Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ICEpower (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 December 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ICEpower ideen lyder interessant, men kender ikke til lydkvaliteten? Er det godt nok, og hvor køber man det?

Har kigget på en brugt ICEpower applicationboard 2 (2x500w 4ohm) hvad må sådanne noget koste? Den ser lækker ud, med specon ud, og balanceret xlr ind, dog uden "rigtigt" kabinet

Er lidt grøn hvad ICEpower angår

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 08 December 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Prøv at bruge søgefunktionen, du vil finde MANGE og LANGE tråde omkring dette eksplosive emne

God fornøjelse!

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 December 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Hej Vestergaard.

Jeg har et sæt der heder IP205KW Stainless 2x500w ASP ICEpower trin, som det du beskriver.

Hvis du aktivere link 2 og 3 nede i bunden, står der meget om det på de første sider.

Forhandler http://www.jjaz.dk/

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 December 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Westergaard skrev:

Jeg syntes ICEpower ideen lyder interessant, men kender ikke til lydkvaliteten? Er det godt nok, og hvor køber man det?

Har kigget på en brugt ICEpower applicationboard 2 (2x500w 4ohm) hvad må sådanne noget koste? Den ser lækker ud, med specon ud, og balanceret xlr ind, dog uden "rigtigt" kabinet

Er lidt grøn hvad ICEpower angår

Har du mange penge (er det ikke omkring 50k for et sæt monoblokke) så skulle noget af det bedste ICE, være Søren Bertrams Ghost monoblokke. Jeg har prøvet standard ASP 1000, i en kort periode, og det var meget blød og udynamisk lyd. Meen, måske med lidt mere burnind, og lidt legeri, man kunne få et bedre resultat. Vil du prøve noget lidt andet, men meget spændende, så ring til Sudiosound.dk og forhør dig omkring disse www.nuforce.com Jeg har lige hørt den sidste nye opdatering af Ref. 8, og det var bare guf!!

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 December 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Prisen for mit stereo trin var 9.999 Dkk. Du skal vide at trinene skal være tændt hele tiden, ellers går der 3 timer før det lyder godt igen. Men da det er et klasse D trin, udnyttes den strøm du sender ind i trinene Ca. 90%, hvor imod klasse A trin bruger en masse strøm til varme udvikling. Med gode højttaler og en aktiv subwoofer, vil det blive meget dyrt at opnå en så god lyd som disse ICEpower trin levere.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 December 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

@rockforlife

Jeg hæfter mig lidt ved denne sætning fra Nuforces salgstekst.

"Nuforce will have you re-evaluating recordings you have previously found disappointing. A poor recording won’t magically become great, but it will be surprisingly listenable."

Det tyder egentlig ikke på 100% neutralitet, men er en egenskab der kunne få mig til at overveje køb.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 December 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Prisen på 2 stk NuForce Referense 8. er

5056.96 x 2 = 10.114 Dkk. + forsendelse.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 10 December 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Westergård

Man skal nok vente lidt med de Nuforce, de er under udvikling og forbedring, idet der er ret så stor støj/udstråling fra dem, men lydmæssigt er de bestemt ikke dårlige. Senest hørte jeg fra en bruger, her fra forum, at de måtte sendes tilbage af samme årsag.

Du kunne jo også prøve at kigge dig om efter et sæt Icepower ASP 1000 i monoblokke. Der er et par forskellige aktører på banen med ICEpower - prøv evt. at kontakte Bertram Audio www.audiokabel.dk, de har ry for at bygger nogle gode ICEpower forstærkere. Det skulle efter sigende også være det sted, hvor prisen er bedst. De har fået nogle gode anmeldelser fra brugere i udlandet, jeg erindrer ikke lige prisen, men det finder du jo nok ud af.
Efter min bedste overbevisning og erfaring, bør man gå efter ASP 1000, hvis man vælger ICEpower.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 December 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Nu kan du jo selv vudere hvem der levere dem til den beste pris, men husk de nyeste hedder ASP.

B&O's 2 x 500W  ICEpower teknologi

På udstillingen i Oslo i oktober havde B&O en opstilling, inkluderede et stereo ICEpower 500w forstærker trin.       Nu er det under lup !

Mens jeg skriver dette er trinet ved at blive afhente og det er jeg en lille smule trist over. Det er nemlig på rigtig mange måder et virkelig positivt bekendtskab og lover godt for den videre udvikling af klasse D forstærkere. Jeg vil ikke vove mig ud i en tekniske gennemgang af  ICE forstærkers teknologi, men nøjes med at fremhæve, at der er et par oplagte fordele ved denne teknologi. Først og fremmest er varmetabet langt mindre end konventionelle konstruktioner. Det betyder, at forstærkerne – alt andet lige – kan konstrueres med mindre kølearealer. Det giver mindre forbrug af råvarer, mindre størrelse og komponenterne undgår de store temperaturudsving, der ofte kan være i almindelige forstærkere – for slet ikke at tale om klasse A trin… Desuden skulle forvrængningen være særdeles lav ligesom forstærkeren skulle være mindre følsomme over for varierende højttalerbelastninger.

Så meget for teknikken…. !

Technical University of Denmark and Bang & Olufsen Powerhouse a/s.  

Class D operation, produces exceptional distortion specifications with relatively simple hardware.

Stereotrin er særdeles kompakte og vejer stort set ingenting. Men selv om de er mindre end en telefonbog, yder de alligevel respektable 250 watt i 8 ohm  500 watt i 4 ohm… 
Så er der designet – mand… designet er totalt i orden med den beskedne størrelse, det buede aluminiumsfront. Jeg er overbevist om, at hvis du har problemer med at overtale resten af husstanden til at investere i 2 x 250 watt i 8 ohm, så list lige en hjem i hi-tech reolen, så skal du bare se !!

Bagsiden er lidt anderledes, end vi er vant til at se. Trinet er udelukkende forsynet  med to balancerede indgang. Lidt irriterende, men givetvis for ikke  at kompromittere ICE-modulernes ultralave støjniveau. Afbryderen sidder lidt ubekvemt på bagsiden,    men med en forbrug på 8 watt uden musik kan forstærkerne jo lige så godt stå tændt konstant.

Mine erfaringer med ICE-powered forstærkere er ganske begrænset, så det var som vanligt vore GamuT D200 effekttrin, der måtte stå som reference. Under testen havde vi desuden højttalere forbi som B&W 703, Dali Euphonia MS5, DLS 55, System Audio 1280 Mk II og  Dali Minuet, så vi har været dækket nogenlunde ind. På CD-siden havde vi besøg af Wadia 302, mens forforstærkningen som vanligt blev foretaget af vores pragtfulde Bryston. Liniekablerne var udelukkende Analysis Plus Golden Oval, mens strømkablerne er Analysis Plus Power Oval. Som et kuriosum havde vi Sythesis Audio FLOS koblet på en stor del af tiden til styring af udsving på el-nettet.

Som så ofte før er det altid et godt tegn, når lytterummet pludselig ligner en slagmark af CD’ere, der ligger overalt på gulvet foran anlægget. Det betyder, at jeg altid glemmer at lytte til anlæg, men i stedet bruger talløse timer på at genopleve den bedste musik, mine ører synes, mennesket har skabt. Efter en uges tids svælgen i god musik, fik jeg endelig taget mig sammen til at finde ud af, hvad det egentlig er for egenskaber, der gør oplevelsen af musik så glimrende.
Først og fremmest er det givetvis de mange hestekræfter, dette trin ligger inde med. Det er nærmest ligegyldigt, hvad de bliver pumpet med, så ekspederes signalet bare videre i tilpas forstærket grad til højttalerne, som ikke for en chance for at drive gæk med udgangstrinnene. Der er virkelig et fast greb om basenhedernes udsving med en glimrende præcision i både start og stop af enhederne. Det betyder naturligvis, at det dybeste område står skåret ud i marmor. Nyd samarbejdet mellem bas og stortromme på Dream Theaters dobbelt CD ” Six Degrees Of Inner Turbulence”, som trinet får til at smelte sammen i den symbiotiske tilstand, de skal være i. Tilbageholdenheden er ganske besnærrende, da lyden på ingen måde antager en klinisk aggressiv karakter, men mere giver en fornemmelse af udstrakthed og neutral overgang til basområdet fra det krystalklare og sædvanligvis svære mellemtoneområde. Når du sidder og følger med i en bedårende kvindestemme opdager du for alvor, hvor støjfri og ”sort” baggrunden bag musikken er. Specielt sammen med Wadia 302 er denne egenskab helt forrygende og sætter musikkens sjæl i et utroligt perspektiv, der kan blive yderst vanedannende. Denne fornemme baggrund er tydelig hele vejen op i gennem frekvensområdet og danner også en virkelig kvalificeret baggrund for B&O's ICEpower fremragende dynamiske egenskaber. Selv ved meget lave niveauer er dynamikken glimrende og giver din hjerne de bedste muligheder for at kompensere for niveuet og forestille sig dynamikken i ”live-niveau”. Ved naturlige lydtryk er det tydeligt, at homogeniteten i dynamikken er god og ikke favorisrere specielle områder.
Placeringen af instrumenter er så god, som du kun forventer i langt højere prisklasser. Der er glimrende bredde og luft mellem instrumenterne. Du er ikke på noget tidspunkt i tvivl om, hvem der sidder / står og synger eller spiller hvor i lydbilledet. Det gør den samlede oplevelse aldeles levende og nærværende.

Konklusion:

B&O's ICEpower trin er en særdeles kompetent forstærker, som jeg med glæde kunne forstille mig syv stykker af i hjemmebiffen. Dens spillestil er fremadrettet og slank – nærmest skandinavisk i sin tilgang -  med glimrende præsentation af scenen både hvad angår dynamik og perspektiv. Har du meget lystklingende udstyr, skal du dog passe lidt på ved høje niveauer. Trinet er ellers på alle måder fremragende og anbefales varmt herfra.

Tech Spec

Output Power

250 Watts
500 Watts

Continuous RMS
@ 8 ohms
@ 4 ohms

Frequency Response

5 Hz - 70kHz, 3dB

Peak Output Current

>45 Amps

Dynamic Range

117 dBA

THD + Noise, 0.1W-500W/4 ohm

<.1%, typically .01 @ 1kHz

CCIF Intermodulation Distortion, 19/20kHz

<.002%

Damping Factor @ 1 kHz

275.

Overall Gain:

Selectable Internal Jumper,
26 or 32 dB

Input Impedance

40k ohms

Common Mode Rejection Ratio

>90dB, 20 Hz 20 kHz

Absolute Phase:

Non-inverting, Pin 2 Positive

Inputs

1 x Balanced XLR
(Unbalanced operation requires an optional XLR to RCA adapter)

Outputs

1 Pair Parallel Binding Posts

Power Consumption:
Idle
Maximum

8 Watts
650 Watts

Amplifier Weight

13.5 lbs/6.1 kg.

Amplifier Dimensions

2.6" x 8.4" x 11.5"

Pris: Ca. 11.000 kr

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 10 December 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

De nye ASP er dem med inbygget (switch-mode) strømforsyning hvis jeg har forstået det ret? Og de ældre (ekstren alm. trafo) skulle kunne blive ret gode hvis man skifter lytterne (high fidelity's forbedrings forslag)

Står nemlig med mulighed for at købe en brugt ICEpower applicationboard 2 (2x500w 4ohm) for 3000 kr med trafo. Lyder det ok?

Denne lidt ældre udgave skulle  være ret fornuftig og hvis man skifter til større lytter i strømforsyningsdelen?

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 10 December 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Westergaard

Du har ret, at der er indbygget switch-mode forsyning i de nye ASP og alm. trafo i A modulerne. 
Jeg som andre har eksperimenteret meget med A moduler (de ældre som du kalder dem) og ligeledes med de nyeste ASP moduler.
Jeg kan kun anbefale dig at investere i ASP når du investerer, for det er ikke bare at skifte et par lyttter, der er mange andre parametre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes