Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvor er interessen!!!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hej alle der stadig er på Hifi4all!

Nu sidder jeg her igen - igen - for jeg ved ikke hvilken gang - OG UNDRE MIG!!

Hvor bliver de sjove, nye og interessante indlæg af? Og ikke mindst hvor bliver alle Hifi-nørderne af. Jeg ser mange der er stoppet på dette link! Hans Faber, Malthe - Dr. Lyd og mange flere!

Hvad sker der? Hvad er der gået galt? Har Linket ikke sine gamle fans længere?Er interessen dalende? Er Hifi4all blevet devalueret? Kan vi ikke finde ud af at tale sammen? Er der for meget misundelse? Er vi for stædige entusiaster? Kan Hifi4all ikke styre forumet godt nok? Har forumet sine begrænsninger?.................

Hvor er det det går galt? I øjeblikket er det rigtig meget de samme der skriver - en masse rygklapperi og ikke den dybde der har været for bare et ½ år siden!

Er der nogen der kan komme med en forklaring?

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Hvis det er mig du kalder en rygklapper, så er jeg kun glad for at de mange skænderier, personligt rettede nedsættende bemærkninger og uvenskab er forsvundet. Hvis det er forsvundet sammen med de gamle debattører, så savner jeg dem ikke.

Hvis det er forbudt at hygge sig, nyde at ens omgangskreds bliver udvidet omkring en fælles hobby uden at man råber og skriger i munden på hinanden, så må du meget undskylde. Men så er det måske ikke os der er noget galt med.

Jeg savner også de gamle hårde hunde, de vidste for det meste hvad de snakkede om. En rig debat med holdninger er berigende for alle parter, og jeg savner de lange 3020 debatter. Så langt er vi enige, jo flere jo bedre.

Men som det gamle ord siger: Skik følge eller land fly..

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hvor bliver de sjove, nye og interessante indlæg af? Og ikke mindst hvor bliver alle Hifi-nørderne af. Jeg ser mange der er stoppet på dette link! Hans Faber, Malthe - Dr. Lyd og mange flere!

Hvad sker der? Hvad er der gået galt? Har Linket ikke sine gamle fans længere?Er interessen dalende? Er Hifi4all blevet devalueret? Kan vi ikke finde ud af at tale sammen? Er der for meget misundelse? Er vi for stædige entusiaster? Kan Hifi4all ikke styre forumet godt nok? Har forumet sine begrænsninger?.................

Hvor er det det går galt? I øjeblikket er det rigtig meget de samme der skriver - en masse rygklapperi og ikke den dybde der har været for bare et ½ år siden!

Hvis man skal tage det negative først, så var der ikke mindre rygklapperi i de såkaldt hårde hundes indlæg. Når det så er sagt, så har det ikke noget at gøre med at vi ikke kan styre forummet, ej heller at der er misundelse eller dalende interesse - nej, som det ser ud, kommer der en masse nye brugere til i øjeblikket, som på samme måde som os andre er igang med at lære noget mere og derved opbygge sig nogle gode systemer.

Der hvor filmen knækker er at enkelte af de gamle synes der primært skal være plads til deres ting og intet andet da det naturligvis ikke er interessant. I sådan et tilfælde kan man bare klikke videre og lade andre om at bidrage til de nye, men istedet bliver de årsag til irritation osv. Navnet Hifi4all dækker ganske sigende over "hifi for alle" så der er naturligvis plads til alle, og alle har deres plads.

Det man kan gøre, er at oprette tråde med de ting man gerne vil debatere - gør man det, kommer de "rette" folk også. Desværre fornemmes der også på det punkt en vis stædighed, men man kan desværre ikke altid forvente at alle de andre opretter trådene for en - skal der være debat, så lad der være debat - smid guldkornene på bordet!

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Interessant dabat og umiddelbart synes jeg det gav mening MEN kom så alligevel til at tænke på at dette er et forum hvor det er brugerne der bestemmer hvad der skal stå, derfor finder jeg det lidt tyndt at give de trods alt aktive brugere skyld for at være aktive. Hvis de ikke var det var forum helt dødt.

Denne tråd er vidst af denne slags hvor det gælder om at gribe i egen barm - men kan da kun tilslutte mig at vi kunne være mere aktive, sååååå

KOM IND I KAMPEN DRENGE!

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej Highend..

Jeg synes nu stadig, at der bliver lavet nogle gode tråde ind i mellem. Jeg vil sige for mit eget vedkommende, at jeg er nok mere læser end jeg er skriver. Jeg læser utrolig mange tråde, da jeg føler at det beriger min viden, og samtidig finder jeg det interessant. Jeg prøver at svare på spørgsmål, så godt som jeg nu evner, og prøver at gå med at de debatter, jeg nu ved lidt om. Der er sikkert mange der, ligesom jeg, ikke får skrevet en masse, men hellere læser. Grunden til at jeg ikke skriver så meget, er nok, at min hifividen ikke har 30-40 år på bagen, som mange andres - desværre.. Og samtidig, så synes jeg ikke at jeg kan udtrykke mig ordentligt når jeg laver et indlæg - jeg har svært ved at få det til at lyde spændende og samtidig have en masse informativt indhold. MEN - jeg er på hifi4all hver dag, helst flere gange om dagen, så jeg er her stadig....

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Som forholdsvis ny bruger af dette forum kan jeg ikke udtale mig så meget hvordan de gode gamle dage var, men jeg er rigtig godt tilfreds med situationen i dag

<--- (ikke en rygklapper - bare en klapper)

Jeg har fået en masse gode råd og ideer der har udvidet min "hifi horisont" betydeligt i den korte tid jeg har deltaget. Jeg synes det er en glæde hver gang man kan bidrage kontruktivt i en tråd (desværre ikke så ofte endnu )

Der har da også været nogle lange/gode tråde i nyere tid, eks. omkring phd8-skærmen

Bo

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 13 December 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

En indlysende forklaring på nogle medlemmers midlertidige fravær, kan være en hændelse som at man har opnået en tilstand af tilfredshed med sit anlæg.

Som du nok ved, er denne tilstand ikke vedvarende for alle, og der vil nok være nogle der vender tilbage med fornyet styrke efter lige at have hørt hele LP/CD samlingen et par gange.

Hans Faber har vist en Sonus Faber klub, der nok kan tage noget af tiden, men mon ikke at der bliver tid igen senere ?

Visse debattører har også både musik og hjemmebio som interesse, og måske læser du ikke i hjemmebiotrådene ?

Der er kommet mange nye profiler på hifi4all i den sidste tid, og mange farverige indlæg, men med mindre armbevægelser.

Jeg har set lige så mange festlige indlæg i det sidste halve år, som for et år siden.
Trådene om folks anlæg indeholder meget sjov og ballade, hvis man er til det afslappede og uformelle.

Hvis du efterlyser mere dybde, må du nok stille nogle helt konkrete spørgsmål, og starte tråde om emnerne. Det kan sagtens være emner som du selv ved meget om, men gerne vil have belyst bedre.

Jeg syntes at rumakustik f.eks. er et emne der diskuteres for lidt.
Personligt er jeg temmelig tilfreds med mit rum, men fornemmer at mange ikke er, men måske ikke helt orker at gå i gang med omfattende ændringer i rum og møblement.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 December 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har ikke så meget forstand på alle de forskellige mærker , og meget af det tekniske bliver hurtigt over min forstand  - jeg jeg gør det så godt jeg kan og laver bl.a. indlæg om mine musik oplevelser , jeg håber andre kan have lidt glæde af

Men nu mr highend bringer det op , så sad jeg også forleden og undrede mig over hvor bl.a. en så stor indlægs udøver som Kim Olsen er blevet af

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Kim Olsen er ikke her på siden mere. Han er i redaktionen på "den anden webside", hvis navn ikke engang må nævnes her! Flere af de, som jeg
tror du tænker på når du siger de gamle kæmper, er osse gået derover.

Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvad sitet hedder, for så bliver dels dette indlæg slettet og jeg får sikkert også en træls PB om at jeg ikke må
nævne sidens navn.

Netop den form for ytringspression kan jeg ikke klare og jeg er selv en af dem som er skiftet til "den anden". Kigger dog lige ind her fra tid til
anden, for at se hvad der sker. Og du har ret, der sker ikke det vilde, der er mange nye som gerne vil have råd med på vejen, skal de købe en
SONY eller en NAD og det ikke lige der de store læseværdige tråde skabes - for mig.

Der er imidlertid dukket andre op, som måske med tiden kan fylde tomrummet ud efter dem som gik. Men så skal de nok til at være mere
konstruktive og komme med nye tråde selv, istedet for bare at lege moralister og selvbestaltede politibetjente, se eksempelvis Spencer.

Jeg tror det er godt for webs som dette sted at der blev øget konkurrence i DK.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 December 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Kim Olsen er ikke her på siden mere. Han er i redaktionen på "den anden webside", hvis navn ikke engang må nævnes her! Flere af de, som jeg
tror du tænker på når du siger de gamle kæmper, er osse gået derover.

Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvad sitet hedder, for så bliver dels dette indlæg slettet og jeg får sikkert også en træls PB om at jeg ikke må
nævne sidens navn.

Netop den form for ytringspression kan jeg ikke klare og jeg er selv en af dem som er skiftet til "den anden". Kigger dog lige ind her fra tid til
anden, for at se hvad der sker. Og du har ret, der sker ikke det vilde, der er mange nye som gerne vil have råd med på vejen, skal de købe en
SONY eller en NAD og det ikke lige der de store læseværdige tråde skabes - for mig.

Der er imidlertid dukket andre op, som måske med tiden kan fylde tomrummet ud efter dem som gik. Men så skal de nok til at være mere
konstruktive og komme med nye tråde selv, istedet for bare at lege moralister og selvbestaltede politibetjente, se eksempelvis Spencer.

Jeg tror det er godt for webs som dette sted at der blev øget konkurrence i DK.

Der er masser af positivisme på hifi4all, som er meget let at få øje på hvis man kigger efter det.
Du har faktisk selv bidraget med noget positivt i et af de sidste indlæg du skrev.

Men det med at lange ud efter personer i en tråd som er startet med et positivt formål, er meget negativt.

Du skal såmen heller ikke være nervøs for at reklame for 'det andet site' vil blive fjernet.
De to sites kan sagtens supplere hinanden, i stedet for at virke som konkurrenter.

Hvis du ser hifi4all som en slags konkurrent, og ikke et supplement til hifiinteresserede, så mener jeg at du har et problem.

Kom med nogle glade indlæg, og vis at du kan bidrage med noget positivt.
Og tag nu ikke det hele som om at det var en livsvigtig samfundsdebat som påvirker vores velfærd.

Det er trods alt kun hifi - og der er altså vigtigere ting i livet end hifi.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej Kontrast

Jeg ved godt at Kim Olsen er blevet administrator ( eller hvad det nu hedder ) på den anden site ( jeg er da også selv medlem derover ) , men derfor behøvede han vel ikke skippe denne side helt

Jeg syntes det er godt med 2 sites , der burde kunne suplerer hinanden , men det er åbenbart ikke muligt

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 December 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg er skam ikke stoppet nogle steder, jeg arbejder bare en del for at spare sammen til næste hifi projekt

jeg skal nok opdaterer Olsens Stereo med det + mine oplevelser omkrikng den nye nuforce så snart jeg får hul i kalenderen.

men ja, www.hifi-musik.dk tager jo også noget tid.

nå ja, tak for sidst tube61

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Man burde jo også sagtens kunne "være medlem" af begge fora, det er jeg selv da. Det bidrager jo bare endnu mere til at ens viden bliver større. Hvem vil ikke gerne vide mere, og lære mere om sin interesse... Det er utrolig positivt at kunne gå på nettet og debattere sin interesse med andre ligesindede. Så HIFI4ALL og dets brugere: keep up the good work.. det er jo et fedt site.............

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Det er vigtigt at forstå, at HIFI4ALL.DK ganske enkelt ikke er et rent high end site, og har det har iøvrigt ikke været meningen, men at sitet skulle rumme andre former for interesse inden for hifi, surround, lyd og billede.

- og sådan er det iøvrigt stadig.

Har man været af den opfattelse at HIFI4ALL.DK kun skulle være for hardcore high end entuiaster, har man opfattet ideen med sitet forkert.

Husk at vi alle starter et sted, og hvorfor skulle HIFI4ALL.DK´s så ikke være grobunden for de kommende hardcore high end entuiaster?

At der er alternativer kan da kun glæde alle, så er der noget for en hver smag og lyst, og ikke mindst viden!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Jeg er skam ikke stoppet nogle steder, jeg arbejder bare en del for at spare sammen til næste hifi projekt

jeg skal nok opdaterer Olsens Stereo med det + mine oplevelser omkrikng den nye nuforce så snart jeg får tid.

nå ja, tak for sidst tube61

Hej Kim

Det var da lækkert at hører - og ilige måde tak for sidst

Hilsen Jan.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 13 December 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Mon ikke de gode tråde/indlæg lige som alt andet kommer lidt i bølger?

Det sidste halve års tid mener jeg, at der har været en del gode indlæg på billedsiden, måske fordi vi er nået der til hvor mange køber fladskærme og projektorer. I den sammenhæng bliver der da også debatteret en del omkring HTPC. Det sidste er feks ikke noget der er aktuelt for mig på nuværende tidspunkt, men derfor synes jeg alligevel det interessant at følge lidt med i Pionerernes erfaringer.

På lyd siden har der måske været lidt længere mellem de store og tunge tråde på det sidste, men på den anden side er det da ikke så længe siden at KvK startede en tråd om dynamik. Men lige nu virker det som om en del af "lydsnakken" finder sted på folks egne tråde, hvor de ændringer de har foretaget i deres anlæg bliver diskuteret.

Jeg synes hifi4all spænder dejlig bredt, lige fra teenageren der har 2.000 kr og gerne vil have nogle råd til at få et anlæg der er bedre end et mini-anlæg fra Bilka, til den garvede rotte der er igang med at sammensætte drømmeanlægget.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Jeg oplever en vis træghed mod at se på nye ting eks. mit indlæg om PS Audio's Gain Cell forstærkere, nogle vil helst følge de vante stier.

Man/jeg laver jo ikke et indlæg for at debatere med mig selv eks.

Ved ikke om i har lagt mærke til det, men der er som om bestemte mærker er de mest dominerende og mest moderigtige herinde så som VA,Audia og lign.

Har set nogle indlæg hvor jeg alene vide holdningen er fremherskendeog typisk er de også endt med en masse fnidder.Hvorfor i det hele taget lave de indlæg der lægges jo ikke op til debat? 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej...

Der er selvfølgelig nogle som er over og kigge på "den anden side". Mon ikke de vender 'tilbage' til hifi4all, når de har fundet ud af hvilken børnehave den "anden side" er?

Ovre på den "anden" kan man imidlertid se 'guldkornene' fra de personager der ikke længere har adgang til hifi4all. Hvis nogen skulle have lyst til det....

Hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 13 December 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Det er vigtigt at forstå, at HIFI4ALL.DK ganske enkelt ikke er et rent high end site, og har det har iøvrigt ikke været meningen, men at sitet skulle rumme andre former for interesse inden for hifi, surround, lyd og billede.

- og sådan er det iøvrigt stadig.

Har man været af den opfattelse at HIFI4ALL.DK kun skulle være for hardcore high end entuiaster, har man opfattet ideen med sitet forkert.

Husk at vi alle starter et sted, og hvorfor skulle HIFI4ALL.DK´s så ikke være grobunden for de kommende hardcore high end entuiaster?

At der er alternativer kan da kun glæde alle, så er der noget for en hver smag og lyst, og ikke mindst viden!

Helt enig, jeg havde et lille bitte HfK anlæg da jeg startede herinde, men der gik ikke lang tid før jeg blev smittet med bacillen, takket være den viden og entusiasme dette site er så rigt på. Mit problem er jeg følgeligt ikke ved nok til at kunne bidrage med noget i de mere tekniske hardcore diskussioner.

Men det kommer vel, og der er vel forhåbentligt også plads til lidt spas og afslappet hygge med ligesindede.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 December 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hvis man vil vise respekt overfor de som har hjulpet én, da man selv startede op, mener jeg kun at der er én korrekt måde at gøre det på.

Man må vise det, ved at hjælpe de nye brugere, på samme måde som man selv er blevet hjulpet.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes