| Forfatter |
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa,
Er der nogen her på forum'et der har kendskab til om der står et JBL Paragon system et eller andet sted i Danmark?
Påtænker at bygge et ;-)
Hilsen Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige været til bryllup hvor manden der sad overfor havde Paragonen, det fik jeg først at vide dagen derpå , jeg havde ellers en del spørgsmål og ville gerne høre dem. Han bor i Odense ,skal høre om han vil offentligøres hvis jeg kan finde ham gennem brudeparret...
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Piobyte,
Vældig grej du der har på hjemmesiden. Din medgæst ved bryllup behøver, for min skyld, ikke offentliggøre sig, jeg håber evt. at vedkommende kunne tage nogle nær billeder af samlinger omkring horn åbning etc....
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemming Skov skrev:
|
Hej igen Piobyte,
Vældig grej du der har på hjemmesiden. Din medgæst ved bryllup behøver, for min skyld, ikke offentliggøre sig, jeg håber evt. at vedkommende kunne tage nogle nær billeder af samlinger omkring horn åbning etc....
Hilsen Flemming
|
|
|
Ok så er han måske mere medgørlig, men har ikke hørt noget fra mellemleddet endnu men taler med ham på jobbet i morgen . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemming Skov skrev:
|
Hej igen Piobyte,
Hilsen Flemming
|
|
|
Ja jeg er jo meget til det der retrohalløj og mener ikke man skal skifte bare for at skifte, meget af det nye rykker ikke en meter  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Jeg har lige været til bryllup hvor manden der sad overfor havde Paragonen, det fik jeg først at vide dagen derpå , jeg havde ellers en del spørgsmål og ville gerne høre dem. Han bor i Odense ,skal høre om han vil offentligøres hvis jeg kan finde ham gennem brudeparret...
|
|
|
Er det ham fra næsby det er også en kopi .
Der er to org på fyn og begge to kender jeg , den ene har jeg sat mig på  den står som ny , den ande bruges til pynt og er malet hvid .
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
piobyte skrev:
|
|
|
|
Er det ham fra næsby det er også en kopi .
Der er to org på fyn og begge to kender jeg , den ene har jeg sat mig på  |
|
|
Nej ikke fra Næsby men fra Hjallese området og så vidt det er oplyst ikke en kopi.
Hvad står de originale i ca. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
jensen skrev:
piobyte skrev:
|
|
|
Er det ham fra næsby det er også en kopi . Der er to org på fyn og begge to kender jeg , den ene har jeg sat mig på  |
|
|
Nej ikke fra Næsby men fra Hjallese området og så vidt det er oplyst ikke en kopi.
Hvad står de originale i ca. |
|
|
oki så er der sgu 3 på fyn .
Der er en der hart en kopi tilsalg for 25000kr en total griner
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
piobyte skrev:
jensen skrev:
piobyte skrev:
|
|
|
Er det ham fra næsby det er også en kopi . Der er to org på fyn og begge to kender jeg , den ene har jeg sat mig på  |
|
|
Hvad står de originale i ca.
|
|
|
oki så er der sgu 3 på fyn .
Der er en der hart en kopi tilsalg for 25000kr en total griner |
|
|
Mener at have set en rød model til salg  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
jensen skrev:
piobyte skrev:
jensen skrev:
piobyte skrev:
|
|
|
|
|
Hvad står de originale i ca.
|
|
|
oki så er der sgu 3 på fyn . Der er en der hart en kopi tilsalg for 25000kr en total griner |
|
|
Mener at have set en rød model til salg  |
|
|
haha ja nogle er ikke normale
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et ret fint billede af modellen

|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette har måske interesse

|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en skøn genstand! Hvem der dog havde sådan en!
Det er blasfemi at male sådan et stykke møbelkunst( Min mening! )
mvh
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
|
Det er en skøn genstand! Hvem der dog havde sådan en!
Det er blasfemi at male sådan et stykke møbelkunst( Min mening! )
mvh
|
|
|
Hvor har du dog ret , den skal da være i amerikansk valdnød  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
På verdensplan har JBL produceret omkring 1000 stk (ifølge deres hjemme side) i de små 30 år den blev produceret (1957 - 1983). Det er ret flot at der er hele 3 stk. på fyn!!
Jeg har iøvrigt tegningerne, det er dem der er bøvl med at gennemskue. Der er ca 100 sider med mystiske udskæringer i vildskab. Min forespørgsel er egentligt i håb om at se en "sag" på et tidspunkt inden jeg selv går igang (til foråret).
Iøvrigt er det Japanerne der har forskruet priserne helt absurd (17000 EU og derudaf), de har retro flip derude og støvsuger (verdens) markedet. Der er vist 36 stk. Japan. Det værste er at få fat i mellemtone hornet (biradial) såååå..... men hvordan lyder de?
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow! Jeg har selv set dette ikon en enkelt gang for godt 20 år siden. Det var (vist nok) i Horsens. Så hvis den ikke er havnet på fyn må vi være oppe på 4 i DK. Det var et rigtigt retro anlæg med et Harman Kardon forstærkersæt og en såvidt jeg husker en Garrard grammofon.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 06:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige talt med min kolega, Paragonejeren er i USA / Jamaica i ca 1 mdr endnu du hører nærmere hvis det stadig har interesse
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
men hvordan lyder de? Skriver Flemming Skov.
Jeg hørte dem i en forretning i Odense i 1971, samme dag jeg købte mit første ægte HiFi-anlæg. Indledningen til Also Sprach Zarathustra (Decca) rumlede ud i lokalet. Aldrig havde jeg hørt noget lignende. Vinduer, hylder og bukseben blafrede til musikken. Imponerende, ganske enkelt.
Jeg var ikke så bekendt med HiFi-lyd dengang, så om perspektiv osv er godt, kan jeg ikke sige. Men imponerende var det. Jeg købte LPen med Alsp Sprach Zarathustra, og der gik 4-5 år, før jeg selv fik en basgengivelse der var NÆSTEN ligeså god. Det var et sæt hjemmebyggede TL-højttalere med 12" bas, og kabinetter så store som køleskabe. Men Paragon oplevelsen glemmer jeg aldrig.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
|
Jeg hørte dem i en forretning i Odense i 1971, samme dag jeg købte mit første ægte HiFi-anlæg. Indledningen til Also Sprach Zarathustra (Decca) rumlede ud i lokalet. Aldrig havde jeg hørt noget lignende. Vinduer, hylder og bukseben blafrede til musikken. Imponerende, ganske enkelt.
Jeg var ikke så bekendt med HiFi-lyd dengang, så om perspektiv osv er godt, kan jeg ikke sige. Men imponerende var det. Jeg købte LPen med Alsp Sprach Zarathustra, og der gik 4-5 år, før jeg selv fik en basgengivelse der var NÆSTEN ligeså god. Det var et sæt hjemmebyggede TL-højttalere med 12" bas, og kabinetter så store som køleskabe. Men Paragon oplevelsen glemmer jeg aldrig.
|
|
|
Jeg ville meget gerne have været i dine bukser i 71 Håber jeg får lejlighed til at høre dem senere på året. så kan jeg jo skrive lidt om perspektiv- dybde osv. det er ikke de store JBL´ers styrke men hvem ved. Det er også nok at de er musikalske og "lige lovlig live " så kan man gemme glansbilledet til det nye strømlinede tilbagelænede setup. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
|
|
|
|
Jeg tror! Hvis du hørte den i dag, ville du ikke omtale den så positivt, den lyder tyndt og mærkeligt . Efter min mening er det kun hvis man syntes, det kunne være sjovt at have det møbel stående, eller fordi det er en meget omtalt højttaler fra hi-fièns barndom.
Hvis du vil have sådan et stykke stereo-højttaler med JBL enheder! Så gå på jagt efter Sonus Fabers Snail Projekt!? Der sidder 2 JBL LE-14H1, 2 JBL LE-5H og 2 JBL 075. De spiller langt bedre, og jeg ved at der findes 2 sæt her i Danmark! Da jeg selv har solgt dem i sin tid.
Peter
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |