| Sendt: 09 December 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fjernbetjeningssystemer har nogle koder, som kan slås op for de respektive mærker og på den måde kan man godt kode en universal fjernbetjening uden at have den originale.
På min gamle Sony fjernbetjening til en af de tidligere Sony DVD maskiner havde man mulighed for at sætte den til at styre et Tv eller en DVD ved at flytte en lille skyder. For noget tid siden gik en fjernbetjening til et ældre Schneider Tv i stykker og så kunne vi let programmere Sony fjernbetjeningen til at virke. Det krævede såmænd blot koden for Schneiders infrarøde system. Jeg slog den aldrig op, men vidste at man skulle holde slukknappen nede på Sony fjernbetjeningen og taste en fircifret kode. Til alt held var denne 1234 og på den måde fik jeg min Sony fjernbetjening til at virke med et Schneider Tv.
Det er måske lidt irrelevant i dette tilfælde, men jeg ville blot illustrere at det ikke kræver det helt store at få andre fjernbetjeninger til at virke. Mange af de bedre universale modeller har også præindstillede koder, som EyeofBeauty nævner og hvis den ikke har koden for dit Tv, så kan den typisk slås op et sted og laves manuelt.
Jeg har lige erhvervet mig denne: http://koz.dk/product.asp?product=334&sub=101&page%2 0=1
Den er jeg yderst tilfreds med. Den fungerer upåklageligt. Jeg kunne måske savne muligheden for at have fuldstændig kontrol over den trykfølsomme skærms layout, men dem som er installeret fra standard fungerer nu rigtig fint.
Jeg havde også kig på Sunwawe SRC-9320, men jeg fandt aldrig rigtig nogen erfaringer med den.
__________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|