Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Anmeldelser, pris-niveauet bør sænkes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline
Sendt: 03 December 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

I forlængelse af tråden om 'ukritiske anmeldelser på Hifi4all.dk'

vil jeg her bringe et andet emne om.

Jeg synes det er helt vildt så dyre produkter der bliver anmeldt på Hifi4all. Jeg mener at prisniveauet er alt alt for højt!  

Tag f.eks. de 4 produkter der i skrivende stund er vist på forsiden. Det er 4 forstærkere, hvoraf de 3 af dem koster over 50.000,- kroner! Den fjerde koster over 10.000,- kroner. Ikke én under kr. 10.000,- ...!!! som jeg vil anslå er det som de allerfleste læsere på Hifi4all masksimalt vil give for en forstærker.

Lad os se langt flere anmeldelser af nogle produkter, som den almindelig køber har råd til. Bevares, det er da lækkert at læse om forstærkernes svar på Porsche og Ferrari - og det skal der også være plads til. Men jeg mener at prisniveauet generelt skal ligge langt langt lavere!

Istedet for at Hifi4all på opfordring fra en producent anmelder et (tæske-dyrt) produkt, så ser jeg hellere at Hifi4all hyppigere tar' teten, og anmoder eksempelvis 4 producenter om at levere deres bedste surroundforstærker til (eksempelvis) kr. 5000,-.  Eller hvad med at anmelde nogle surrond-pakke-anlæg til 7000-10000 kr. hvor "alle" kan være med? Det vil klæde dette site. Eller er Hifi4all ... for fint til det?

mvh  Jan
Til top Vis janelne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janelne

Monolith-III
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 December 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hej Jan,

Det er en knald god ide, synes jeg ihvertfald.

Måske skulle man som i de rigtig gode gamle hifi og elektronik dage lave artikler som:

Hvad kan man få for samlet 10k 20k 30k 40k

Det er jo trods alt nok der 90% af læserne og brugerne i dette forum bevæger sig.

mvh. Asger 

Nordost Thor
Nordost Visnu+Red Dawn-II
NLE højtalerkabel
Til top Vis Monolith-III's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolith-III

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 December 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

janelne

Du har da fuldstændig ret i, at der skal være noget for den store brede skare, alle disse dyre ting er jo ikke interessante som evt. køb for det brede flertal og den mere musikrelaterede bruger. 
Men er det ikke sådan lidt i den retning alle steder, at tingene periodisk samler sig lidt om den ene gruppe og så den anden gruppe, henholdsvis dyre og billigere ting eller helt andre varegrupper.

Når man kigger på de forskellige ting der bliver bragt, synes jeg faktisk der er en bred vifte og alsidighed hos Hifi4all. Men det skal ikke udelukke at dit forslag som helhed er godt, og jeg er da også overbevist om, uden at vide det, at redaktionen også arbejder på at lave Hifi4all så bredt, spændende og alsidigt som muligt.

Så alt i alt et ganske udmærket oplæg du der kom med -

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 03 December 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Så må det være glædeligt, at vi allerede har diskusteret dette emne redaktionelt, og er enige om at produkter i den lavere prisskala skal prioriteres lidt højere.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 December 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Så må det være glædeligt, at vi allerede har diskusteret dette emne redaktionelt, og er enige om at produkter i den lavere prisskala skal prioriteres lidt højere.

I må bare love os at I ikke glemmer de svedige ting. Jeg synes det er fedt at se de ægte High End produkter... så kan man da få en idé om hvor man er på vej hen

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 December 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Administrator skrev:

I må bare love os at I ikke glemmer de svedige ting. Jeg synes det er fedt at se de ægte High End produkter... så kan man da få en idé om hvor man er på vej hen

Bare rolig, der kommer lidt af hvert

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 December 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

jkajaers

Det er jo nok sådan for de fleste med HiFi, biler og mange andre ting her i livet - hvis man skal sidde og kigge i et FIAT 127 katalog hele tiden, så mister man lidt af interessen og de gode fornemmelser. Men hvis man får et bundt MERCEDES, BMW og FERRRARI kataloger, så bliver man lidt mere interesseret på alle måder.

Derfor kan jeg kun være enig med dig i, at vi skal have en masse af de der svedige ting som du kalder dem - men mon dog ikke det også er derfor redaktionen gør som den gør, de har nu en meget god balance og fornemmelse for tingene. 
Det ene skal ikke udelukke det andet - det dyre sælger det billige og omvendt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
.... men mon dog ikke det også er derfor redaktionen gør som den gør, de har nu en meget god balance og fornemmelse for tingene. 

I mine øjne har der ikke været en god balance i tingene. Netop derfor jeg har oprettet dette indlæg.

Men glædeligt at der i denne tråd er kommet positive meldinger fra Redaktionen.

Ricky
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 December 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

janelne skrev:
Istedet for at Hifi4all på opfordring fra en producent anmelder et (tæske-dyrt) produkt, så ser jeg hellere at Hifi4all hyppigere tar' teten, og anmoder eksempelvis 4 producenter om at levere deres bedste surroundforstærker til (eksempelvis) kr. 5000,-.  Eller hvad med at anmelde nogle surrond-pakke-anlæg til 7000-10000 kr. hvor "alle" kan være med? Det vil klæde dette site. Eller er Hifi4all ... for fint til det? ;-)

mvh  Jan

Nej, bette ven, vi sidder skam også ned når vi laver bumme - lum! 
Vi er ikke spor fine og som skrevet i din forrige tråd, så tester vi alle mærker i alle prisniveauer.

Producenter dikterer ikke hvad vi skal teste, men sender som regel en høflig forespørgsel om vi vil teste et bestemt produkt. I mange tilfælde snakker vi med producenten om hvilke produkter, der kunne være interessante.

Vores største problem er, at der kun er 24 timer i døgnet. Vi har alle en 37 timers arbejdsuge der skal passes, familie der skal hygges om, hus der skal males, have der skal slåes, hund der skal luftes... og ind imellem alt det, presser vi så meget grej igennem testmaskinen som vi kan nå.
Og spurgte du min kone ville hun sikkert påstå, at jeg bruger mere tid på HIFI4ALL.dk end på hende.....
Vi ville rigtig gerne have et bredt "sortiment" i anmeldelserne og vi er klar over, at de lidt mindre kostbare produkter mangler noget opmærksomhed... 

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 03 December 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Kritikken er fin nok, men man skal også have i mente, at vi ikke kan nå hele vejen rundt, og vi kan ikke tilfredsstille alle.

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Kritikken er fin nok, men man skal også have i mente, at vi ikke kan nå hele vejen rundt, og vi kan ikke tilfredsstille alle.

Klart klart ... i kan ikke tilfredsstille alle, men tænk over hvilket pris-niveau den almindelige forbruger/læser reelt har råd til at købe - og læg jeres "anmeldelses-niveau" derefter. Selvfølgelig krydret med lidt lir'.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 December 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

janelne skrev:

tænk over hvilket pris-niveau den almindelige forbruger/læser reelt har råd til at købe - og læg jeres "anmeldelses-niveau" derefter. Selvfølgelig krydret med lidt lir'.

Hvem er den almindelige læser?

Der har tidligere været afstemninger herinde, hvor man kunne se, hvor mange penge brugerne har udstyr for, og så vidt jeg husker gennemsnittet derfra, lå det en hel del over det niveau, du foreslår.

Ikke dermed sagt, at det ikke kunne være fint med en vis spredning i prisniveauet - det kan sikkert være fint nok, jeg synes bare ikke det bliver et hak mere 4all af at man indretter det efter dem med den billigste smag i hifi.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Ricky
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 December 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
janelne skrev:

tænk over hvilket pris-niveau den almindelige forbruger/læser reelt har råd til at købe - og læg jeres "anmeldelses-niveau" derefter. Selvfølgelig krydret med lidt lir'.

Hvem er den almindelige læser?

Der har tidligere været afstemninger herinde, hvor man kunne se, hvor mange penge brugerne har udstyr for, og så vidt jeg husker gennemsnittet derfra, lå det en hel del over det niveau, du foreslår.

Ikke dermed sagt, at det ikke kunne være fint med en vis spredning i prisniveauet - det kan sikkert være fint nok, jeg synes bare ikke det bliver et hak mere 4all af at man indretter det efter dem med den billigste smag i hifi.

Vi skal så vidt muligt dække alle prisniveauer.

Jeg lavede en Poll sidste år med spørgsmålet 

Kig her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10259&K W=Ricky

Mange var dengang interesseret i udstyr fra 4000,-kr, men en stor overvægt (ca. 70%) valgte grej til 7000,-kr og derover...

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Ricky skrev:

Mange var dengang interesseret i udstyr fra 4000,-kr, men en stor overvægt (ca. 70%) valgte grej til 7000,-kr og derover...

Jo jo ... men der er immervæk et stykke fra 10.000,- og op til en forstærker i 50.000-kroners-klassen!!! (som der p.t. er 3 stk. af på forsiden) 

En anden måde at anskue det på, er at 57% ønskede anmeldelser i 4-10.000-kroners klassen.

Måske Hifi4all.dk kunne tiltrække nogle flere læsere, hvis anmeldte produkter lå tættere på den prisklasse, som den typiske danske forbruger køber. Bare en tanke ... og en provokation for nogen, I know.

Hvor ville det dog være befriende, eksempelvis, at se en test af pakke-surround-anlæg, hvor alle kan være med ...

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 December 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Egentligt synes jeg anmeldelserne på Hifi4all er fordelt på en fin måde m.h.t. prisen på det testede udstyr, men det hænger selvfølgeligt også sammen med det, man ønsker at få ud af en anmeldelse. F.eks. synes jeg anmeldelserne af de dyrere produkter er sjove/interessante at læse, men det er jo også fordi det er sjovt at 'stifte bekendskab med' det dyre udstyr, man ikke sådan lige kommer i nærheden af i virkeligheden - Anmeldelserne er på denne måde med til at holde drømmene ved lige

Hvis man ønsker anmeldelser, der kan give inspiration til indkøb i prisklassen < 10000 kr., så er der måske ikke fokus nok på dette område på Hifi4all, men så vil jeg da anbefale det svenske blad "Hifi og Musik", der har mere forkus på 'billigere' produkter, og det norske blad 'Fidelity' har kørt en artikelserie, hvor der forsøges at sammensætte det budgetanlæg, der giver mest vellyd for pengene.

Det er iøvrigt min opfattelse, at anmeldelser af billigere produkter i højrere grad bliver brugt som 'købsvejledninger' (køb dette, undgå hint o.s.v.) end anmeldelser af dyrere produkter, og hvis det er sådanne vejledninger man savner, så er det eneste rigtige råd, at komme ud og lytte selv - Anmeldelserne må kun tjene som inspiration, og aldrig som eneste argument for køb af udstyr

Så vidt jeg husker havde "Hifi & elektronik" en god sammensætning af anmeldelser af både dyre og billige produkter, men det blad er jo en saga blot

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 December 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

janelne skrev:
Ricky skrev:

Jo jo ... men der er immervæk et stykke fra 10.000,- og op til en forstærker i 50.000-kroners-klassen!!! (som der p.t. er 3 stk. af på forsiden) 

En anden måde at anskue det på, er at 57% ønskede anmeldelser i 4-10.000-kroners klassen.

Måske Hifi4all.dk kunne tiltrække nogle flere læsere, hvis anmeldte produkter lå tættere på den prisklasse, som den typiske danske forbruger køber. Bare en tanke ... og en provokation for nogen, I know.

Hvor ville det dog være befriende, eksempelvis, at se en test af pakke-surround-anlæg, hvor alle kan være med ...

I øjeblikket er producenterne igang med at skifte ud til de nye serier, og der er flere interessante emner som vi har kig på, og her er størsteparten i det "venlige" segment, så stay tuned - vi lytter skam til kritikken.

I den senere tid har vi ikke gjort så meget ud af at jagte noget specifikt, fordi der er røget så meget tid med at lave den nye version klar, men nu er den her og der kommer snart mange spændende nye produkter.

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 05:35 | IP-adresse registreret  

Monolith-III skrev:

--snip--

Måske skulle man som i de rigtig gode gamle hifi og elektronik dage lave artikler som:

Hvad kan man få for samlet 10k 20k 30k 40k

--snip--

Den ide er intet mindre end skidegod!

Jeg kan huske (da jeg købte nogle hifiblade fra 80erne i et antikvariat ) hvor meget jeg nød præcis de artikler. De engelske blade er også gode til at lave disse færdige købevejledninger og jeg synes klart at det er noget af det mest interessante.

Men ro på, vi ved godt i har meget at lave og dette er absolut ikke brok, bare en ide jeg håber i vil overveje ved lejlighed.

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hej !

Nu skal man jo lige huske på at alle de nye "landvindinger" sker i de nyeste, og dermed dyereste produkter ......derfor er det jo netop interessant at læse om dem .....de nyeste "teknologier" bliver jo først "nedarvet" til de biligere produkter nogle år senere.....som Gumle skriver, bliver det derfor nok mest en vejledning produkterne i mellem ?

Bond

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også tilslutte mig opfordringen om at I bør teste flere produkter til menneskepenge, især kablerne har det med at gå helt amok nogen gange med ht-kabler til 50k. De fleste herinde køber vel ht-kabler i segmentet max. 3-5000 kr. så flere tests af mellemklasse modellerne er ønskeligt. Iøvrigt lavede i en god test af de billige DVD'ere . Men husk også de svedige ting, især husker jeg det fede Marantz forstærkersæt som Ronin testede.....sådan et sæt kan holde en vågen om natten - fed læsning

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

jeg syntes også det kunne være fint at komme ned i de billigere klasser.... Dog vil jeg gerne komme med lidt kritik til Hifi4all for deres seneste HT anmeldelse( Tempo III vs VA). Min kritik er kun min oplevelse af Tempo III

jeg bruger selv Tempo III, og kan ikke genkende nogen af de fejl som i beskriver i anmeldelsen. Meningen med kabinettet var at skabe et kabinet med en hurtig bass og ingen egenlyd. Dette må siges at være vellykket efter MIN mening.

Jeg blev meget nysgerrig over Hifi4all's erfaring med denne højtaler, og tog op til Sun Audio og hørte den selv samme højtaler som blev brugt til anmeldelsen. Efter en times lytning, kunne jeg ikke finde nogle af de fejl som Hifi4all beskrev. "Syntes det er højst besynderligt"...... men som sagt det er bare min erfaring....

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes