Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Erfaring med Marantz LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 December 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er der nogen, der kender noget til denne model fra Marantz: 2601

VH

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro duct&cont=eu&bus=hf&prod_id=3550

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 December 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Nej den havde jeg ikke set før... men den er nu meget køn, dog minus højttalerne . Kunne være meget cool at vide hvad sådan en sjover koster og se noget billede på den.
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jamen den kan så vidt jeg er orienteret købes i kt radio (kbh.)  for ca 13K.

Højttalerne kan pilles af

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 December 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Det lser ud som om, at den har ører - tihi

Udover det ser den da faktisk meget køn ud, hvis man forestiller sig den uden højttalerne.

Hvor ser du den i KT Radio? Jeg kan ikke umiddelbart finde den på deres hjemmeside?

Som det ser ud fra specifikationerne er den baseret på et Samsung panel. Den har også en indbygget DVB-T tuner - virker spændende.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 December 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:
Som det ser ud fra specifikationerne er den baseret på et Samsung panel. Den har også en indbygget DVB-T tuner - virker spændende.

Det er korrekt. Men hvilken Samsung model man bør sammenligne den med kan jeg ikke udtale mig om. Vi har 32" versionen i butikken, og mit umiddelbare indtryk er at selve panelet bærer tydeligt præg af at være "Sony-Samsung familien". Dvs. knapt så god kontrast og egenskaber ved skæve vinkler som de bedste Philips modeller, men dog pudsigt nok en smule bedre på Marantz'en end på en Sony KLVV 32 A 10. I forhold til Sony og især Philips (jeg har ikke rigtigt haft mulighed for helt seriøst at vurdere Samsung's modeller endnu) er billedet ret fri for "fnidder", det virker som om der ikke pilles ret meget ved billedet i forhold til de andre, og det får billedet til at fremstå ret naturligt. Hvis man ikke er hyper-krakilsk overfor egenskaberne ved skæve synsvinkler (hvilket tilsyneladende per definition diskvalificerer tv med Samsung paneler), så synes jeg faktisk umiddelbart at billedet er i den ret gode ende. Hvis man er fortaler for "no bullsh*t" billeder, dvs. ingen pixel-plus halløj, så vil Marantz'en formentligt tiltale én en hel del. Jeg har ikke testet om den kan køre 1:1, men jeg har ladet mig fortælle at det ikke er tilfældet. Men på DVD via HDMI laver den umiddelbart ikke noget overscan af betydning, så det må jeg lige se om jeg kan få tid til at tjekke ud. 50 og 60 Hz håndteres perfekt.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 December 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

marvel skrev:
Højttalerne kan pilles af

Eller rettere, man kan lade være med at sætte dem på!  De kan iøvrigt også monteres under skærmen.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Citér:
Dvs. knapt så god kontrast og egenskaber ved skæve vinkler som de bedste Philips modeller, men dog pudsigt nok en smule bedre på Marantz'en end på en Sony KLVV 32 A 10.

Det du nævner omkring kontrasten er faktisk omvendt af de egentlige teknologiske forhold. Endnu ingen andre paneler har opnået en så høj kontrast, som Samsungs PVA paneler. Dertil kan så komme faktorer, som en dynamisk baggrundsbelysning, hvilken kan øge kontrasten betydeligt på S-IPS paneler (og for den sags skyld også PVA og MVA), men grundlæggende kan jeg ikke følge dit argument for, at det forholder sig sådan.

Der er altid afvigelser fra reglen, men hvis I har M61 serien af Samsungs skærme hængende, så prøv at sammenling betragtningsvinklerne med M51 eller R51 serien. Der er en ret markant forskel fra de gamle PVA paneler til de nye S-PVA paneler.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes