Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 03:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: DIY : Voldsomt overvurderet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg støder herinde hyppigt på den løsning, at man da altid kan opnå bedre lyd via diy.

Det er  faktisk forkert aF  mange årsager.

Den væsentligst handler om, at man ved at gå til diy aldrig på forhånd har mulighed for at benytte en egentlig præference og man opnår helt vilkårlige resultater, der i reglen er et tilbageskridt i forhold til det, det drejer sig om: at vedligeholde den præference,der udvikles via at prøve mange forskeliige produkter  og ikke om at tro på at man kan udvirke små mirakler, for det kan en ud af tusinde måske.Resten mister mere end de vinder

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Jeg støder herinde hyppigt på den løsning, at man da altid kan opnå bedre lyd via diy.

Det er  faktisk forkert aF  mange årsager.

Den væsentligst handler om, at man ved at gå til diy aldrig på forhånd har mulighed for at benytte en egentlig præference og man opnår helt vilkårlige resultater, der i reglen er et tilbageskridt i forhold til det, det drejer sig om: at vedligeholde den præference,der udvikles via at prøve mange forskeliige produkter  og ikke om at tro på at man kan udvirke små mirakler, for det kan en ud af tusinde måske.Resten mister mere end de vinder

Man skal nok ikke lave selvbyg, alene for økonomisk vinding, men simpelthen for at kunne påvirke designet, og prisen på det man laver.

Mange selvbyggerkonstruktioner begrænser sig til design af højttalerkabinet, hvor et forudbestemt rumfang skal overholdes.

Så længe det gælder lønnen til at slibe en flot blank finish på et selvbyggerkabinet, så får man faktisk en flot løn for at gøre arbejet selv, i mange tilfælde.

Bygger man alt fra grunden, uden at kende så meget til det, så sætter man naturligvis penge til.
Men lystfiskeren der har investeret tusinder i fiskegrej, og kommer hjem efter en lang dag med to fisk, han gør det nu nok heller ikke for pengenes skyld.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 21 November 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

For lige at kommentere spencers svar, vil jeg da lige sige at den med lystfiskeren sammenlignet med hifi entusiasten, den brugte jeg faktisk forleden for at retfærdiggøre mine køb overfor mine forældre (da min far er lystfisker).

Analogical skrev:
"der i reglen er et tilbageskridt i forhold til det, det drejer sig om: at vedligeholde den præference,der udvikles via at prøve mange forskeliige produkter  og ikke om at tro på at man kan udvirke små mirakler, for det kan en ud af tusinde måske.Resten mister mere end de vinder"

Jeg må lige sige noget her. Selvfølgelig har du ret, de fleste har en reference, som udvikles når man hører noget bedre. Men jeg tror at man som DIY mand ofte synes at ens højttalere lyder bedre end andre måske synes (siden det jo er noget man selv har bygget og nok er stolt af), og hvis det lyder godt i ens egne ører er det vel det der tæller. Om andre så synes det lyder som støj, er vel uvæsentligt. Det er vel lidt det samme med børn - man er stolte af sine børn og man kan godt lide dem (må man da håbe), men det er ikke ensbetydende med at andre er stolte af dine børn eller kan lide dem. Så i bund og grund handler det vel om at få noget man SELV synes lyder godt, og ikke altid gå ud fra sine referencer. For hvis ens DIY højttalere ikke ville lyde så fantastisk hvis det var en fabrik der havde lavet dem, er det jo ligemeget, for hvis de lyder helt fænomenalt fordi man selv har lavet dem, er alt vel som det skal være.

EDIT: Desuden har det vel også meget at gøre med, at man selv har skabt højttaleren - man har set den fra den var "spæd" (man har alle delene liggende). Man har set den "vokse op" (man begynder at bygge den). Og man har set den som "fuldvoksen" (færdigt produkt). Så det handler måske ikke kun ens ører der afgør om det er en god højttaler, men også ens forhold til højttaleren.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
For lige at kommentere spencers svar, vil jeg da lige sige at den med lystfiskeren sammenlignet med hifi entusiasten, den brugte jeg faktisk forleden for at retfærdiggøre mine køb overfor mine forældre (da min far er lystfisker).

Analogical skrev:
"der i reglen er et tilbageskridt i forhold til det, det drejer sig om: at vedligeholde den præference,der udvikles via at prøve mange forskeliige produkter  og ikke om at tro på at man kan udvirke små mirakler, for det kan en ud af tusinde måske.Resten mister mere end de vinder"

Jeg må lige sige noget her. Selvfølgelig har du ret, de fleste har en reference, som udvikles når man hører noget bedre. Men jeg tror at man som DIY mand ofte synes at ens højttalere lyder bedre end andre måske synes (siden det jo er noget man selv har bygget og nok er stolt af), og hvis det lyder godt i ens egne ører er det vel det der tæller. Om andre så synes det lyder som støj, er vel uvæsentligt. Det er vel lidt det samme med børn - man er stolte af sine børn og man kan godt lide dem (må man da håbe), men det er ikke ensbetydende med at andre er stolte af dine børn eller kan lide dem. Så i bund og grund handler det vel om at få noget man SELV synes lyder godt, og ikke altid gå ud fra sine referencer. For hvis ens DIY højttalere ikke ville lyde så fantastisk hvis det var en fabrik der havde lavet dem, er det jo ligemeget, for hvis de lyder helt fænomenalt fordi man selv har lavet dem, er alt vel som det skal være.

EDIT: Desuden har det vel også meget at gøre med, at man selv har skabt højttaleren - man har set den fra den var "spæd" (man har alle delene liggende). Man har set den "vokse op" (man begynder at bygge den). Og man har set den som "fuldvoksen" (færdigt produkt). Så det handler måske ikke kun ens ører der afgør om det er en god højttaler, men også ens forhold til højttaleren.
med andre ord: så er falsk bevidsthed et ubetinget gode når man gør det selv

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

@Analogical

Dette begreb 'falsk bevidsthed' - hvis det betyder at man er glad, når man burde være ked af det - ja så er det en rigtig god ting.

Denne falske bevisthed får vi også når nogen bilder os ind, at én slags vaskepulver er bedre end en anden slags.

Hele vores samfundsstruktur er i høj grad afhængig af det.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Analogical

Dette begreb 'falsk bevidsthed' - hvis det betyder at man er glad, når man burde være ked af det - ja så er det en rigtig god ting.

Denne falske bevisthed får vi også når nogen bilder os ind, at én slags vaskepulver er bedre end en anden slags.

Spencer. de der samfundsanalyser duer ikke.  falsk bevidsthed er et psykologisk affaldsprodukt, hvor den enkelte selv inkorporerer væsentlige aspekter

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Spencer skrev:

@Analogical

Spencer. de der samfundsanalyser duer ikke.  falsk bevidsthed er et psykologisk affaldsprodukt, hvor den enkelte selv inkorporerer væsentlige aspekter

Måske lider dine hunde af falsk bevidsthed, når de bilder sig ind, at digitallyd er farligt ?
Mon ikke falsk bevidsthed er at man husker at der slet ikke var pladeknas og forvrængning på den plade man lige har hørt ?

Den bevidsthed synes at forfølge alle de tråde du deltager i.
Desuden handler de kun om hvor dårligt noget er...

Lav en tråd om hvor godt noget er, og skab lidt modvægt.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:

@Analogical

Måske lider dine hunde af falsk bevidsthed, når de bilder sig ind, at digitallyd er farligt ? Nej.Det gør kun væsener, der har apollinsk bevidsthed.
Mon ikke falsk bevidsthed er at man husker at der slet ikke var pladeknas og forvrængning på den plade man lige har hørt ?Prøv at læse lidt om det. srart f.eks. med marx.

Desuden handler de kun om hvor dårligt noget er...Der er temmelig overflod af dårligheder

Lav en tråd om hvor godt noget er, og skab lidt modvægt.Hvad skulle det være i en gennemdigitaliseret verden

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:

@Analogical

Måske lider dine hunde af falsk bevidsthed, når de bilder sig ind, at digitallyd er farligt ? Nej.Det gør kun væsener, der har apollinsk bevidsthed.
Mon ikke falsk bevidsthed er at man husker at der slet ikke var pladeknas og forvrængning på den plade man lige har hørt ?Prøv at læse lidt om det. srart f.eks. med marx.

Desuden handler de kun om hvor dårligt noget er...Der er temmelig overflod af dårligheder

Lav en tråd om hvor godt noget er, og skab lidt modvægt.Hvad skulle det være i en gennemdigitaliseret verden Prøv at finde noget. Det må være muligt at finde noget der er godt. Jeg kan selv komme i tanker om mange ting, men jeg skal ikke give inspiration. Det skal komme indefra.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:
Analogical skrev:
Spencer skrev:

@Analogical

Lav en tråd om hvor godt noget er, og skab lidt modvægt.Hvad skulle det være i en gennemdigitaliseret verden Prøv at finde noget. Det må være muligt at finde noget der er godt. Jeg kan selv komme i tanker om mange ting, men jeg skal ikke give inspiration. Det skal komme indefra.kan ikke finde noget ubetinget godt.jeg er jo nihilist

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 November 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

God humor Monsieur Spencér

Analogical: Jeg mener at kunne huske at du tidligere har haft skrevet at du selv har modificeret dine højttalere.. gør det dem ikke til en diy-hybrid?

Hvis jeg husker forkert, så tilgiv mig.

..Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Cabal skrev:

Analogical: Jeg mener at kunne huske at du tidligere har haft skrevet at du selv har modificeret dine højttalere.. gør det dem ikke til en diy-hybrid?

Hvis jeg husker forkert, så tilgiv mig.Har ikke modificeret dem. har blot hardwiret delefilteret.Mine højt. behøver ingen modifikation

..Søren

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

@Analogical

Hvis du er Nihilist, så er her et lille citet fra denne website:

http://www.klods-op.dk/ondskab/nitzche.htm

"Nietzsche er ofte blevet kaldt for nihilist, hvilket dog ikke er helt betegnende. Ordet blev brugt i flæng om alle religions- og systemkritikere sidst i det 18. århundrede. Selv brugte Nietzsche ordet omvendt om en såkaldt livsfornægtelse, som hans filosofi som nævnt står i modsætning til. At han forkyndte Guds død og dermed menneskets egen frembringelse af værdier og sandheder, er måske snarere grunden til, at han kaldes nihilist. Dertil kommer, at konsekvensen af en sådan tankegang medfører, at intet (nihil) i livet er forudsat. Livet er det, som du selv skaber med din livsvilje. Skønt Nietzsche ikke opfattede sig selv som nihilist, må det nødvendigvis blive konsekvensen af hans tankegang!"

---------------------

Hvis livet er som man selv skaber det, kan man vel godt have den mening, at digital lyd er godt ?

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Cabal skrev:

Hvis jeg husker forkert, så tilgiv mig.Har ikke modificeret dem. har blot hardwiret delefilteret.Mine højt. behøver ingen modifikation

..Søren

Ikke desto mindre må de jo ikke have levet op til din præference, siden du har valgt at gøre således.. må man i ydmyghed forespørge til hvilken model, der er tale om?

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Er det en løsning? For mig ligner det en påstand, en holdning eller et synspunkt.

Kan du komme med eksempler, f.eks. i form af links til andre tråde eller kopierede citater, der underbygger det, du her nævner? Altså at nogen hævder "at man da altid kan opnå bedre lyd via diy"? Hvis du ligefrem hyppigt støder på det, burde eksemplerne jo være legio.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Er DIY ikke 3 bogstaver for noget man har LYST til at "gøre selv" ??

Hvorfor kommer det altid på tale at det er et spørgsmål om at spare osv.

75% af mit anlæg er DIY, af den årsag at jeg KAN LI at rode med det + at jeg kan forme design og lyd efter MIT ideal (og ikke skal bygge en HT ALLE kan li) + at det for det meste er lidt specielt - måske så meget specielt at ingen andre har det.

DET synes jeg er point´en ved DIY.

Det er da ikke sikkert at du (Analogical) vil synes at de "forbedringer" jeg har foretaget, ER bedre - men det må jeg så sige at jeg er helt ligeglad med - - - synes JEG at det er en forbedring, ja så har JEG opnået det JEG ville - og det er MIG der skal lytte på det - - - - så alt i alt er JEG tilfreds og ligeglad med hvad andre mener.

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Et hardwiret delefilter er i høj grad en modifikation. En dårlig lodning vil medføre dårlige overgange. Hvordan sikrer man sig som loddefører, at lodningen er udført korrekt? (Jeg ved det, men har faktisk ikke udstyret til at registrere det).

Et godt hardwiret delefilter, vil alt andet lige have en mindre modstand end et printmonteret ditto. Dog kan forskellen være ubetydeligt, men hvem ved det, hvis ikke der måles? Hvis lyden efter modifikationen har ændret sig drastisk, har man med sikkerhed ændret på filterets funktion.

DIY for mig er dog ikke vejen til hifi nirvana, men en hobby. Der er dog så mange velbeskrevne projekter, at det ikke er muligt at få rigtigt gode resultater.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Analogical.

Hvorfor skal du altid komme med nedgørende svar på det folk svare på dine indlæg.

Hvad er det du forventer at få ud af dine inlæg. En positiv dialog, eller prøver du at provokere folk, så du rigtig kan komme med en masse fine ord. Dine oplæg ender altid ud det totale ordkløveri. Og det er vel ikke det der er menigen med denne side.

Hvis du mangler ligesindet der kan tage kampen op med dig og dit sprog, så find et andet sted, hvor folks IQ er større end herinde. Det er alle bedst tjent med.

Hilsen Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Her tager du ganske fejl!...

Der findes en masse højtalere på markhedet, der anvender et utal ef enheder og enheds kombinationer.

Mange af disse er ganske standard tilgængelige enheder og andre er modeficeret, få er speciel lavet udelukkende til netop det formål og pågældende højtaler / fabrikant, udfra nogle ønsker denne har alt efter lyd filosofi mm.

Idag er standard enheder af så høj kvalitet og med så snævre tollerancer at her ikke er noget at komme efter!... eks. de nye ScanSpeak,  enheder, Thill samt eks. AudioTechnology, enkelte af de bedste fra Vifa og Seas har ab. fabrik og alm. tilgængelige hyldevare så snævre tollerancer at der stoprt set ikke er forskel på de der leveres til div. ht. producenter der anvender disse, AudioTech. tilbyder endda DIY. købere at lave date mm. efter ønske..

Delefilter komponenter kan også købes, og endda i en kvalitet kun et fåtal af de mest ekstreme highend højtalere anvender.. (ja selv i den ende ses de sjældent!)

Så råvarende er der intet galt med!...

Hvad angår kabinet konstruktion så er flertallet af gode højtalere af træ (MDF eller krydsfiner) og relativ firkantede..hvilket enhver fingernem DIY. person kan snilt lave..  nogle afrundede eller ovale.. dette kan også relativ nemt realiseres, man kan endda købe MDF plade er er "bøjelig"

Måleudstyr koster ikke mere end at de fleste der mener det nogenlunde alvorligt, kan anskaffe dette, og det man kan få til sin PC. kan næsten lige så meget som det de flsete prof. konstruktøre anvender!.. (mange tilfælde er det sgu det samme efter hånden)

SÅ! der er intet til hindring for at opnå praktisktaget samme resultater som selv prof. konstruktøre.. KUN knowhow & fantasi!.. og den er op til den enkelte og hvor meget man går op i det, hvor meget tid, energi man vil / kan ligge i det.. for det tager tid og tålmodighed samt lang tids viden og efraring indsamling! DET ER IKKE! LIGE NOGET MAN BARE GØR FRA DEN ENE DAG TIL DEN ANDEN OG OPNÅR NOGET SUBLIMT!..

Man kan så klart ikke kopiere hvisse højtalere med speciel lavede enheder og exotiske kabinet materialer mm. MEN! hviem siger man skal kopiere?

Skal man kopiere så er ProAc et godt eks. påat DIY. kan laves lige så godt og endda i nogle tilfælde bedre..(smag og behag dog hvor vidt det er bedre..)

Men de producenter man ikke umidelbart kan kopiere, sidder jo ikke nødvendigvis inde med sandheden og den ultimative løsning, der er rigtig mange at vælge i mellem, og mange kan sagtens efterlignes.

Det aller sjoveste og udfordrende for DIY. er dog at lave helt sin egen konstruktion og enheds kombi, helt fra bunden og et originelt koncept, der ikke er en efterligning.

Dette er dog også det mest krævende..

Men her er "din" egen DIY løsning helt lige så rigtigt et bud på hvordan det skal gøres som alle andres!.. (hvis det gøres "rigtigt" og med nødvendig indsigt og ekspertise?)

Hvad angår preferance?? tjaa..  vil man noget precis som en specefik ting lyder køb DEN!... 

Men hvis man har det som mig og mange andre DIY. folk, og som er at alt der findes at købe færdigt er et kompromis, et kompromis mellem hvordan konstruktøren / fabrikken synates det skal lyde og hvordan du ønsker det skal lyde.. og der er altid kompromisser..

En højtaler har en super god diskant og mid, men der er liiiiige lidt i bassen der ikke helt falder i "tråd" med hvad man finder helt optimalt, eller også omvendt, super bas og mid men lige lidt der i diskanten!! eller også er enderne helt fine men mid. har nogle mangler!?..

Måske finder man en lille højtaler, der rammer lige i "øjet" men er for lille!.. eller så finder man lige sagen! men den er for stor!?..  ak ak!! der kan være så meget galt!..

Kompromisser hele tiden!.. og især prismæssigt!...

Sådan har jeg selv haft det!...

Har tit tænkt, den top fra den højtaler lige kombineret med mid. fra den anden der samt bassen fra den der store der! SÅ! er vi "hjamme" men kombien var aldrig at finde!... ELLER! når den var at finde kostede den mere end man realistisk kunne betale..

Har man SELV! en selvstendig opfattelse af hvad der er helt optimalt! og hvordan det skal lyde for at ramme lige i "øjet" så kan man lave noget selvstendigt der vil nærme sig dette meget mere end man kan købe færdigt hvor ANDRE! har truffet valgene for dig...

Her kan man lave lige højtaleren der kompromisløst falder i ens smag, og har den størelse og ydelse man ønsker!..

For hvem siger at en given producent har mere ret end dig? og at hans valg ef enheder er mere rigtigt osv.??

Jeg kan ikke finde nogen idag der opfylder mine krav!..

Jeg har et to delt lukket system, med 12" bas, en størelse og ydelse man ikke finder på den side af 100000kr. hvor jeg (og mange) kan være med... (og det til små 20000kr. set bort fra års eksperimenteren og andre omkostninger her ved!)

Der er højtalere der lyder lidt hend af mine.. og de er referancen indenfor færdig byg for mig!... (dog ingen af en konstalation / størelse lig mine!...  så det jeg har kan ikke fås ellers kun toppen for sig og med bas refleks i bunden, hvilket jeg finder ikke godt nok!)

Men det har også taget mere end 12 år's eksperimenteren, at nå så langt... samt sammenlagt 20 års interesse for emnet hvor der er søgt viden, indsigt og info hvor nu muligt...

Så for ham der lige i morgen på bar bund får lyst til DIY. ??  så JA!! der er laaaang vej før man kan konkurere med detfærdige... (den meste af vejen er opnåen viden og indsigt nok til at kunne gøre det rigtigt)

Men den erfarende DIY. kan NEMT! konkurere med færdig ting! (hvem husker ikke salige Sten Duelund?? tror ik den påstand her, at DIY. ikke matcher færdigt ville blive taget særlig alvorligt..)

Og husk lige EN! ting.. 99.9% af alle etablerede højtaler producenter startede som DIY!..

Hvad adskiller dem fra dig i dag?? JO!  erfaring og størelse samt resurser.. (ting der kan kompenceres for pånær erfaring og viden!)

DIY. kan med viden, indsigt og erfaring laves BEDRE! end hvad du kan købe færdigt!... da du ikke behøver at gå på personlige kompromisser, mellem hvad du finder ret og godt og hvad en anden konstruktør finder ditto!...

Hvordan jeg fik lavet det jeg har og udfra hvilken preferance / referance?? jo jeg købte den bedste (i mine øre) højtaler jeg overhoved havde råd til!.. og blev ved indtil det jeg selv lavede lød bedre!... og så opsøgte / lånte jeg dyre og dyre højtalere (alle der faldt i min smag) og blev ved indtil mine lød bedre end disse!..

I dag skel jeg op og betel lige omkring 100000 for noget der bare nærmer sig, og et godt stykke OVER 100000 for noget jeg kunne leve med som alternativ..  og det der lyder bedre (for så klart findes det da!.. jeg har mine begrensninger! ) koster et stykke over 250000kr..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Analogical.

Hvorfor skal du altid komme med nedgørende svar på det folk svare på dine indlæg.

Hvad er det du forventer at få ud af dine inlæg. En positiv dialog, eller prøver du at provokere folk, så du rigtig kan komme med en masse fine ord. Dine oplæg ender altid ud det totale ordkløveri. Og det er vel ikke det der er menigen med denne side.

Hvis du mangler ligesindet der kan tage kampen op med dig og dit sprog, så find et andet sted, hvor folks IQ er større end herinde. Det er alle bedst tjent med. Gange 3

Hilsen Michael

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum