Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 23:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvor meget skal det støje? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har siden tirsdag haft en Classic No 6.6 stående, og er efterhånden blevet ret glad for den.

Problemet er bare at den af en aller anden grund for mine højttalere til at summe i diskant/mellemtone området. Dette er så højt at det faktisk forstyrre "roligere" film og musik passagere, hvilket jeg ikke synes at det skulle gøre da ampen koster 7k, sat ned fra 14k!

Ydermer så knurrer den ene tranformater meget mere end den anden, når man tænder den, men også nogle gange helt umotiveret midt i det hele, og det er noget jeg kan høre selvom jeg sidder 4 meter fra den.

Jeg har ikke fået fat i sælger endnu, så jeg ville høre her om der er nogen der har nogle idéer til hvad det kan være?

Mvh. Morten.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 December 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hej Morten.

De knurrende trafoer kan være fordi der er DC på dit net. Prøv evt. et andet stik/gruppe, som fx. køleskab, gammel computer mv. ikke sidder på. Nogle gange kan det hjælpe at vende stikket om.

Vh. Rolf

Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Har jeg prøvet, det hjalp ikke. Ellers tak for idéen

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 December 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Har samme problem med min ny indkøbte Audio Aero, så er lige med på en lytter... Køre ellers med store DC filtre på mine netkabler osv, men der stadig sus

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Jeg tror desværre tråden er gået død. Jeg har snakket lidt med sælger og han kan ikke forstå at den støjer. Jeg håber inderligt at det er en fejl på forstærkeren så jeg kan få den byttet til en anden, for den spiller virkeligt lækkert. Desværre er det med støjen ikke til at leve med, og slet ikke til 7k!

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 December 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Håber jeg sgu også... Fatter minus af hvorfor min også gør det. Ender nok med den allerede skal til rep :o( Den er sprit ny, havde jeg sgu ik regnet med fra et mærke som audio aero

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 December 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Jeg tror desværre tråden er gået død. Jeg har snakket lidt med sælger og han kan ikke forstå at den støjer. Jeg håber inderligt at det er en fejl på forstærkeren så jeg kan få den byttet til en anden, for den spiller virkeligt lækkert. Desværre er det med støjen ikke til at leve med, og slet ikke til 7k!

Hvor mange volt har du på din el-installation ?
Hvis sælger har 230V og du har 250V så kan det være en afgørende forskel.

Jeg har et CD-drev der er dæmpet med Bitumen, som kan købes hos bl.a. Harald Nyborg.
Det bruges normalt til at dæmpe chassiset i biler med, og kan varmt anbefales på hifikabinetter.

En efterspænding af møtrikkerne som holder trafoerne, er også en god ting.
Nogle stiller deres udstyr på spånplader også, og snakker om en virkning her.
Bitumen er altid godt - mener jeg.
Det bør du prøve !

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 December 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

250V, jeg ved godt lønningerne er højere på sjælland, men jeg vidste ikke at netspændingen også var højere der ovre

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 14 December 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Håber jeg sgu også... Fatter minus af hvorfor min også gør det. Ender nok med den allerede skal til rep :o( Den er sprit ny, havde jeg sgu ik regnet med fra et mærke som audio aero

Tjaa, det er vel Murphy´s law.

Har selv haft/har problemer med noget Primare, og det er jo heller ikke det billigste på markedet.

Men det er sq surt show

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 14 December 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

250V, jeg ved godt lønningerne er højere på sjælland, men jeg vidste ikke at netspændingen også var højere der ovre

mvh.

El er jo en vare ligesom så meget andet, og man bør være kritisk med kvaliteten.
Jeg tror at mange ikke får det de betaler for, og også tit nogle overspændinger som ikke er helt sunde for husholdningen.

EDIT: Jeg har lige målt 223V i min husholdning, med køleskabet slukket.
Der skal nok ikke tændes mange apparater før spændingen daler til under 220V i mit gamle hus.

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Sendt: 14 December 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Den nominelle spænding er på 230V, men oftest er den reelle spænding i de fleste husholdninger "kun" på omkring 220-228V.

Denne lidt lavere spænding udgør reelt ikke noget problem, der gør der i mod den DC-spænding der kan være på nettet, samt den støj der kommer fra andre forbrugere.

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 December 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

jeg er åbenbart ik den eneste med en MK II´er der suser

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Der er ingen af mine gamle forstærkere der har støjet så meget hvis de overhovedet har støjet, min denon siger intet, og min fars anlæg bestående af samme højttalere bare andet forstærkergrej støjer heller ikke.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 December 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Der er ingen af mine gamle forstærkere der har støjet så meget hvis de overhovedet har støjet, min denon siger intet, og min fars anlæg bestående af samme højttalere bare andet forstærkergrej støjer heller ikke.

Har 7-9-13 heller aldrig oplevet det før nu. Også med et så anerkendt mærke som Audio Aero, hm. Måske det derfor de begyndt og  sælge dem så billigt? Savner sgu helt min Exposure, eller min gamle Sugden

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Sendt: 15 December 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig oplevet noget grej der suste så højt, at man bemærkede det i pausen mellem numrene, det må være en fejl.

mvh.

Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 15 December 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Har haft store brum problemer med Cambridge og NAD - både mekanisk og ud i højtalerne (værst var Cambridge der i mine øjne skal ligne fin HiFi men ikke er det. Her er NAD mere ærligt).  Ingen brum med min Sony forstærkere. (kun efter et tordenvejr)

Det kan gå når det er mekanisk brum - men ikke når der slipper l***r ud i højtalerne, så blir man    .

Jeg savner også min Sugden Stemfort forstærker. Den brummede ikke og spillede helt uklompliceret og himmelsk.

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 December 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Mr.EntryLevel skrev:

Har haft store brum problemer med Cambridge og NAD - både mekanisk og ud i højtalerne (værst var Cambridge der i mine øjne skal ligne fin HiFi men ikke er det. Her er NAD mere ærligt).  Ingen brum med min Sony forstærkere. (kun efter et tordenvejr)

Det kan gå når det er mekanisk brum - men ikke når der slipper l***r ud i højtalerne, så blir man    .

Jeg savner også min Sugden Stemfort forstærker. Den brummede ikke og spillede helt uklompliceret og himmelsk.

Mit næste ampsæt bliver sugden masterclass

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Jeg har aldrig oplevet noget grej der suste så højt, at man bemærkede det i pausen mellem numrene, det må være en fejl.

mvh.

Så lad os håbe det også er en fejl her, sælger har ikke givet lyd fra sig et par dage, men jeg regner med at ringe til ham her i weekenden.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 16 December 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hvis de herrer K. Jensen og Mr. EntryLevel var så glade for deres Exposure og Sugden, så fatter jeg ikke, at I har købt noget andet?!

En ringe trøst: Moderne "hifi" er sjældent produktmodnet inden lancering/salg, det er der slet ikke tid til; aktionærerne vil have deres profit og det skal være ligenu!

QC = Qualitycontrol; det er et klistermærke, intet andet!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Hvis de herrer K. Jensen og Mr. EntryLevel var så glade for deres Exposure og Sugden, så fatter jeg ikke, at I har købt noget andet?!

En ringe trøst: Moderne "hifi" er sjældent produktmodnet inden lancering/salg, det er der slet ikke tid til; aktionærerne vil have deres profit og det skal være ligenu!

QC = Qualitycontrol; det er et klistermærke, intet andet!

Man har lov til at prøve noget nyt jo, og måske manglede de lidt effekt eller sådan noget?

Mener du at man næsten skal forvente at der er "børnesygdomme" med ens produkter nu til dags?

Mvh. Morten

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum