Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Earplugs , sony, shure osv. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Erroneus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 10 December 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Nogle der har erfaring med Sony MDR EX81SL/B ( http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=147762 ) eller nogle ITE som er værd at bruge eller skal man over i noget Shure E2?

Og kender nogle, nogle shops der sælger Shure E2 i danmark eller måske her i EU?

Takker :)
Til top Vis Erroneus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erroneus Besøg Erroneus's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 December 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Apple forhandler shure og to andrer mærker af in ear (etymotics og ultimate ears)

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo /Gd78hBSb8dGw3lGvoDSLwcOH7Ub/3.SLID?pn=8&nclm=Headphones iPod&mco=65B51152

Man får vidstnok 10% rabat hvis man er studerende, men ved ikke om det også gælder tilbehør.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Erroneus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Ye det ser sørme sådan ud, men hold da op en pris :)

Har fundet den her shop: http://www.thomann.de/thoiw12_shure_e2_inearkopfhoerer_prodi nfo.html

Men er der nogle som ved om de her Shure er så fantastisk som prisen byder op til, eller om Sony MDR EX81SL/B eller evt. nogle af de andre sony earplugs man finder hos express-delivery: http://www.expressdelivery.dk/asp/index.asp?mainundergruppe= headsets_earplug&goto=productchoice
kommer i nærheden af de Shure.
Til top Vis Erroneus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erroneus Besøg Erroneus's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 10 December 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

SPÆNDENDE

Jeg får Gøjseren af de billige skodplugs der følger med min Ipod Nano. Savner mine oldgamle Sony ES plugs fra dengang jeg havde en Walkman

At Shure plugs så koster det samme som min ipod, synes jeg så personligt er et problem.

Erroneus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Ye har det lidt på samme måde, 662 kr eksl. fragt for et par earplugs er mange penge, men da jeg er så heldig jeg får min iPod Nano 4gb Sort som fødselsdags/jule-bonus :) gør det ikke helt så ondt, heller ikke når man har købt et iSee Nano case fra www.contourcase.com og en dock til den 

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

God ide med casen, lækker case iøvrigt.

Min Nano er efterhånden så ridset, at den ikke er til at holde ud at kigge på. Der gik ikke lang tid, så var den overflade ødelagt.

Apple skulle have stryg for det materialevalg, som kun overgås af kvaliteten på de standard earplugs. En skam, når selve Ipod Nano afspilleren er så LÆKKER!

Er konklusionen, at Shure er bedre end Sony plugs?

najs.n.kewl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005
Sendt: 11 December 2005 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

jeg bruger creatives ( http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134820 ) sammen med min ipod nano, og de kan ihvertfald ikke sammenlignes med de medfølgene.

Jeg har haft en del forsk. høretlf'er gennem tiden, ikke noget dyrt, samme prisleje som creatives der ligger på 2-300 kr, og de er helt klart de bedste jeg har haft. der følger øre-dutter med i forsk størelse så der er en god chance for at få dem til at passe. De lukker lyden fint ude, så man behøver ikke skrue specielt højt op. Har min nano på under halv lydstyrke når jeg cykler rundt i byen, den var ikke gået med de medfølgene. Mht til de sony som der linkes til, der sider bagom øret, så havde jeg et par philips af samme princip, og de var ikke til at have på ret længe af gangen... blev godt øm i øret af dem, de her er vel ikke meget andeledes. 

En sidste bemærkning, jeg bestilte invisbleshield inden jeg købte nano'en, og satte det på samme sekund nano'en kom ud af boxen, og den er sq så fin som dagen den blev købt, og den ligger bare i min jakke lomme med nøgler mønter osv, ikke en ridse. Et genialt produkt, det virker uden at man ligger mærke til det på nogen måde. review af det på en nano her http://www.rainydaymagazine.com/RDM2005/GearNGadgets/Septemb er2005/RDMGG_InvisibleShieldFirstLook.htm

najs  

Til top Vis najs.n.kewl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af najs.n.kewl

Erroneus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan læse er de shure e2c det bedste i 100$ klassen, men det vil da være rart med flere personligt erfaringer med dem, dog er jeg 99% sikker på at jeg tager chancen med dem 

Ang. ridser i nanoen og andre ipods for den sags skyld, så siges det at Brasso skulle være rigtigt godt til at pudse den op med.

Jeg havde også kig på invisbleshield, men gik væk fra det igen, selv om det virker meget imponerende. Da jeg gerne vil have en "full case" beskyttelse og så virker den lidt besværlig at sætte på, plus proshop.dk vil få det iSee case hjem her i dec. md. og det er jo altid rart at kunne bestille det så "lokalt" 

Men jeg må "sq" undre mig over, hvorfor der er så lidt "opmærksomhed" på earplugs, jeg har ihvertfald haft svært ved at finde ordenlige anmeldelser, hvilket jeg finder mærkeligt, når man tænker på hvor kæmpe stort mp3-afspiller markedet er, specielt efter iPod'en er kommet til

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 December 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt e2c, men e5 og den sparker røv!

http://www.thomann.de/thoiw12_shure_e5_in-ear_prodinfo.html

Prisen på 4kkr gør jo desværre at den ikke bliver så udbredt, men hvis e2 er bare halvt så god, så ville jeg købe den

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Jeg håber at dem der køber Shure e2c, Creative og lignende vil glæde os andre med et hurtigt indtryk af performance og kvalitet

Tak for info!

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft et par Shure E2c, og jeg kan kun anbefale dem. Eneste reel konkurrence til e2c i prisklassen, er Etymotic's ER6. Creative's bud er OK, men Shure E2c er den langt overlegen.

Jeg har den nye E4c, og den banker min 2500kr Sennheiser til plukfisk! Jeg købte den dog i USA til sølle 1400kr. Herhjemme koster den vist ca 2200-2400kr.

Hvis du vil ofre mere end 1000,- så vælg Shure's E3c. Den er bedre end E2c'eren, men koster tilgengæld også 1300-1600 i DK. Jeg gav 1000,- for min E2c i sin tid i HiFi Klubben.

Desuden er Shure's garantiordning også kanon. De giver 2 års total garanti mod defekt, hvor  du kan bytte dine plugs til et par nye, hvis de skulle gå i stykker. Og det er no questions asked! Jeg engang trådte på mine, så højre kanal gik ud. Jeg henvendte mig til "Klubben", og derefter sendte de plugs'ne til Shure's afdeling, og 4 dage senere, fik jeg et par helt nye! Jeg sagde dog ikke, at jeg havde trådt på dem ;)

Desuden følger der altså 2 forskellige "propper" med i 3 forskellige størrelser, så chancen for at kunne passe dem, er ret stor. Jeg har i hvert fald ingen problemer.

Jeg har selv haft, Apple's standard plugs, Koss' "the plug", diverse Sony plugs og har hørt Creative's nye bud på in-ear, og de er allesammen "OK" til prisen, men de har intet på Shure's E2c & Etymotic's ER6
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

Erroneus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Skal nok smide en bedømmelse af dem, men det skal så også lige siges jeg ikke rigtigt har noget godt at sammenligne med og er ret sikker på de slår standard iPod earplugs med flere længder og spidsen af en næsetip

Har kigget på e4c, men det er personligt alt for meget og det er e3c også, da jeg ikke har det mest trænet musikøre, men det er da rart at høre e2c er kvalitet

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Du skal bare være opmærksom på, at ligesom med højttalere og andet grej, kræver disse plugs tilspilningstid. Regn med nogle timer, men så leverer de også pragtlyd
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

Erroneus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Du skal bare være opmærksom på, at ligesom med højttalere og andet grej, kræver disse plugs tilspilningstid. Regn med nogle timer, men så leverer de også pragtlyd

Yes, men til 722 kr. som de kommer til at koste ialt, får de flere md. tid til at vinde mit hjerte

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 December 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

har du købt? ellers har jeg et par e2c jeg gerne vil sælge.

er fuldt ud tilfreds med den lyd mine nano earbuds leverer.
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

samsons
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jeg havde sonys 71lp et eller andet, der fungerede på samme måde som dem dem du snakker om. Der her var bare en prop man stikker i øret. Jeg var ganske tilfreds med dem, til jeg fik mig et par etymotic ER4P, som koster knaster og lyder en del bedre.

Hvis du vælger sony'en er det også lettere at reklamere hvis der er et eller andet der går galt.

Til top Vis samsons's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af samsons

albrechtsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 December 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hvad med dem fra KOSS. the Plug og Sparkplug

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149396 

Altså hvis prisen ikke skal være for høj.

Kenn

Til top Vis albrechtsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albrechtsen

Erroneus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

akerman skrev:
har du købt? ellers har jeg et par e2c jeg gerne vil sælge.

er fuldt ud tilfreds med den lyd mine nano earbuds leverer.

Har smidt en besked.

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 13 December 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Denne side sælger også Shure, Etymotics og Ultimate Ears til en noget bedre pris. Der er desuden 20% rabat på Shure her i julen.

http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/product_info.php?pr oducts_id=612

Jeg overvejer selv den tillinkede model, men er lidt bange for den store grad af isolation de giver. Tror det er 26db. Så man hører altså ikke bilen før man er røget gennem forruden

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

JonV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 13 December 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt Sony MDR-EX71, de er glimrende. Lyden er klasser bedre end hvad der normalt følger med en afspiller. Især er bassen tilstede (og dyb!) på en helt anden måde end med de ear-buds jeg har hørt. Her har propperne virkelig en fordel !

Der var tre størrelser propper med og den mellemstore passer mig ret godt. Om lyden ville være (endnu) bedre med en Shure skal jeg ikke kunne sige. Der er nok også grænser hvor godt en mp3 afspiller kan komme til at lyde.

Der er nogle særheder ved 'plugs' i sammenligning med 'buds'. Plugs dæmper lyde fra omgivelserne væsentligt, det giver en meget bedre musikoplevelse og man behøver ikke at spille så højt, til gengæld er det ikke så heldigt i trafikken. Plugs har også den 'sjove' ting at ledningen støjer hvis den gnider imod noget (lyden ledes simpelthen direkte hen til kraniet)

Jon

Til top Vis JonV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JonV

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum