Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 09:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: God Eller Dårlig Lyd!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 November 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

God og dårlig lyd

Når en ny bruger her på Hifi4all’s forum opretter et emne, for at få nogen gode råd til hvad de skal investere i, til deres næste anlæg, går det efter min mening, ofte helt galt når os, såkaldte Hi-fi entusiaster  begynder at skulle hjælpe dem, med at finde et fornuftigt anlæg til en given pris.

At der er stor uenighed om hvad folk synes er godt, kan man jo ikke undgå. Det er heller ikke meningen.

Men når den såkaldt erfarende Hi-fi entusiast skal til at hjælpe den nye bruger, ser jeg alt for tit at den erfarende bruger her på siden, ofte hagler en del produkter ned, skønt de selv indrømmer at lige den model har de ikke hørt, men forstærkere af et givet mærke bare er noget l….

Jeg synes at folk er alt for farvet med valg af anlæg, og mange brugere  synes, at det anlæg de har er det bedste. Det er det måske også for den person. Men hvem siger det er det for en anden. Smag og behag………………

Så når alt kommer til alt, er det jo ikke hjælp den nye bruger får herinde, men snarere en masse skral, om at det og det mærke stinker.

Har selv et par Dali Euphonia MS4 højtalere. Forleden dag søgte jeg i forumet på MS4 og fandt et par gamle tråde om dem.

Når en bruger som ikke har hørt højtalerne skriver følgende for det sgu mit p.. i kog.

”at en Dali højtaler i denne prisklasse mangler også det sidste SLAM.fortæller vist at det generelt er en dårlig højtaler udover de andre fejl denne har.

at den så er stjerne dyr i forhold til hvad den kan præstere gør det bare meget mere betænkeligt.”

Der er mange flere eks. på folk som udtaler sig negativt om produkter, uden at have hørt det omtalte produkt spille. Det er sgu for tyndt, at folk som ellers selv synes de har forstand på Hi-fi kan komme med sådanne udtalelser .

Det samme gælder også hvis jeg har forslået f.eks. en Denon Surround reciver  og for den sags skyld også Thule. Kommer der typisk en eller flere der skriver.  Denon har en ultra tynd lyd, og er absolut ikke pegende værd. Hvordan kan man sige det, når man ikke har hørt  den spille spøg jeg bare.

Det er ok med mig, at man ikke er til Denon eller andre mærker. Men ligefrem at hagle dem ned synes jeg ikke der er nogen der kan bruge til noget. Og slet ikke en ny bruger som er herinde for at få nogen gode råd.

Så hvad med om vi  Hi-fi nørder, i stedet for at forvirre den nye bruger, begyndte at hjælpe med en saglig vejledning. Og lader være med at udtale sig om mærker og modeller man ikke har hørt. Jeg synes det er ærgerligt,at den nye bruger skal udsættes for dette, for det er jo faktisk en god idé at få så meget viden om valg af anlæg inden man går ud og laver sin næste investering .

Hilsen Michael
Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej mhansen,

Må give dig ret i, at for mange udtaler sig om et produkt de aldrig selv har hørt eller set, meget er brand name fanatisme, og mange kender sjovt nok en som har hørt en bekendt udtale sig ..osv. om en der kendte en der kendte nogen der engang har læst en anmeldelse bla. bla.

Det vil være rart om diverse udsagn kom fra personer som HAR hørt produktet, men det er nok ønsketænkning. Lidt realisme her ville være helt fint.

Mange fejl-investeringer for de "mindre" erfarne kunne nok undgås på den konto, og selv gamle "rotter" begår fejl. 

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes