Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Rep. af kabinettet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 December 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hej alle i julenisser.

Jeg har et sæt Dali Grand Diva, som jeg er meget glad for. Jeg købte dem brugt, og det kan man desværre også se enkelte steder på kabinettet. En ting jeg undre mig over er, at man kan fornemme en "sætningsskade" der hvor frontbaflen er limet til resten af kassen. Går man helt tæt på, og lader en finger løbe langs samlingen, kan man mærke det. Så er der et par små hakker, som en eller anden har prøvet at lappe. Men det er der vel ikke noget at gøre ved?

Hele kabinettet skulle have en tur med en båndpusser, men de skal jo også have den rigtige lak bagefter... Hvad gør jeg?

Hvis jeg pillede enhederne ud, og gav dem vidre til en snedker???  

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Først skal du finde ud af om de er fineret eller massive. Hvis jeg ikke husker helt forkert er din højtaler lavet på begge måder, men jeg kan ikke huske hvornår de skiftede. Hvis du piller en enhed ud kan du se om den har samme træsort indvendigt, eller det er MDF.

Hvis de er fineret, vil jeg anbefale enten at overlade det til en snedker, eller lade dem være, for fineren er kun ca. 1mm tyk 

Hvis de er massive an du roligt slibe dem ned, men for at det bliver pænt skal du være meget omhyggelig med lakeringen, når nu når dertil.

Held og lykke.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 December 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Først skal du finde ud af om de er fineret eller massive. Hvis jeg ikke husker helt forkert er din højtaler lavet på begge måder, men jeg kan ikke huske hvornår de skiftede. Hvis du piller en enhed ud kan du se om den har samme træsort indvendigt, eller det er MDF.

Hvis de er fineret, vil jeg anbefale enten at overlade det til en snedker, eller lade dem være, for fineren er kun ca. 1mm tyk 

Hvis de er massive an du roligt slibe dem ned, men for at det bliver pænt skal du være meget omhyggelig med lakeringen, når nu når dertil.

Held og lykke.

Tak for æ råd.

Jeg må nok hellere kontakte Dali og høre hvad de siger. Måske det bliver alt for dyrt at få lavet? Det er bare næsten ikke til at holde ud, at sådanne fede højttalere, ikke er 100% i orden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes