt overskredet...
Jeg regner med at give lidt over 9.000 for Højttalerene og lidt under 3.000kr for forstærkeren, ca. 12.000.
Jeg håber I nogen kommentarere til de tre punkter, så jeg kan hjælpes lidt på vej.
PFT
Hilsen Ole
|