Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er i markedet for en ny DVD-afspiller og har brug for lidt hjælp til at udvælge nogle modeller til nærmere "test".
Sagen er, at jeg netop har anskaffet mig en integreret forstærker med 5.1 indgang.
Jeg vil gerne benytte denne lejlighed til at udbygge til surround og for at kunne gøre dette, vil jeg starte med at købe det jeg mangler. Altså center, rear, subwoofer, effekttrin og DVD-afspiller.
En dedikeret CD-afspiller der kan matche min nye forstærker må altså vente lidt længere.
Det jeg søger, er en DVD-afspiller der kan følgende:
- Afspille CD i en kvalitet der er til at leve med på nedennævnte anlæg i overgangsfasen.
- Have HDMI indgang.
- Have indbyggede dekodere af en fornuftig kvalitet, da disse skal drive surrounden.
Mit anlæg er som følger:
Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Audia Flight One
Mit budget til en ny DVD-afspiller er ikke meget over 15000 kr.
Mine tanker går i retning af den nye Marantz DV9600. Er den god? Eller er der bedre alternativer?
Kan nogen hjælpe? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian.
Hva dælen har du fået Audia??
Kan anbefale dig Pioneers 989 AVi er en kanon maskine, den Marantz kender jeg ikke... men mon ikke den også er rigtigt god...

|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej Brian.
Kan anbefale dig Pioneers 989 AVi er en kanon maskine, den Marantz kender jeg ikke... men mon ikke den også er rigtigt god...

|
|
|
Ikke endnu. Den kommer en gang i næste uge iflg. Jensen.
Den Pioneer skal kigges på. Tak for tippet. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange gode muligheder, men i den prisklasse ville jeg også give Arcam et lyt, dvs. enten DV29 eller DV79.
Jeg synes de lyder virkelig godt på analogudgangene samtidig med, at de har HDMI-udgang
Hvilket display anvender du?
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Der er mange gode muligheder, men i den prisklasse ville jeg også give Arcam et lyt, dvs. enten DV29 eller DV79.
Jeg synes de lyder virkelig godt på analogudgangene samtidig med, at de har HDMI-udgang
Hvilket display anvender du?
|
|
|
P.T. en ligegyldig CRT kasse. Men planerne går i retning af en LCD, da det efter sigende skulle fungere bedst med kabel-tv. Derfor HDMI.
Arcam kunne også være interessante __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som skrevet i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25376&K W=jdg1&TPN=4
Så er det problem at finde en dekoder, der kan matche den høje kvalitet af dit øvrige udstyr.
Problemet med dekodere i dvd-afspillere er, at der netop på dette punkt er sparet en hel del, da producenterne antager, at langt de fleste folk har en surround-receiver sat til. Kort sagt: spildte penge fra producentens side.
Nu kan det godt være, at der findes enkelte modeller, der har en indbygget dekoder, som lyder fornuftigt - jeg er bare ikke stødt ind i en endnu
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Som du måske har gættet, så er jeg jo til Denon når det gælder surround, så mit bud ville være Denon DVD-3910 til 10k og de sidste 5k til gode kabler....
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Bjørn B skrev:
Hej Brian.

|
|
|
Ikke endnu. Den kommer en gang i næste uge iflg. Jensen.
Den Pioneer skal kigges på. Tak for tippet.
|
|
|
Jamen Brian hjertelig tillykke den bliver du med sikkerhed glad for...nok ikke i starten, men når den er spillet til, så sker der ting og sager, men hensyn til Pioneer maskinen, så kan den fåes temlig billig her :
http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=4470
Ja den kan sikkert handles endnu billigere i tyskeland, men det ved jeg ikke om du er int. i...

|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 30 November 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej Brian.

|
|
|
har du hørt og set den?? den ser nemlig fed ud på billedet __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 30 November 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
Som du måske har gættet, så er jeg jo til Denon når det gælder surround, så mit bud ville være Denon DVD-3910 til 10k og de sidste 5k til gode kabler....
mvh. Jan
|
|
|
Hvis du kan undvære HDMI udgangen så find en brugt Denon DVD2900 og spar en masse penge. Jeg har selv lige købt en brugt for 3300,-, den gør det rigtigt godt. Ifølge hvad jeg har hørt spiller den også bedre CD end den sidst nye 3910.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 30 November 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Bjørn B skrev:
Hej Brian.

|
|
|
har du hørt og set den?? den ser nemlig fed ud på billedet  |
|
|
Hej Pihl.
Jo men kun ganske kort på et crapy Sony total løsnings SS setup, den var sat til et Samsung LE-40M61B via HDMI, en af mine venner arbejder hos en PC forhandler, hvor jeg var på besøg for netop at se det ULTRA lækre Samsung LCD tv og de havde så sat Pioneer afspilleren til det og billedet var enormt lækkert, lyden vil jeg ikke ind på, da det Sony SS setup var noget værer plastik crap, men det var kun ganske kort, så der blev ikke gået i dybden på hverken DVDén eller TVét, det var en lørdag efter lukke tid....

|
Til top |
|
|