Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
Sendt: 03 December 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
Hej jeg er rimlig blank når det kommer til hi-fi så jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med følgende?
Jeg er medlem af en mindre klub og har påtaget mig jobbet at skaffe noget lyd til opholdsrummet, hvilket umidelbart lyder som en nem opgave MEN, det skulle vise sig at være et helvede, Vi skal bruge en forstærker der kan køre med 6 højtalere + evt. subwoofer og det skal være muligt at slå 2 af højtalerne fra (ligsom en A og B knap på nogle forstærkere) vi skal ikke køre surroundsound men bare almindelig lyd.
er det noget der kan lade sig gøre? og hvis ikke med en almindelig forstærker så med hvad?
Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
Sendt: 05 December 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
En løsning kunne være en alm. stereoforstærker med tilslutning af 2 sæt højttalere (A/B) og koble 4 højttalere til en udgang og de 2 sidste til den sidste udgang.
Det giver dog nogen problemer med belastning af forstærkeren, men jeg har aldrig set en stereoforstærker med tilslutning af 3 sæt højttalere.
Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
har jeg heller ikke.. Få fat i en forstærker med A/B og smid en phono splitter i pre out og send den ene signal ind igen i main in, og den anden phono i en effektforstærker... f.eks en P500..
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum