Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Kan dette lade sig gøre...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Popsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 09 December 2005 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

First of all...

-- Sidder mest og fedter foran min labtop et andet sted i huset end hvor min MCE-maskine står. Tjekker man TV-guiden og der kommer en film man gerne vil have optaget, så i stedet for at trave helt ind til sin MCE-maskine, og starte den op + sit 40" Sony bare for at programmere, kunne det så ikke være smart hvis man kunne nøjes med at sidde foran sin labtop og gøre det?

Spørgsmålet er så...: Findes der et program eller en måde hvorpå man let og elegant kan programmere sin MCE fra labtoppen? (via netværk)

Et problem jeg har bøvlet lidt med er:

Fra min satelit-modtager til MCE køre jeg Composite kabel, og fra MCE til TV køre der DVI til HDMI. Ville meget gerne køre S-Video fra satelitten til MCE-maskinen, for at få det lidt bedre billede.

Men men men når jeg prøver er det et meget ringe billede jeg får... nærmest sådan lidt silde-bens fnider. Nogle der har en løsning på dette?

Til top Vis Popsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popsi

MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 09 December 2005 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Popsi skrev:

Spørgsmålet er så...: Findes der et program eller en måde hvorpå man let og elegant kan programmere sin MCE fra labtoppen? (via netværk)

Ja det kan man med WebGuide3 : http://asciiexpress.com/webguide/

Et problem jeg har bøvlet lidt med er:

Fra min satelit-modtager til MCE køre jeg Composite kabel, og fra MCE til TV køre der DVI til HDMI. Ville meget gerne køre S-Video fra satelitten til MCE-maskinen, for at få det lidt bedre billede.

Men men men når jeg prøver er det et meget ringe billede jeg får... nærmest sådan lidt silde-bens fnider. Nogle der har en løsning på dette?

Har du ikke en indstillingsmulighed i din modtager hvor du skal sætte signalet til at være s-vhs eller noget i den stil? Hvordan forbinder du s-vhs fra modtageren??

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE

Popsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Den satelit-modtager jeg har er sådan skod-kas fra viasat.... du ved, 1 krones tilbud. Der er ikke de store indstillings-muligheder. Nokia 220s MediaMaster hedder den.

I sat-modtageren er der 2 stk. scart-udgange. Der har jeg så sat et omformer-stik med composite, s-video og 2 phono-stik udgange (du ved, sådan en med In/out omskifter på). Der kan jeg så vælge om jeg vil bruge composite eller s-video. Billedet er somsådan også pænt nok med composite, med ved jo godt at det kan blive bedre.

zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 December 2005 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Popsi skrev:

Dette er ikke et egentligt program, men en sikker (krypteret) fjernadgang til din maskine. Du kan arbejde på den fra enhver maskine der er koblet på nettet. Virker perfekt og det er gratis.

https://secure.logmein.com/go.asp?page=home_free_pro

Til top Vis zaboom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaboom Besøg zaboom's Websted

Popsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Det kunne så også være fedt hvis nu programmet kunne starte MCE-maskinen op fra standby tilstand...

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 December 2005 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

er der ikke mulighed for remote desktop i MCE ? lige som i den amlindelige xp pro.

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

Cardassio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 December 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Popsi skrev:

Det kunne så også være fedt hvis nu programmet kunne starte MCE-maskinen op fra standby tilstand...

Hej Popsi

Hvis du vil have tænd/sluk7standby- funktionalitet på din mediemaskine skulle du overveje Power Off, som er et lille gratisprogram. Tjek det ud her:

http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm

Til top Vis Cardassio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cardassio

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 December 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Cardassio skrev:

Hvis du vil have tænd/sluk7standby- funktionalitet på din mediemaskine skulle du overveje Power Off, som er et lille gratisprogram. Tjek det ud her:

http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm

Det lyder som et meget interessant program!
Bruger du det selv?
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes