Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DVD+Surround Reciever til 37" HDMI-LCD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BLHA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Status: Offline
Sendt: 17 November 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Hej!

Endnu et af de ”hvad skal jeg købe?”-indlæg! Håber dog stadig at I gider besvare dem.

Jeg bliver forhåbentligt snart ejer af et 37" LCD-TV! Da mit gamle Pioneer-anlæg snart har udstået sin værnepligt går jeg og overvejer om jeg ikke samtid skulle investere i et nyt anlæg, for at kunne få max glæde af skærmen! Anlægget vil skulle bruges til musik(rock ol.) og film, sådan ca. 50/50.

Opløsningen på LCD skærmen er på 1920 x 1080 (HD) og den er udstyret med følgende indgange:

HDMI

Component,

Composite (hvad er det?)

S-Video

VGA

Scart

Jeg har surfet lidt rundt på forummet, og umiddelbart ligner favoritten, inden for mit prisniveau, et sæt bestående af DENON AVR-1906 og DENON DVD-1920, som jeg har fundet til en samlet pris på 4750,-. Som I jo nok kan regne ud, er det jeg er ude efter, mere et ”starter kit” end et state of the art-anlæg. Det vigtigste er klart Value for money og så at få et anlæg, hvor jeg, som n00b, kan få sat anlægget rimeligt op (lydmæssigt) uden de store problemer.

Jeg har på nuværende tidspunkt et par gamle Dali front højtalere og et billigt 1500 kroners (Dantax) snurrerundt-sæt bestående af en center og to satellitter(+ sub). Min plan var umiddelbart at køre videre med mit højtaler-setup et stykke tid endnu, og så skifte dem når pengene engang er til det.

Så til spørgsmålene:

1.       Lyder Denon-anlægget som en go løsning, eller findes der andre setup i denne prisklasse (ca 5k) som ville være bedre? Her tænker jeg måske på et H/K, et blandet setup eller noget helt tredje!! Hvad ved jeg?

2.       Overvejede om jeg måske skulle finde lidt flere penge, og så købe en Denon AVR-2106 istedet? Er ”Value for Money” ligeså høj på denne model?

3.       Hvordan ville I tilslutte DVD’en og skærmen? Er det altid HDMI der er bedst? Og hvis ikke, er der så stadig en ide I at købe DVD-1920’eren?

4.       Hvilke kabler vil I anbefale (både til tilslutning imellem enheder og til højtalere) hvis disse ikke må koste en bondegård?

På forhånd mange tak

Brian

Til top Vis BLHA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLHA

AlexKBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 17 November 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej Brian,

Det lyder som du snart bliver en ejer af en philips 37pf9830 .

1)
Denon AVR 1906 er helt klart en god receiver, som du sikkert bliver glad for. Den har auto setup af lyd of meget andet godt. H/K er også en god løsning, men du skal spørger dig selv om hvilken slags lyd du ønsker. H/K er mere dyb of med en god bund, hvor Denon er mere lys i lyden, dog stadig god. Hvis lyd arten ikke betyder så meget for dig, er denon god for jeg tror du får mest for pengene dér.

Jeg sad selv mellem valget af Denon og H/K og valgte H/K. For jeg er mere til H/K lyd. Af det jeg kender til denon, så er det også et godt mærke. Og hvis du var hel ligeglad med value for money, så vil jeg sige at du skulle gå efter H/K!

2)
Denon AVR 2106 en selvfølgelig en bedre model. Køber du denne får du en meget god forstærker og ligeså høj value for pengene. Havde det været mig så havde jeg gået efter denne model (fremfor 1906), når du alligevel skal købe noget nyt; så hvorfor ikke give lidt flere penge og få det lidt bedre.

3)
Jeg synes det er godt at du køber en dvd som har HDMI udgang. Så kan du bruge den meget fornuftigt til din gode skærm. Hvis alligevel er ude efter en ny dvd, så skal den indeholde HDMI, nu når det alligevel ikke bliver så dyrt. Jeg ved ikke om der er andre som har HDMI udgange, og om det ville være bedst med Denon modellen. Men køber du den, så har du ihvertfald et sæt som matcher .

4)
Kabler har jeg desværre ingen anelser om! Er selv igang med at undersøge hvor meget de betyder. Så jeg håber du får et godt svar, som jeg også kan bruge

Til top Vis AlexKBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AlexKBH

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Bruger du DVI/HDMI på philipses skærme kører du uden om philipses billedbehandlingskomputer (pixelplus og hvad det nu hedder). Philips selv anbefaler komponent da tvets billedbehandling så bruges.

Bruger du DVI/HDMI er det dvdén der behandler billedet til skærmen. Så hvis din dvd er en god dvd med en god billedprocessor kan du godt få et ok billede.

Bare en lille info.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

AlexKBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 17 November 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Fandt lige noget guf vedr. Denon 1920'eren i HFK hjemmeside:

DVD-1920 har også indbygget en såkaldt scaler, som gør det muligt at tilpasse et almindeligt DVD-billede til HD (High-Definition) kompatible skærme og projektorer. Den kan skalere billeder op til enten 720 eller 1.080 vandrette linier. Det første format som 720p med Progressive Scan og 1.080 i en såkaldt interlaced (i) eller linieflettet form, hvor hver halvdel af billedet vises ad gangen. På denne måde kan du få en særdeles god billedkvalitet, uanset hvilken billedviser du har – almindeligt TV, fladskærms-TV eller projektor.

Jeg tror ikke du skal sammenligne upscaled HD med ægte HD. Men alligevel tror jeg da, at det vil give et godt billede til din fladskærm.

Til top Vis AlexKBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AlexKBH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes