Forfatter |
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der andre end mig der har lagt mærke til sony Sony reklame for BRAVIA LCD på tv 3? (Den med hoppe bolde)
Den reklame er i total dårlig kvalitet, mega stor pixler over det hele !
Men når man ser den afspillet fra sony´s demo dvd på deres egen BRAVIA LCD i buttikkerne ser reklamen jo rigtig rigtig flot ud !
End nu en måde at forsørge vildlede forbrugeren fra sony´s side.
Folk får en falsk fornemmelse af at BRAVIA LCD er meget bedre end det i virkeligheden er. De kan jo huske reklamen i dårlig kvalitet der hjemme fra når de står i butikken, og se på den samme reklame i super kvalitet !
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket tv har du?
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo fordi du ser den på TV3. TV3 og 3+ overkomprimerer billedet så meget at det svarer til en mp3 fil på 32kbps. Billedet på de to kanaler er ALTID forfærdeligt pixeleret. Prøv at se en fodbold kamp fra superligaen. Så kan du se at græsplænen ofte består af kæmpe ensfarvede grønne firkanter. Rundt om spillerne er der så meget elektronisk jitter at det ligner de gamle jpeg billeder, der var superkomprimeret dengang man brugte modem til internet.
Længe leve viasat og deres superkomprimering. De tager skyhøje priser, giver elendigt billede, men til gengæld får man så også flest reklame minuter ift. andre kanaler 
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at reklamen er dårlig (har ikke set den) men det gør da ikke produktet dårligt. Jeg har lige bestilt er 40" Bravia og det har et super flot design og billedet er sku noget af det bedste jeg har set. Jeg/vi har kikket på nyt tv i over et år så det er blevet til et par demoer  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt off topic - men jeg synes faktisk musikken til den reklame er rigtig god! Nogen der ved hvem der spiller??
mvh S.R Vaughan
|
Til top |
|
|
Ampro Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musikken er med Jose Gonzales og den hedder Heartbeats.
Vidste du iøvrigt at der ikke er brugt CGI? Der er brugt omkring 250.000 gummibolde til optagelserne (så er der vist basis for en god gammel omgang 'Saml-op' leg)
mvh
Lars
|
Til top |
|
|
katbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Er der andre end mig der har lagt mærke til sony Sony reklame for BRAVIA LCD på tv 3? (Den med hoppe bolde)
Men når man ser den afspillet fra sony´s demo dvd på deres egen BRAVIA LCD i buttikkerne ser reklamen jo rigtig rigtig flot ud !
Folk får en falsk fornemmelse af at BRAVIA LCD er meget bedre end det i virkeligheden er. De kan jo huske reklamen i dårlig kvalitet der hjemme fra når de står i butikken, og se på den samme reklame i super kvalitet !
|
|
|
Magen til vås skal man da lede længe efter herinde.
Har iøvrigt selv lige set reklamen herhjemme på tv2 vidstnok på mit sony LCD tv og billedet fejlede skam ikke noget, men jeg er nok blevet vildledt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ampro skrev:
Musikken er med Jose Gonzales og den hedder Heartbeats.
Vidste du iøvrigt at der ikke er brugt CGI? Der er brugt omkring 250.000 gummibolde til optagelserne (så er der vist basis for en god gammel omgang 'Saml-op' leg)
mvh
Lars
|
|
|
Man må ikke håbe, at der var indlagt en 'selvhenter' klausul i kontrakten, for ham der kastede dem... __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set reklamen, og de bare vilde de bakker. Har lige gået på dem for en mdr. siden, føj med syre man har i benene
Håber sanelig heller ikke at jeg er blevet vildledt __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Det er jo fordi du ser den på TV3. TV3 og 3+ overkomprimerer billedet så meget at det svarer til en mp3 fil på 32kbps. Billedet på de to kanaler er ALTID forfærdeligt pixeleret. Prøv at se en fodbold kamp fra superligaen. Så kan du se at græsplænen ofte består af kæmpe ensfarvede grønne firkanter. Rundt om spillerne er der så meget elektronisk jitter at det ligner de gamle jpeg billeder, der var superkomprimeret dengang man brugte modem til internet.
Længe leve viasat og deres superkomprimering. De tager skyhøje priser, giver elendigt billede, men til gengæld får man så også flest reklame minuter ift. andre kanaler 
|
|
|
Men jeg tror ikke at det hele er tv3´s skyld, for så burde det også være galt ved de andre reklamer.... burde det ikke ? Vi snakker firkanter på størelse med bordtennis bolde på 28" 16/9 tv ! __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Det kan godt være at reklamen er dårlig (har ikke set den) men det gør da ikke produktet dårligt. Jeg har lige bestilt er 40" Bravia og det har et super flot design og billedet er sku noget af det bedste jeg har set. Jeg/vi har kikket på nyt tv i over et år så det er blevet til et par demoer |
|
|
Jeg skriver jo heller ikke at Bravia er dårlig ! De ser skam fine ud, men deres måde at reklamer på er dårlig
Der er en forskel!
Er jeg den eneste der kan se det ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
torkild skrev:
|
|
|
Har iøvrigt selv lige set reklamen herhjemme på tv2 vidstnok på mit sony LCD tv og billedet fejlede skam ikke noget, men jeg er nok blevet vildledt.
|
|
|
Eller farvet af at du har en sony lcd, og ikke vil ind se at din Guru måske ikke får sendt deres reklame i optimal kvalitet ?!? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Klander Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skriver jo heller ikke at Bravia er dårlig ! De ser skam fine ud, men deres måde at reklamer på er dårlig
Der er en forskel!
Er jeg den eneste der kan se det
Tjae jeg har set den reklame mange gange mest på TV2 men også TV3, og her fejler den ikke noget.
Og det er endda på et 15år gammelt Philips 32" 100Hz 16,9 tv, såe det kunne være dit tv eller modtager forhold der er noget galt med . __________________ Med venlig hilsen
Kurt
|
Til top |
|
|
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undrer mig også, for jeg har set den på flere kanaler og jeg har ikke problemer, om det kører over antenne eller parabol, så det må være de fjernsyn i ser dem på, som har gale indstillinger eller nogetl
|
Til top |
|
|
pekr Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke hvorfor der er noget galt i det. TV'et kan vise et godt HD billed, og det må man ikke bruge som salgs argument? At TV3 udsender deres signal i møgkvalitet betyder jo ikke at tv'et er dårligt. Jeg har da tit set reklamen fra min digital parabol og det ser da fint ud.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Henrik300 skrev:
Det kan godt være at reklamen er dårlig (har ikke set den) men det gør da ikke produktet dårligt. Jeg har lige bestilt er 40" Bravia og det har et super flot design og billedet er sku noget af det bedste jeg har set. Jeg/vi har kikket på nyt tv i over et år så det er blevet til et par demoer |
|
|
Der er en forskel!
Er jeg den eneste der kan se det ?
|
|
|
Har du slet ikke overvejet, om det er dit tv der har svært ved at gengive billede ordentligt?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
torkild skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
Der er en forskel!
|
|
|
Har du slet ikke overvejet, om det er dit tv der har svært ved at gengive billede ordentligt?
|
|
|
Næh, for burde det jo være galt med _alt_ andet jeg ser på den. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
torkild skrev:
|
|
|
Har iøvrigt selv lige set reklamen herhjemme på tv2 vidstnok på mit sony LCD tv og billedet fejlede skam ikke noget, men jeg er nok blevet vildledt.
|
|
|
Eller farvet af at du har en sony lcd, og ikke vil ind se at din Guru måske ikke får sendt deres reklame i optimal kvalitet ?!?
|
|
|
Guru , ærlig talt du, så er hifi og tv ikke en religion for mig og mit billede på den reklame fejler ikke noget. Men billedekvaliteten bliver jo ikke bedre end kilden der sender det ud, det er sony vel ikke herre over.
Pyt skidt med det, vi må da bare håbe at der er større problemer her i verden end en skide reklame. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
jdg1 skrev:
torkild skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
Der er en forskel!
|
|
|
|
|
|
Næh, for burde det jo være galt med _alt_ andet jeg ser på den.
|
|
|
Nu er adskillige genstande i forskellige farver, der bevæger sig ganske hurtigt - noget der kan bringe billedbehandlingen i knæ på mange fjernsyn.
Se bare på noget så simpelt som en fodboldkamp!
Jeg kan blot konstatere, at reklamen ser fin ud på min 50" skærm (signal fra TDC selector)
|
Til top |
|
|