Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 19:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Canal Digital med HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline
Sendt: 26 November 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg vil prøve lykken, og se om jeg kan få et fornuftigt resultat ud af min HTPC med sat kort og Canal Digital

Jeg kører med MCE, og skal derfor bruge:

Technotrend DVB-S Budget S1500 
Technotrend Budget PCI CI 

og dertil et Cam, mener at Canal Digital bruge Conax, ret mig hvis jeg tager fejl. Denne opstilling burde virke i MCE, har jeg ret?

Hvis i bekræfter det er de rette komponenter, og at mit Canal Digital kort virker med det, så bliver det bestilt og kan forhåbentligt fortælle om positive oplevelser med det ;-)

Peter

Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 November 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Peter: De kort er så vidt jeg ved ikke MCE kombatible.

MCE understøtter officielt ikke DVB-S, men kun DVB-T, og så er der enkelte der er begyndt at lave drivere som simulerer DVB-T på et DVB-S kort, men jeg mener bestemt ikke Technotrend er en af dem.

Der var vist én producent som lige har "announced" DVB-S kort med CAM som er MCE kompatibel, men om deres kort reelt er på markedet aner jeg ikke.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 November 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

pekr skrev:
Denne opstilling burde virke i MCE, har jeg ret?

Det har lige været oppe at vende her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30431&P N=2&TPN=4

og her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31873&P N=3

Konklusionen er at Technotrend Budget C-1500 og dertilhørende CAM er det eneste der er understøttet i MCE indtil videre.

Men du skal bruge TT_MCE_Tools.zip
som kan hentes her.

..og hvis du først opretter et abonnoment ved Canal Digital nu får du et af de "nye" smartcard som kræver en modtager med et specifikt serie nummer for at virke.
Du skal derfor, efter du har modtaget kortet og den medfølgende sat-box, ringe til Canal Digital og oplyse serienummeret på dit DVB-S kort for at kunne anvende kortet. Det skulle ikke være et problem i henhold til denne tråd HER.

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har kort hos Canal Digital, mener det er et af de gamle men er ikke sikker.

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Jeg så lige at Hauppauge har et nyt kort på vej som understøtter MCE...
http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=4865

Udfra billederne at dømme ser det udtil at det kun er Nova-S-Plus der vil understøtte CI.

Specifikationerne på denne side synes jeg jo heller ikke man får meget ud af:
http://www.hauppauge.de/pages/products/data_nova-s-plus.html

Nogen der kender mere til det nye kort og hvordan det performer i forhold til S1500 og S1102?

MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 26 November 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Det er vist ikke nyt at DVB-s (og DVB-c) kort er understøttet af MCE. Og det ser ud som om at det Haupauge kort kun er understøttet med free to air services (ikke betalings kanaler).

Det nye med TechnoTrends kort er jo at de understøtter Common Interface, hvilket jo giver en del flere muligheder med hensyn til betalings-tv (og selector). Men om det virker??? Det bliver spændende at høre... 

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 November 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Citér:
..og hvis du først opretter et abonnoment ved Canal Digital nu får du et af de "nye" smartcard som kræver en modtager med et specifikt serie nummer for at virke.
Du skal derfor, efter du har modtaget kortet og den medfølgende sat-box, ringe til Canal Digital og oplyse serienummeret på dit DVB-S kort for at kunne anvende kortet. Det skulle ikke være et problem i henhold til denne tråd HER.

Det passer ikke. Når du oplyser serienummeret, kan de se om det er på deres "godkendt-liste". Og hvis den ikke er dét, så vil du blive afvist. Og et PCI DVB-S kort er NÆPPE godkendt af CD.

CD er somsagt begyndt med "pairing" mellem smartcard og satbox, så du slet ikke kan flytte dit smartcard over i nogensomhelst anden CD-godkendt box. KUN den som den er paired med (også selvom du måske har en købe-box som er CD-godkendt. Det vil IKKE virke med et paired kort). Dvs. når du har et smardcard som er paired, er det dedikeret til kun at virke med en helt specifik satbox, så er der ingen muligheder for at lege med Hauppauge-kort o.lign.

Man kan jo egentligt godt forstå hvorfor CD går så meget op i godkendte og ikke godkendte satboxe. Hvorfor skal de bruge ressourcer på support, pga. kunder der køber alverdens skrammel-satboxe/MCE/Happauge som slet ikke lever op til de krav CD stiller. Specielt boxe som både kører med Via-acces/NDS og Conax, er det 50/50 om det f**ker det hele fuldstændigt. Og så sidder hr og fru. danmark i røret hos CD-support og beklager sig over at det ikke virker og at CD er nogle narhatte (totalt urimelig anklage). Det var jo de kærer Viasat som absolut skulle have et nyt kodningssystem, som slet ikke kunne med CD´s. CD var jo interesseret i at findes en fælles løsning med Viasat, men det gad Viasat ikke. Status i dag: en masse frustrerede kunder som er tvunget til at have 2 satboxe stående oven på hinanden, hvis man både vil have Discovery og TV3. Nice move Viasat!  

Men det er jo også godt for kunderne. Der er en tryghed i, at man har en satbox som er gennemtestet af CD.

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:
Når du oplyser serienummeret, kan de se om det er på deres "godkendt-liste". Og hvis den ikke er dét, så vil du blive afvist. Og et PCI DVB-S kort er NÆPPE godkendt af CD.

Er det ikke CAM modulet der sætter begrænsningen?

CAM modulet har, AFAIK, et CAM modul nummer og det er dette som smart cardet er låst til.
Eller tar jeg fejl?

Hvis smart cardet er låst til et specifikt CAM modul kan man jo købe f.eke et Dragon Cam og brænde en Conax firmware på så det er i stand til at emulere et Conax CAM.
Det kræver selvfølgelig stadig et lovligt Canal Digital smart card og at firmwaren brændes med det identnummer på det CAM modul som abonnementet er parret med.

Lars Cetti skrev:
Men det er jo også godt for kunderne. Der er en tryghed i, at man har en satbox som er gennemtestet af CD.

Bestemt. Men stadig ville det da være rart hvis et telefonopkald til Canal Digital kunne låse smart cardet op så det kunne anvendes i en PC.

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 27 November 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hvis du enten har et kort til eller opretter (inden nytår) et abonnement til én af de modtagere der er i CI modtagere kolonnen på http://www.canaldigital.dk/templates/generalarticle____5832. aspx så virker kortet også i et Conax cam.

Canal Digital udleverer fra nytår kun kort til Pairing satellitmodtagere.

Canal Digital har siden Viasat valgte at skifte til et kodningssystem uden Cam mulighed nægtet at tegne abonnementer til Conax Cams.

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Så i realiteten virker mit kort. Men hvis CD ikke er til at lege med, ja så er de jo selv uden om at vi løser problemet på en anden måde (som de slet ikke synes om). Men har sendt dem en mail ang. om de har overvejet HTPC'er og fremtiden af disse. Det er jo ingen hemlighed at før eller siden smelter alle produkter sammen i et. 

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

digitalt.tv skrev:
Hvis du enten har et kort til eller opretter (inden nytår) et abonnement til én af de modtagere der er i CI modtagere kolonnen på http://www.canaldigital.dk/templates/generalarticle____5 832.aspx så virker kortet også i et Conax cam.

Mange tak for advarslen... Jeg vil da kraftigt overveje at tegne abonnement inden nytår så.

Jeg har dog ikke en af de understøttede sat-top boxe. Er det muligt at bestille et abonnement blot ved at hævde at man har en af de nævnte sat-top boxe?

Jeg går udfra at dette betyder at det smart card som leveres inden nytår er låst til et specifik CAM modul og det smart card som leveres efter nytår er låst til en bestemt sat-top box - korrekt?

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Citér:
Er det muligt at bestille et abonnement blot ved at hævde at man har en af de nævnte sat-top boxe?

Hvad tror du selv? Så dumme er CD ikke. De skal have serienummeret på den satbox du HÆVDER du har og tjekker serienummeret med producenten af satboxen. Mon ikke din lille U-originale idé er blevet prøvet af andre? De bliver fanget... hvis ikke med det samme, så gør de når kortet ikke opdaterer mere.

Jeg fatter ikke hvorfor denne tråd, ikke er blevet slettet af en admin. Der opfordres og gives tips til ulovligheder... Rimeligt langt ude at en flok kriminelle kan ytre sig på hifi4all´s forum.

Nu har jeg mailet CD´s "stop"-afdeling, med et link direkte til denne tråd. Så kan det være at de kan få jeres IP-adresser og blackliste jer fra nogensinde at blive kunde hos CD.

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke ligefrem ulovligt at købe en cd digital modtager med kort og få det til at virke med noget andet hardware, sålænge man ikke deler kortet med andre og ikke forlanger CD's support, har en godkent CD modtager.

Er det ikke lige i overkanten at nogle begynder at lege politi, jeg er da ret sikker på at administratorer nok skal lukke tråden hvis det strider mod dansk lovgivning.

Der er vist ingen der er skyldige før der er faldet dom ved en domstol.

Bare en skam at CD ikke er lidt mere fremtidsorienteret på den modtagertekniske side, men når man kan få CD via selector, så må vi jo bare gå den vej og håbe "den selvbestaltede betjent" ikke kommer efter os.

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Du er da en mærkelig fætter at have hængende i et forum, jeg troede vi havde administratorer til at stå for at lege politi herinde. Der er en "Rapport" knap oppe i hjørnet af hver post, hvis du mener at det indeholder utilpassende indhold. Som jeg ser det, er der ingen herinde der snakker om at se CD uden at betale, blot at kunne se deres dyrt betalte produkt som de har lyst. Umiddelbart kan der vel drages ret kraftig paralle til dvdkryptering og dvdjons håndtering af denne.
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:
Jeg fatter ikke hvorfor denne tråd, ikke er blevet slettet af en admin. Der opfordres og gives tips til ulovligheder...

Hvad foregår der af ulovligheder i denne tråd? Hvis admin skal skride ind håber jeg da han slår ned på dine off-topic bemærkninger.

Lars Cetti skrev:
Rimeligt langt ude at en flok kriminelle kan ytre sig på hifi4all´s forum.

Tværtimod synes jeg det er "ret langt ude" at Canal Digital ikke viser sig fra sin gode side som pioneer i sin branche og gør det muligt for folk at anvende deres originale Canal Digital smart card med et DVB-S kort.

Lars Cetti skrev:
Nu har jeg mailet CD´s "stop"-afdeling, med et link direkte til denne tråd. Så kan det være at de kan få jeres IP-adresser og blackliste jer fra nogensinde at blive kunde hos CD.

LOL.. Ja jeg håber de vil deltage i denne diskussion og forklare hvorfor de ikke ønsker deres produkt integreret i Media Centre.

Næste gang så tag lige og læse lidt på lektien inden du farer sådan op overfor folk...
Jeg vil da håbe at en admin læser med og giver dig en advarsel for denne opførsel..

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

Denne tråd omhandler på ingen måde ulovligheder, vi er nogle mennesker som interesserer os for teknik og den slags, og hvis du læser tråden ordentligt, gør jeg opmærksom på at jeg har et abonnement, jeg har kontakt CD med mine planer. Så jeg synes nu nok lige du skal slappe lidt af.

Ret betaler næsten 400 kr. om mdr. til CD og jeg vil da have et ordentligt produkt, det er da klart. Problemet ligger jo i at om CD vil og kan fremtid sikre dem selv. Det er jo ingen hemmelig at mange kanaler vil før eller siden blive streamet via nettet.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 November 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:
Hvad tror du selv? Så dumme er CD ikke. De skal have serienummeret på den satbox du HÆVDER du har og tjekker serienummeret med producenten af satboxen. Mon ikke din lille U-originale idé er blevet prøvet af andre? De bliver fanget... hvis ikke med det samme, så gør de når kortet ikke opdaterer mere.

Jeg fatter ikke hvorfor denne tråd, ikke er blevet slettet af en admin. Der opfordres og gives tips til ulovligheder... Rimeligt langt ude at en flok kriminelle kan ytre sig på hifi4all´s forum.

Jeg kan, som andre også har givet udtryk for i denne tråd, kun rykke lidt medlidende på smilebåndet over dine udtalelser. I min egenskab af vordende jurist kan jeg garantere dig for, at der ikke er noget ulovligt i ovenstående forslag.
I øvrigt havde administrator også gjort mig opmærksom på, at din konto - efter din opførsel og utilstedelige indlæg i Philips 37PF9830 -tråden (nu slettet) - var sat på standby? Hvis du insisterer på at forurene dine omgivelser med din sure galle, vil jeg foreslå dig at finde nye græsgange. Der er i hvert fald meget få af Hifi4all's bruger, som gider læse den slags input du indtil videre har bidraget med. 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 28 November 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

sn1009 skrev:

Jeg går udfra at dette betyder at det smart card som leveres inden nytår er låst til et specifik CAM modul og det smart card som leveres efter nytår er låst til en bestemt sat-top box - korrekt?

Kort til de "gamle" modtagere er ikke låst overhovedet.

Man kan pt. få en Force 1122/33 hos netto-sat.dk ved tegning af abonnement på Family eller Family med Canal+. Et kort til denne vil også fungere med cam. Skal man alligevel tegne abonnement så er det da en mulighed og man behøver så ikke opfinde serienumre på godkendte ci modtagere.

Men har læst at den MCE cam software løsning fra Technotrend ikke er speciel brugervenlig endnu i hvert fald. Man skal vist selv aktivere cam til og fra når man skifter kanal.

Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

boborg skrev:
Kort til de "gamle" modtagere er ikke låst overhovedet.

Det lyder da lækkert. Vil det sige de kan køre smertefrit i HTPC'en. Ikke noget med at de skal flyttes over i sat-top boxen en gang imellem for at opdatere?

boborg skrev:
Man kan pt. få en Force 1122/33 hos netto-sat.dk ved tegning af abonnement på Family eller Family med Canal+. Et kort til denne vil også fungere med cam.

Men du får vel ikke den force for en krone eller hva? De kampagne tilbud som Canal Digital ellers har kørt har jo inkluderet en sat box og installation af parabol for en krone AFAIR.

Nu har jeg allerede en indstillet parabol så for mig er det ikke relevant men der er jo ik nogen grund til at bruge penge på en sat-top box som man ikke får nogen fornøjelse af..

Jeg synes godt nok ik jeg kan finde nogen kampagne tilbud på canaldigital.dk så det er måske slut.

boborg skrev:
Men har læst at den MCE cam software løsning fra Technotrend ikke er speciel brugervenlig endnu i hvert fald. Man skal vist selv aktivere cam til og fra når man skifter kanal.

Må man spørge hvor du har dette fra?

Til top Vis sn1009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sn1009

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 29 November 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hvis man har et kort til de "gamle" modtagere så kører det uden problemer også opdateringer.

Force 1122/33 med parabol købt med Family programpakke 
hos http://www.netto-sat.dk/category.180.article.333 er til 0 kr. Det er såkaldte re-worket modtager skriver de, altså at der kan forekomme små ubetydelige risser på kabinettet.

Vedr. Technotrend/MCE læste jeg det på http://www.dvbshop.net/forum/ftopic4551.html

Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes