| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det bliver spændende at høre mere om den holder, hvad de lover hos LC Audio...
Er det mon stadig Lars Clausen, som har lavet denne?
http://www.lcaudio.dk/index.php?page=75
Jeg tror i hvert fald jeg vil prøve at give den et lyt...
Lancering 2005-12-15...
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte den demoet i Herlev Hifiklub for nogle uger siden. Lidt svært at udtale sig, da højttalerne også var under udvikling. Det er lidt svært at bedømme en hel kæde af komponenter. Det eneste jeg bed særligt fast i var at man skulle være obs på den elektriske match (udgangsimpedans) til forforstærkeren.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@27pH
Det er jo lidt sparsomt med de tekniske data endnu, men jeg forstår dit indlæg derhen at det er lidt af en udfordring for forforstærkeren. At denne skal være god til at drive effektforstærkeren, fordi at 700XE måske har en lav indgangsimpedans (sikkert under 20k ohm)?
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Det er jo lidt sparsomt med de tekniske data endnu, men jeg forstår dit indlæg derhen at det er lidt af en udfordring for forforstærkeren. At denne skal være god til at drive effektforstærkeren, fordi at 700XE måske har en lav indgangsimpedans (sikkert under 20k ohm)?
|
|
|
Noget i den retning. Mener at det var den problematik der blev nævnt. (hvis det er et problem).
vH pH
|
| Til top |
|
| |
frits Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 2.3 SE men har bestilt nye 700XE moduler. I min version har jeg blot et 50Kohm log potmeter og en 6 x omskifter, hvortil alle mine enheder (CD, TV, DVD, PC, Video) er tilsluttet - og det fungerer fremragende. Lyden er helt i top - selv PC med Creative lydkort lyder formaidabelt over mine Audiovector højtalere. Håber da kun på at det blir endnu bedre med den endnu lavere forvrængning. Er der nogen der mener, at de nye moduler ikke impedansmæssigt skulle kunne udskiftes direkte?
Frits __________________ Frits
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
frits skrev:
|
Jeg har 2.3 SE men har bestilt nye 700XE moduler. Fedt, vend endelig tilbage med lytteindtryk i forhold til 2.3SE (jeg har selv haft 1.0 og 2.1SE) I min version har jeg blot et 50Kohm log potmeter og en 6 x omskifter, hvortil alle mine enheder (CD, TV, DVD, PC, Video) er tilsluttet - og det fungerer fremragende. Lyden er helt i top - selv PC med Creative lydkort lyder formaidabelt over mine Audiovector højtalere. Håber da kun på at det blir endnu bedre med den endnu lavere forvrængning. Ja og deb øgede effekt! Er der nogen der mener, at de nye moduler ikke impedansmæssigt skulle kunne udskiftes direkte? Indtil videre er det jo lidt sparsomt med tekniske data fra LC Audio, så det er svært at sige...
Hvilken forforstærker har du?
Mit postulat er at der skal en god forforstærker til, som ELSKER at drive lave impedanser (læs effektforstærkere med lav indgangsimpedans)!
Frits |
|
|
|
| Til top |
|
| |
frits Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tricket er jo at jeg INGEN forforstærker har overhovedet. Jeg lægger bare signalet fra programkilden direkte ind i efektforstærkerne via et 50Kohm potmeter og skifer fra den ene til den anden kilde med en tereoomskifter med 6 stillinger. Hvis jeg ellers kunne finde ud af det vedlagde jeg gerne et foto - men den vil jo ha en http adresse til billedet - hvordan vedhæfter man et illede her?
PS - den lyder bare kanon - masser af tryk på - helt rent og uden nogen form for øretrætning. Katie Melua lyder som en engel og Rolling Stones som en brækket arm - det er HIFI!
Frits __________________ Frits
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
frits skrev:
|
Hvis jeg ellers kunne finde ud af det vedlagde jeg gerne et foto - men den vil jo ha en http adresse til billedet - hvordan vedhæfter man et illede her?
|
|
|
http://www.imageshack.us/
|
| Til top |
|
| |
frits Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK så prøver med et billede af min forstærker - lav opløsning

__________________ Frits
|
| Til top |
|
| |
frits Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver lige en højere opløsning også - mere for demder gerne vil i detaljen.

(Billede for stort, rettet til af moderator) __________________ Frits
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm, Lars Clausen skriver ovre på www.hifi-musik.dk ,at han ikke kan svare i tråden her?

__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
|
hm, Lars Clausen skriver ovre på www.hifi-musik.dk ,at han ikke kan svare i tråden her?

|
|
|
Det lyder nu blot som om Lars Clausens har en cookie liggende fra før Hifi4all blev opdateret. Jeg fik de samme fejlmeddelelser på min bærbare PC
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
frits skrev:
|
Jeg har 2.3 SE men har bestilt nye 700XE moduler. I min version har jeg blot et 50Kohm log potmeter og en 6 x omskifter, hvortil alle mine enheder (CD, TV, DVD, PC, Video) er tilsluttet - og det fungerer fremragende. Lyden er helt i top - selv PC med Creative lydkort lyder formaidabelt over mine Audiovector højtalere. Håber da kun på at det blir endnu bedre med den endnu lavere forvrængning. Er der nogen der mener, at de nye moduler ikke impedansmæssigt skulle kunne udskiftes direkte?
|
|
|
Det vil næppe være en god ide at anvende de nye moduler direkte sammen med et 50 kohm potentiometer. Så vidt jeg husker er indgangsimpedansen ca. 2 kohm på de nye moduler (for at få mindre støj) og 17 kohm på 2.3 SE. Udgangsimpedansen på dit 50 kohm potentiometer er op til 25 kohm, så du vil få et ret stort spændingsfald i potentiometeret. Du bør nok overveje at ændre indgangsimpedansen i de nye moduler til en højere værdi.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Christensen (LC)
Det ville jo være rart hvis du Lars som har lavet modulerne, fik indstillet din PC, så du kan deltage og svare her i tråden på HiFi4all. Så Lars se lige at få din PC til at fungere - når det virker for alle andre, så virker det nok også for dig, hvis du gør det rigtige for at komme ind på HiFi4all - du må igang med at få ordnet, nu er der behov for din tilstedeværelse.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
hififreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 294
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har sammen med lars hørt produtypen af den nye 700 jeg har selv haft 2.3 se den nye spiller meget bedre ,meget bedre rum alt er faktisk bedre, er temmlig sikker på den spiller ligeså godt ,eller bedre end mine 78watts klasse a monoblokke også fra lc . 27ph de højtalere i hørte i herlev var det dem med de 2 x 15" basser i hver side udviklet at Jens Posselt , hvis det er dem så kan de slet ikke følge med ZAPpulse 700XE lydmæssigt
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hififreak skrev:
| 27ph de højtalere i hørte i herlev var det dem med de 2 x 15" basser i hver side udviklet at Jens Posselt , hvis det er dem så kan de slet ikke følge med ZAPpulse 700XE lydmæssigt |
|
|
Det var noget i den henretning. En Carlsson-type med billige enheder. Den lød ret hæderligt, men mellemtonen var ikke rar. Når Herlev Hifiklub får opdateret hjemmesiden med det nyeste referat, er der nok beskrevet mere. Kunne have være rart at have hørt dem på klubbens egne højttalere. Den lyd kender folk. (Det er noget Duelund 4-vejs med modellervoks og filt osv. En rigtig øjebæ, men den spiller fint).
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 30 December 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver også nød til at få prøvet det nye 700XE trin af.
Jeg kører med 2.2SE nu, så håber da på at hififreak har ret i noget af det han skriver 
Jeg syntes ellers at mine 2.2SE'ere gør det rigtigt godt på mine ML Ascent I.
"hififreak" Hvilke højtalere har du hørt dem på, og var det en A/B test imellem 2.3SE & 700XE? __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
LC Audio har nu lanceret en XE800 på deres hjemmeside. __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |