Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Betydningen af en forforstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Går i øjeblikket lidt i drømmen om at skifte min surround receiver ud og har i den forbindelse stødt på flere forforstærkere til surround. Det har fået mig til at tænke, om jeg ikke ville være bedre fremtidssikret med sådan en, frem for en receiver løsning. Min umiddelbare forståelse er at selve forstærker delen har størst betydning for lyden, og ved at vælge en seperat forstærker og forforstærker, står jeg bedre, hvis jeg på et senere tidspunkt vil opgradere. Årsagen til at jeg gerne vil benytte en seperat forstærker er at jeg føler disse producerer et bedre stereo perspektiv end jeg har oplevet med en receiver løsning og da jeg bruger mit anlæg overvejende til musik, vægter jeg dette meget.

Håber der er nogle, der kan fortælle mig om, fordelene eller ulemperne ved seperate enheder og om betydningen af forstærkerdelen kontra forforstærkerdelen. Hvad er jeres erfaring?

Mvh.

Den ivrige elev
Til top Vis Begynder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Begynder

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej Niels

Tusinde tak for dit udførelige svar. Vil straks gå igang med at lytte mig frem på de forskellige mærker. Rørforstærkere bliver der nok ikke råd til i denne omgang, men der skal jo også være noget at stræbe efter i de kommende år.

Mvh.

Claus
Til top Vis Begynder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Begynder

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Der er en test af Thules pre og power amp Thule Audio Space PR350B/PA350B
i det sidste nye Highfidelity (#7-03). Det skulle også understøtte 10 kanals surround lyd (ikke sikker på om det var inkl. eller excl. sub) det er noget med at de har lavet den ved blot at købe en god kraftig DSP/cpu af en art og så lagt de forskellige dekodnigs lydformater ind, da de fandt ud af at en ikke blev udnyttet fuldt ud smed de nogle surround kanal udregninger ud til nogle flere kanaler. Det var vist noget med at Dolby Pro Logic 2 ikke krævede ret meget. I stedet for blot at købe noget færdigt der understøtter de nuværende formater.

Tror det er en rimelig fremtids sikret løsning. Desuden har den også balancere ind og udgang + flerkanals Pure Audio udgang hvor den kun skulle udnytte volumkontrollen.

Power ampen har desuden mulighed for at skifte mellem 5 og 2 kanals, hvor den i 2 kanals brokobler.

Gider i forklare lidt mere om Class AA? Har set en der havde en til at stå og det lignede måske ikke ligefrem highend grej, men det var da om ikke andet en rimelig effektforbrugs angivelse på bagsiden af den: 560W. Fik ikke lige set yderligere specs.

Kan du ikke fortælle lidt yderligere om hvad du skal bruge den pre/power eller reciver til, gør ud fra at det ikke kun er stereo, hvad har du yderligere af anlæg det skal tilsluttes?

Der kører en efter min mening meget interessant diskution og stereo vs. surround og mulighederne for at forene disse her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3372&PN=1

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes