| Forfatter |
|
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Så er det på tide far her får sig en ordenlig hjemmebio. Jeg har et kælderrum på 25Kvm. som der skal laves hjemmebio i. Jeg skal så ud og have noget ordenligt grej...
Jeg har kigge på følgende hos TC:
Surroundreciver - Marantz SR 7500
DVD - Marantz DV 6600
Projektor - Sanyo PLV-Z4
lærred - Har tænkt på at male et med "Goo" maling (kom gerne med tips)
Pris 28500 (Tilbud fra TC med kabeler og loftbeslag)
Er der nogen som har erfaringer med dissse? eller måske et andet bud i samme prislag...
Der skal jo selvfølgelig være nogle højtaler så her er en ide 
Jeg tænkte på noget ala dette:
Front - B&W DM604 S3 t
Center - B&W LCR60 S3
Sub - ASW600
Bag - DS6 S3
Pris omkring 20000
Er dette helt ved siden af eller kan jeg finde noget måske billiger (B&W er jo ikke helt billige), men stadig i en ordenlig kvalitet? eller bedre lyd... 
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
|
|
|
|
Du bruger ikke en formue på godt grej og så lader dig nøjes med et malet lærred .
Kristian T skrev:
|
Der skal jo selvfølgelig være nogle højtaler så her er en ide 
Jeg tænkte på noget ala dette:
Front - B&W DM604 S3 t
Center - B&W LCR60 S3
Sub - ASW600
Bag - DS6 S3
|
|
|
Du kan evt. overveje Dalis Ikon-serie eller Dali Evidence(SE) i stedet for B&W 6xx. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
|
ja jeg ved godt det måske ikke er 100% men koster et fornuftigt lærred ikke 4000-5000.- regner med 100-110"
|
|
|
Lærred fås i alle afskygninger til forskellige priser. Fx skal du vælge mellem gråt og hvidt lærred, og om lærredet skal være et fastramme- eller rullelærred (med/uden motor). Jeg er sikker på, at TC kan komme med et fornuftig forslag. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Kristian T skrev:
|
|
|
|
Du bruger ikke en formue på godt grej og så lader dig nøjes med et malet lærred .
Du kan evt. overveje Dalis Ikon-serie eller Dali Evidence(SE) i stedet for B&W 6xx.
|
|
|
ja jeg ved godt det måske ikke er 100% men koster et fornuftigt lærred ikke 4000-5000.- regner med 100-110"
Havde regnet med det måtte komme senere 
Vil lige kigge på de Dali du nævnte ;-)
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Kristian T skrev:
|
|
|
|
Lærred fås i alle afskygninger til forskellige priser. Fx skal du vælge mellem gråt og hvidt lærred, og om lærredet skal være et fastramme- eller rullelærred (med/uden motor). Jeg er sikker på, at TC kan komme med et fornuftig forslag.
|
|
|
Hvis jeg skulle vælge en lærred skal det være fastramme og jeg hælder nok til det grå. Jeg må sku nok bare spare sammen.
Hvad syntes du ellers om sammensætningen af grej? (hvis jeg nu vælger et lærred )
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør købe en langt bedre subwoofer, og du kan trygt samtidig da købe et par mindre fronthøjtalere. DM604 er en meget svær højtaler at drive, og om du køber et set 603, og en sub vil det give lyden et enormt løft.
I din prisklasse kan jeg kun anbefale en sub så lenge den også skal bruges til film; SVS PB10.
Moderne actionfilms indeholder masser af lydeeffekter der går ned til 20hz, og det er det kun en håndfuld subwoofere der kan gengive ved et realistisk lydtryk, og uden forvrængning. Læs mere om den her
http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&s ubgroup=0&id=1432
Og om du vil høre den kan du tage kontakt med mig, jeg har en. Men den skal sælges, så du bør være hurtig.
Jeg har også storebroren PB12 Plus, så du kan få hørt begge to. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
Hvad syntes du ellers om sammensætningen af grej? (hvis jeg nu vælger et lærred )
|
|
|
Din Marantz sammensætning lyder lovende (har selv Marantz). Z4 har jeg ikke selv set endnu, og personligt foretrækker jeg DLP-projektorer frem for LCD-projektorer (som fx Z4), så den kan jeg ikke udtale mig om.
Vedr. højtalere er jeg mest til Dali (havde selv tidligere B&W 603 S2), men Dalis lyd tiltaler mig mere, men valg af højtalere er meget subjektivt.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en dedikeret hjemmebif 
Hvad pris snakker vi om?
|
| Til top |
|
| |
jkk1989 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville bare lige indskyde noget... Jeg har lige fået min Sanyo Z4 hjem og er utrolig glad for den.. Det er ufattelig sådan et billed den fyre af.. Det er utroligt godt glæd dig til den... Jeg bruger den i øjeblikket på et lagn.. Men skal hente mit Lissau Plano lærred i næste uge.. Fredag.. Regner jeg med.. Så kommer der nye billeder ind her på galleriet af det..
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kristian T
Jeg har haft B&W DM604 S3 som front og LCR600 samt både 602 S3 og DS6 S3 hele vejen rundt, trukket af en Denon AVR 3805. Jeg kan kun som andre har sagt sige, at DM604 S3 er en meget tung højtaler at trække, så idén med DM 603 kan jeg godt tilslutte mig. Har selv skiftet til Dali, da jeg synes at B&W har en tendens til at blive for skinger i de høje toner. Men det er jo en smags sag, hvilken lyd man kan lide. Så DM 600 serien er ikke nogen dårlig højtaler.
Jeg har selv et kælderum på 25 kvm ( 610x361) som er lavet om til biograf, så du har noget at glæde dig til.
Spørg bare hvis der er noget du vil vide om mine erfaringer med hjemmebio i et kælderum.
Hilsen Michael
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. subwoffer vil jeg også mene at ASW 600 er for lille, gå efter ASW 675, den er klasser bedre.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit overordnede valg som går på B&W's 600 serie er ganske udemærket. Det undre mig lidt at ingen har påpeget dit valg af centerhøjttaler, som er lidt skævt.
Du må jo ikke glemme at centerhøjttaleren virkelig skal kunne hamre igennem og i surroundsound. Jeg har hørt både B&W LCR60'eren og 600'eren og har selv valg 600'eren.
Jeg ville helt klart vælge B&W's LCR600 S3 frem for LCR60 S3. De 4000 kr. som 600'eren koster er på længere sigt meget mere værd værd end prisforskellen på 1000 kr. (LCR60's koster jo 3000 kr.).
Så i stedet for at spekulere i at købe MANGE højttalere som f.eks. et 7.1 system jo indeholde, så gå efter et godt solidt system, f.eks. 5.1 som VIRKELIG kan præstere noget, frem for at bruge penge på to ekstra side-højttalere og en ekstra bag-center-højttaler, som giver et middelmådigt resultat. Du kan altid opgradere fra et 5.1 system og købe de omtalte højttalere så det bliver 6.1 eller 7.1, MEN gør det nu ordenligt fra starten af og sørg for at front/mains, center og de to baghøjttalere i hhv. højre og venstre hjørne er af god kvalitet.
Mht. subwoofer, så ville jeg såfremt der er råd til det også anbefale B&W's 675'er, men igen så kan du med fordel købe de andre "grundhøjttalere" først og så spare sammen til en subwoofer senere. Konklusion: Glem evt. subwooferen i første omgang og køb hellere fem højttalere som rent faktisk kan præstere noget ypperligt, end noget i stedet for ni højttalere (ink. sub) som på længere sigt skuffer dig.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, dit valg på reciever projektor osv. er ganske fornuftigt.
Når du nu handler ved Tapeconnection, har du så overvejet at lytte på DLS? Det skulle eftersigende lyde ganske godt, og du vil sikkert kunne få en fed omgang rabat ved at handle så meget sammen ;)
Hvad angår de B&W'er du har kigget på, så kan jeg ligeså godt sige det nu, glem det.
Marantzen har lagt fra power nok til at trække dem ( efter min mening ) med rummets størrelse osv. 7500 har vanskeligheder i svære højttaler belastninger, så skal du op og have en 8500...
Men overvej lige DLS samt Dali, de er lettere at trække, og ja, jeg synes i øvrigt også at de lyder bedre, det kan jo så være du ikke synes :)
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med så meget respons 
OK! Jeg kommer så lige med lidt kommentare 
jkk1989: Ja Sanyo'en giver et rigtigt fedt billede så jeg gælder mig også 
mhansen: Vedr. B&W så har jeg besluttet at give DALI chancen, men bliver det B&W bliver det DM603 S3 i front, LCR600 S3 som center, og ASW675 som sub, Bag højtalerne ved jeg så ikke! kunne man evt. bruge DM603 S3 og evt. DS6 S3 som de bagerste ved 7.1 opsætning eller er DM603 S3 for meget af det gode 
olsen: Vedr. center så har du ret skal naturligvis være LCR600 S3'en og jeg jeg vil hellere bruge mine gamle HT'er til baghøjtalere og købe noget ordenligt i front og så spare sammen så de bagerste kommer i samme klasse...
wamba: Ja jeg har kigget på DLS, men syntes de var lidt kedelige , men det er selvfølgelig lyden som har 1. priotet. Så TC får da også lige en chance til at vise hvad de kan 
du skriver at jeg skal glemme B&W kan du kommentere det lidt nærmere?
Ok det var en god smøre lige et sidste spørgsmål vedr. valg af forstærker SR7500 eller er de ca. 2000.- til SR8500'eren givet godt ud eller skal jeg smide dem i HT'erne?
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har lyttet til dm6xx serien endnu så burde du ikke sætte dig nogen speciel model/serie i hovedet...da det blot kan forvrænge dit lydbillede fuldkommen! fx da jeg var ud og lytte på højttalere med min far...inden var han fuld og fast på at han skulle have nogle dali 6006 - hvilket så resulterede i at han kom hjem med et sæt b&w 703 . Så man kan ikke læse sig frem til hvilken højttaler man skal have....man skal ud og lytte til dem!
Men jeg vil dog også mene at et sæt b&w 603 s3 kunne gøre det rigtig godt men en god subwoofer..
Du kunne evt starte med: 2 stk front - dm603 1 stk center - lcr600 2 stk bag - dm601 2 stk surround - dm601 hvilket giver ~17000kr
og så spare sammen til en ordentlig sub.?
Måske du skulle lytte til Sunfire's sub? http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1081&zoneid=3 evt. storebroderen EQ 12.. den lyder ihvertfald ooooond synes jeg !
Mvh Malik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En subwoofer behøver ikke at være af samme mærke som højtalerene, der er ikke tale om at lyden skal matche på nogen måde. Den eneste grunden for at købe en sub af samme fabrikat er design.
B&W laver rimelig gode subs, men de giver ikke meget for pengene sammenlignet med SVS
Om du sammenligner de her to testene
http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=14719&a mp;start=0&rid=0&SQ=0
http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/svs-pb10-subwoofe r-10-2004.html
Vil du feks kunne se at ASW675 kan levere max 86db ved 20hz, og at PB10 der kan levere 93.9db. Hvis du tager hensyn til forvrængning bliver forskellen ennu større. Og når vær 6db ekstra er en fordobling af lydstyrken siger det sig selv at forskellen vil kunne føles.
ASW675 er en god sub om du ikke har plads for en fysisk større modell, men har du det vil belønningen være mere lyd, for mindre penger. At SVS er et internet-direkte produkt fører også til at du betaler for mindre avance, og mere sub  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
|
Ok det var en god smøre lige et sidste spørgsmål vedr. valg af forstærker SR7500 eller er de ca. 2000.- til SR8500'eren givet godt ud eller skal jeg smide dem i HT'erne?
|
|
|
Hvad koster SR 7500 ????
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Angående receiver ville jeg også taget de nye Yamaha RX-V1600, og 2600 med i vurderingen. De skal vistnok være meget gode |
|
|
Yamaha ville jeg aldrig vælge, de kommer med nye modeller hvert ½ år, de rasler ned i pris med det samme, så hellere finde en brugt 1500, den kan fåes for ingen penge.
Hvad med at kigge på Harmans nye serie, 335, 435, 635 m.m. den nye chip fra Texas der sidder i slår alt andet til prisen, både til musik og til film.
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Kristian T skrev:
|
|
|
|
Hvad koster SR 7500 ????
|
|
|
Fik tilbud på 7000.- for SR7500 og 9000.- for SR8500
|
| Til top |
|
| |