Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 21:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Og Midtfyn skælvede! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa mednørder og andre ligesindede!

Jeg synes lige, at I allesammen skal høre en historie om, hvad dette dejlige forum kan bringe med sig af fantastiske glæder og oplevelser.

For omkring 1 år siden hørte jeg første gang om dette forum, og på daværende tidspunkt var det egentlig markedspladsen, der havde min største interesse. senere har det ændret sig en del, tør det vel nok siges.

Historien er så, at jeg ret hurtigt fandt fælles fodslag med et par gutter eller fem og så sandelig en enkelt dame også. Vi har både haft fælles tekniske og musikalske voyager, og vi har debatteret og udvekslet synspunkter og inspireret hinanden efter bedste evne i dette forum i.

Forleden dag oprandt så den da, hvor der efterhånden måtte sættes ansigter på alle de indlæg og holdninger, som vi jo på forhånd kendte herfra forum.

Det skete på selveste Midtfyn, hvor et par enorme kapaciteter udi det musikalske inviterede til fælles musikspilning, lidt KT messe, lidt kaffe, lidt mad, lidt Chateau Neuf de Pape og meget meget mere. Vi hyggede os gevaldigt og i denne skrivende stund, står hele banden i en ufattelig gæld til værterne, som hermed har en tilgodeseddel af de store for den beværtning. Det var ganske enkelt med til at løfte musikken en oktav eller to.

Gælden blev ikke mindre af den musikalske Marathon voyage der blev foretaget. Du milde hvor fik vi dog hørt meget stor musik. For mit eget vedkommende kulminerede det med et par små etuder af Chopin (øvestyker) fremført af Perahia. Det slog næsten benene helt væk under mig. Derudover blev der spillet sten i rille, så støvet næppe har lagt sig endnu. Brand-X, Barclay James Harvest, Procul Harum og masser af andre navne fra en svunden tid, fandt vej til høvlen den aften, godt hjulpet på vej af bl.a. Schelde her fra forum.

På et tidspunkt kom der også gang i min kæphest, kabler og deres til tider forbløffende virkning på lyden. Diskussionen gik livligt for og imod dette og hint, og på et tidspunkt smilede værten over hele femøren, fordi han synes der kom noder ud af højttaleren. Da var det også ved at være lidt sent, skal det lige siges.

Vi havde med andre ord efterhånden meget store ører og meget små øjne. vi kastede os derfor omkuld i de medbragte soveposer.

Jeg har ikke før, og selvfølgelig ej heller siden, oplevet at blive inspireret så meget, som det efterhånden er blevet til, af nogen anden end week-endens værter. De har lært mig at kaste forsigtigheden overbord i udforskningen af det klassiske musikalske univers. Andre af deltagerne har ligeledes inspireret med musikalske og tekniske betragtninger.

Jeg håber nu blot en lille smule på, at der måske kunne være lidt der også gledet i den modsatte retning, ellers bliver gælden alt for stor.

Jeg vil derfor rette en tak til alle de involverede og til dette forums initiativtagere, ellers havde det jo slet ikke været muligt.

Og til andre vil jeg blot sige, at hvis i får muligheden, så find sammen med interessefæller, det får i den grad mangfoldigheden frem og inspirerer og motiverer.

Det er bare for godt til at være sandt

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt...

Tusinde tak for en super hyggelig weekend. Det er fint at Kubik har et ansigt nu.... Håber i kom godt hjem og at du magtede af fejre sønnike....

Ja, gælden til værterne er nærmest bundløs - det udi både skaffelse, musikhistorie og deres måde at behandle os på.

Du milde nogle optagelser du havde med - fik personligt en lektion af de store af bl.a. mikrofonplacering og flygler. Meget inspirerende. Det skal siges at Kubik er 100% kompromiløs - det skal høres som det er og det kræver sine indspilninger. Fuldkommen som med valget af kværn - stift stel, du mærker vejen som den er - her er der ingen som Maxi.... Men han bliver bevæget hvis bare musikken er til det....Hvad var det for 3-eller 4 dobbelt CDbox af dine, der blev spillet noget fra, var det Brahms ? Må ha´!

Det var ikke lige til overhøre det SCS-6´er...øv et hul ! Hvad var det Asbjørn sagde ..."Her er der ingen der står på slangen"....he..he - han havde ret!

Havde da helt glemt messen - der blev hørt alt den musik + mere man kunne havde ønsket sig på messen, senere. Det burde også være andre forundt at havne i så godt selskab.

Det var nok fint vi blev smidt i seng af værten til sidst...

Endnu en gang: Super week - det er jeres skyld!... ..

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

hi guys! Dette burde måske have været interne mails, men som Kurt (Wir Fahren, wir fahren, wir fahren, wir fahr) skriver er det dette geniale forum der gjorde det muligt at skrive sammen, hjælpe SES. med at få hevet spikes, kabelkolosser af anlægget, crawle musikbutikker.

Marathonkoncerten varede vel en 12 timer, så bestræbelserne på at højne standarden har ikke været helt forgæves.

(godt med rare naboer, søndag eftermiddag gik de frem og tilbage foran huset med vat i ørerne, men det var også koldt at gå tur i søndags)

Men en hilsen til Forum - I er great, måske skulle I også prøve. Og bare roligt vi 4 guys er stadig meget forskellige, men så er inspirationerne også større.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

hi guys! Dette burde måske have været interne mails, men som Kurt (Wir Fahren, wir fahren, wir fahren, wir fahr) skriver er det dette geniale forum der gjorde det muligt at skrive sammen, hjælpe SES. med at få hevet spikes, kabelkolosser af anlægget, crawle musikbutikker.

Marathonkoncerten varede vel en 12 timer, så bestræbelserne på at højne standarden har ikke været helt forgæves.

(godt med rare naboer, søndag eftermiddag gik de frem og tilbage foran huset med vat i ørerne, men det var også koldt at gå tur i søndags)

Men en hilsen til Forum - I er great, måske skulle I også prøve. Og bare roligt vi 4 guys er stadig meget forskellige, men så er inspirationerne også større.

Herligt at læse om jeres oplevelser.

Jeg kan forestille mig hvor hyggeligt og lærerigt det må have været.

Hvem er den 4.  ?

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hej...

Slænget var:

Wifi - skønheden, den egentlige grund til at vi alle dukkede op...!.....

SES - mesterkokken, og det omvandrende musik-historie/bibliotek....

Kurt Kubik -  logisk Maxi-ejer, og mester i microfon- optageteknik.....

Asbjørn - skeptisk studerende og Kubiks tro legekammerat.....

Schelde - dumsmart stodder, det lykkedes at komme halvejs igennem en flaske kvali-SM..... 

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

He He lyder absolut som en hyggelig Weekend, med masser af "guf" 
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Fedt, at man også kan mødes uden en skærm og et tastatur !

Det beviser hvor meget dette forum har at byde på !

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hvis I fire ikke snart går over i private beskeder så bliver Jeg misundelig..

I Herlev Hifi-klub får vi da også lidt inspiration af hinanden, men desværre kan vi ikke tillade os at falde døddrukne om på gulvet (!) i klublokalerne;o)

(der kommer jo desværre rengøring ca.kl.22:00!)

i formiddag fandt Modifix med Waal'ens gode hjælp en herligt vellydende og tussegammel London(Decca)LP med Stravinsky's Petrushka!

Denne LP er i eftermiddag blevet enstemmigt vellydsgodkendt af mindst tre nuværende medlemmer af herlevklubben, i homebase Alpha, -stadig helt uden druk!

Mvh. Jens/Modifix, -der fandt yderligere 6 gode titler bla.3 stk.på Proprius!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes