Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 07:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Ikon 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 December 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hej HiFi-rødder....

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer, som har købt Dali Ikon 6, eller som har haft mulighed for at høre den i en demo... - og måske nok så vigtigt hvilken forstærker har i valgt til denne højttaler, eller har hørt med dem i en demo.... samt evt. kabelvalg...

Håber at få noget respons....

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 December 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har hørt ikon 6 i et snurrerundt setup hos hfk sammen med Denon AVC A11 og DVD 3910. Lyden blev i visse tilfælde for skarp til min smag, særligt med en Rage Against the Machine live dvd. Med coldplay live i spillen var det straks bedre men også i visse tilfælde en anelse til det lyse. Hvor meget der kan tillægges rum og kabling ved jeg ikke - har lidt på fornemmelsen at Denon lyden bare ikke rammer min smag 100%. Har kort lyttet til ikon 6 med NAD c352 og en c542 hvilket umiddelbart var et bedre match til min smag.

Sammenlagt er det min vurdering at ikon 6 er en ret kompetent ht'er i.f.h.t. prisen

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 06 December 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Hej sheep...

Denon ville nok ikke være mit valg til Dali Ikon 6, men det kunne være Rega Brio, Holfi Integra 8S, Thule IA60B...eller hvad...?

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 December 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt dem demo med en thule tror det var en IA100 eller sådan noget? De var meget behagelige at lytte til, synes de ligger lidt op af Dali Suite, de spiller bare mere behagelig diskant, og er lidt mere dynamiske vil jeg sige. Og så er det en rigtig god all-round højttaler, der blev spillet meget forskelligt på dem, og jeg kunne ikke en eneste gang sige, "det der gik vidst ikke" så det er helt klart en højttaler der er værd at se nærmere på efter min mening.

Mvh.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej efter en tur i HfK for egentligt, at kigge efter billigt Holfi. Men jeg kan ikke lade være med og lytte. Jeg købte jo mine Concept inden Blue og Suite blev opgraderet og derfor blev det Concept. Ikon er kommet til efter, at jeg købte mine Concept. Nu ville jeg så lytte til Ikon mod mine Concept og han lagde ud med Cambridge som han mente var nogenlunde som mit Philips men det var det ikke og det er Denon heller ikke, man Nad har lidt af det samme syntes bare der mangler lidt finesse i forhold til det jeg har af receiver. Nå men Cambridge følte jeg slet ikke kunne lukke dem op. Denonén er alt for lys til min smag og passer slet ikke til. Nad i mod mine forventninger leverede det bedste til Ikonerne i hvert fald i mine ører. Min konklusion fra Concept til Ikon er, at bass og nedre mellemtone er den samme men fra øvremellemtone og op er Ikon meget mere sprød og åben end Concept. Men samtidig er det så sværere, at finde en forstærker der matcher Ikon. Det skal i hvert fald ikke være analytiske forstærkere men nogle dejlige varme rør eller Holfi, Luxman, Nad og så videre. Men helt klart en fed højtaler der ikke er langt fra Helicon lydmæssigt.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 December 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:
Hej efter en tur i HfK for egentligt, at kigge efter billigt Holfi. Men jeg kan ikke lade være med og lytte. Jeg købte jo mine Concept inden Blue og Suite blev opgraderet og derfor blev det Concept. Ikon er kommet til efter, at jeg købte mine Concept. Nu ville jeg så lytte til Ikon mod mine Concept og han lagde ud med Cambridge som han mente var nogenlunde som mit Philips men det var det ikke og det er Denon heller ikke, man Nad har lidt af det samme syntes bare der mangler lidt finesse i forhold til det jeg har af receiver. Nå men Cambridge følte jeg slet ikke kunne lukke dem op. Denonén er alt for lys til min smag og passer slet ikke til. Nad i mod mine forventninger leverede det bedste til Ikonerne i hvert fald i mine ører. Min konklusion fra Concept til Ikon er, at bass og nedre mellemtone er den samme men fra øvremellemtone og op er Ikon meget mere sprød og åben end Concept. Men samtidig er det så sværere, at finde en forstærker der matcher Ikon. Det skal i hvert fald ikke være analytiske forstærkere men nogle dejlige varme rør eller Holfi, Luxman, Nad og så videre. Men helt klart en fed højtaler der ikke er langt fra Helicon lydmæssigt.

Hej Søren

Må man spørge hvad udstyr en økonomisk entusiast, selv hører musik på, og om det er købt brugt?

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 December 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Hej Tarup. Kig i min profil. Skal dog tilføjes, at jeg leder efter ny surround med hovedvægten lagt på stereo og så måske Ikon ht. Og intet af det er købt brugt.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 December 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hmm, er netop lige kommet hjem idag, efter at have været en tur i klubben for at høre på Ikon...

Tja, hvordan var det så... Det klart, at i det øvre er den lige en tak mere luftig en suite... Den har lidt mere stereo perspektiv, og spreder en anelse mere...

Så altså lige en tak foran suite i toppen..

Men bunden er altså ikke så dynamisk og med samme punch som suiten, ved ikke om kabinettet er for lille, eller om det generelt er fordi enhederne er for forskellige, fordi på Peter Gabriels album, lød der altså en anelse mere sprød og god bas fra suiten, det var ikke meget, men når man nu lytter i det område, hvor basserne er 6.5", så har lidt altså en stor ret...

Jeg vil sige, at hvis jeg skulle vælge, vil jeg gå efter suiten, den er mere allround, og føles ikke så bas tam... Siger ikke forskellen er helt vildt stor, men altså, den ene har lige en tak i toppen og den anden i bunden... Jeg vil dog mene, at forskellen i bunden er størst, og dermed vil jeg mene suiten er bedst. Hvis man altså kan lide lidt tung bas...

Fik et klart bedre indtryk af suiten, end jeg har haft førhen, og det skyldes sikkert at jeg har lyttet til Suiten med forkerte anlæg spændt foran...

Denne gang var det i hvert fald godt, det suite 2.8 leverede...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

jeg syntes også nad passer bedst til dali, faktisk næsten alt. jeg har dog kun erfaringer med hvad der forhandles i hfk og kan derfor ikke udtale mig om andet.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 08 December 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej HiFi-rødder....

Tak for indputs fra div. demo'er, jeg har endnu ikke selv haft lejlighed til høre Ikon 6 endnu, men det kommer... - i hvert fald vil jeg da prøve at høre den op imod Dali Suite 2.8, som jo også koster det samme, og derfor burde kunne sammenlignes..  Personligt er jeg ikke til Denon og Nad når vi snakker stereo-opsætning, men mere til Thule, Holfi og Rega...  Jeg har ganske vist selv Denon, men det er til surround, og det er de gode til...

Jeg vil stadig gerne høre fra en, som har taget springet fra demo til køb af Dali Ikon 6, og hvilket grej der er spændt for...!   - er der slet ikke nogen...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 December 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej Hifijan.

Hvad er det lige du skal med dem. Du har jo sådan nogle fine Helicon 400...?

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 December 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hehe tænkte lige det samme... Hvad skal du dog med dem? :D
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 09 December 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Rimeligt spørgsmål...  - det er en blanding af alm. interesse og en føler for min fætter, som skal ha' nyt anlæg... mit eget HiFi-budget er for længst overskredet...... - og jeg har 4 Dali'er i forvejen på 17 kvm stue...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 December 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Jeg kunne nu heller ikke lige forestille mig, at du ønskede at udskifte dine Helicon 400 med Ikon 6
I tråden "Icon 6" (side 4) her lyder til, at der er et par brugere herinde, der har købt Ikon 6.

Iøvrigt er Ikon 7 også en spændende højttaler, da der lige er lidt mere niveau i bunden af den i.f.t. Ikon 6 - Det seneste Hifi-Choice anmelder Ikon 7 med et pænt resultat.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Andersnt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Syntes du skal tage din fætter med der ned og lytte så, der efter syntes jeg også lige at i skal prøve at gå over på den anden side af vejen til TC, har selv lige købt nogle DLS R-55 der fra, valgte dem frem for flere forskellige højt. blandt andet Icon 6. Men Icon 6 er klart en lækker højtaler med en dejlig blød klang, om en højtaler er god at lytte til er jo altid en smags sag. Syntes dog man bør høre flere forskellige før man vælger.
Til top Vis Andersnt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersnt

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

jeg er helt enig du kan også høre til dali suite serien eller de store gulvmodeller fra b&w´s dm 600 serien giv også tc et kig, men jeg syntes du burde høre alt i den prisklasse før du/din fætter gør sit køb
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 09 December 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hej rødder....

Hvis jeg havde frit spillerum for min fætters penge, og bare kunne vælge for ham uden at tænke på prisen, så ville jeg nok prøve at sammensætte et rent REGA-anlæg... med Rega Brio 4k / Rege Apollo CD 6,5K / Rega Radio3 5K / Rega Planar 3 med Super Elys 6K / Dali Ikon 6 ialt med div. kabler ca. 32K.... et flot design-anlæg som burde efter min mening give fuld valuta for pengene...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 10 December 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hej igen rødder...

Jeg var lige i HiFi-Klubben i dag, og hørte Dali Ikon 6 med Rega Brio og Rega Planet CD...

- og jeg syntes sku' det lød lækkert, hvor meget det skyltes Dali eller Rega skal jeg ikke kunne sige, men det virker som et perfekt match... flotte stemmer specielt, men også mellemtone og en god velkontroleret og stram bas....

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes