Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV på min 20" wide Philips TFT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 November 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har lige været ude og investere i en ny skærm til min computer en dejlig Philips200W6 20" widescreen. Da computeren står i mit soveværelse synes jeg det kunne være fedt at kunne se tv på skærmen så jeg ikke også skal have et tv derinde.

Jeg gider dog ikke have computeren tændt så et tv tuner kort er udelukket. Det jeg skal bruge er en ekstern tuner. Jeg har set at viewsonic laver nogen men kan ikke finde en dansk forhandler. Er der nogen der kender noget til disse bokse eller evt nogen andre som er til at købe for penge??

På overclocking.dk er der ikke så stor kendskab til emnet men de få der vil anbefale noget nævner alle en Neovo T.V. Tuner Box TV-02. Den ser også fin ud men den koster næsten 1300,- med fragt og det synes jeg er meget for at kunne se lidt tv i soveværelset. Håber i kan hjælpe da jeg er totalt på bar bund i denne sag.

//If it's too loud your too old!

Til top Vis Master_F's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Master_F Besøg Master_F's Websted

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hvad har skærmen af input?

Hvis den har composite og/ eller s-video, kan du nøjes med en gammel video som tuner.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Det har den ikke. Det skal helst køre på et standard D-sub kabel men det tror jeg også alle de tunere der kan. Udover d-sub er der DVI stik i skærmen men det er reserveret til signal fra pc'en.
Til top Vis Master_F's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Master_F Besøg Master_F's Websted

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen....

Er der slet ikke nogen derude der har noget at bidrage med? Jeg har haft prøvet en Typhoon nu som ComputerCity Aalborg var så flinke at låne mig med hjem og den var da nok bare total ringe!  Så jeg er helt blank igen nu og jeg står virkelig og skal bruge den.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Vi prøvede tidligere en tuner til 400-500 i en monitorsammenhæng og vi oplevede det samme som dig. Det er ret dårlige og ikke værd at smide sine penge efter. Derfor vil jeg også mene du skal over 600 kroner for at få noget godt, naturligvis med forbehold, da jeg ikke har prøvet så mange af dem i praksis.

Neovos tuner har jeg også hørt godt om, men til prisen synes jeg nu ikke den er det værd.

Her er lidt at vælge imellem, men som du kan se får de generelt set ikke så gode kommentarer med på vejen: Link her

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hmmmm...... dødt link?

Jeg har overvejet en anden løsning som kunne være at købe en VGA adapter til en XBOX eller en playstation og så koble en stereo video til den som tuner. Så er tuner delen da i orden men synes bare den løsning er så grim og klodset.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hov jeg ved ikke lige hvad der er gået galt. Jeg tror Edbpriser er nede lige nu, men jeg har vist også fået kludret lidt i linket. Når det kører igen, så mener jeg linket lød: http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=45

Det lyder lidt som en lappeløsning hvert fald. Men det kan være de har nogle gode bud på tunere ud i de fysiske butikker.

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo altid problemet......

Man kan få hjælp i en butik men det er meget billigere at sidde her og nørde rundt efter det man søger. Det tager bare sååååååååå lang tid. :D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes