Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 5005 / 6006vs. B&W DM602.5 / 609 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
boqa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal have mig et par nye højtalere og jeg tror at valget er snævret ned til et valg mellem en af følgende fire højtalere: dali 5005,dali 6006,B&W DM602.5S3 og B&W DM309.

Jeg har en denon avr1404 til give lyd til dem. De skal i høj grad bruges til at høre musik på, men med tiden bliver der nok opgraderet så jeg kan få mig en hjemmebio.

Hvilke højtalere vil I anbefale? Da de kommer til at stå ret tæt på væggen og da højden også er af betydning hælder jeg nok mest til enten 5005 eller 602.5. Jeg har det indtryk at jeg måske nok får den bedste midttone/diskant med B&W'erne, men jeg er bange for at bassen ikke helt gøre det godt nok når jeg slår over fra den klassiske genre til mit heavy metal og jeg har ikke lige umiddelbart råd til en subwoofer. Dertil kommer at jeg kommer et par tusinde billigere til hele surroundanlægget med dali'erne, men spørgsmålet er hvad jeg mister.

Kort sagt, hvad er diverse fordele ulemper ved b&W og dali'erne (og især B&W 602.5 vs. dali 5005)

På forhånd tak

Mvh.
"Boqa"
Til top Vis boqa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boqa

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej boga!

Jeg har haft et par 6006ere og de gør det rigtig godt. Både til musik og ikke mindst i hjemmebioen.

Så dem vil jeg da anbefale dig. Men hvis du har mulighed får det, så få dem stillet op mod hinanden, og lad dine øre afgøre sagen.

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

Jesper4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hej Boqa.

Jeg har netop været inde i HK og lyttet lidt til Dali samt B&W, (602 s3) - og jeg kan blot meddele, at B&W slet ikke imponerede. De lød kasseagtigt og flade. Hvor derimod både dali 5005 og 6006 fik mig til at sætte mig ekstra godt til rette i stolen.

5005 gør det godt. Spiller på en behagelig og dynamisk måde, men har du pladsen og behovet så tag 6006. Sikken en magtfuld og uanstrengt lyd.

Der er delte menninger om Dali her i Forummet, men jeg blev possitivt overrasket. (Jeg høre ambient/trance/techno/rythmisk musik) - så prøv at tage en hurtig sammenligning imellem B&W og Dali og herefter, når du formegentligt også er blevet overrasket, vælg så om det skal være 5005 el. 6006!

Hilsen Jesper4

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Boqa> Velkommen til 

Man kan godt sige at B&W er mere detaljerede og bedre i mellemtonen, mens Dali's blå serie er mere til rund og behagelig. Nogen mener at Denon er lidt til den lyse side og derfor kan risikere at lyde skinger sammen med B&W, mens Dali Blue er mere "rund" og har mere bund. Det er jo en smagssag, så du må ned og lytte...

Jeg kan se din Denon er en 1404 og selv om 6006 kan give mere end 5005, vil jeg anbefale at du går efter 5005. Da 6006 har tre 6½" enheder vil den kræve en hel del af din forstærker hvis du "går til den". Desuden har 5005 basport på forsiden, mens 6006 også har en på bagsiden - så hvis de skal stå tæt op ad væggen er det endnu et argument for 5005.

Jeg håber det hjalp lidt - men det er stadig din smag der skal afgøre det, for der er stor forskel på B&W lyden og Dali lyden i de højtalere du nævner.

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

jeg står selv over for det valg. jeg var i hifiklubben. i lyngby, og her hørt jeg 5005 og 6006 og der er mere lyd. jeg ved det sværre ikke hvad han brugt for en forsærker, men jeg har selv en denon 1603.
jeg syntes klart at der var mere lyd i 6006, og jeg tror selv når jeg skal ud og have dem, så vil jeg give de 500kr mere pr styk også få 6006.

det eneste grund til at jeg ikke har købt inu, er at jeg på billede har forelsket mig i B&W DM604  men jeg syntes nok lige at det er lidt for dyrt, men jeg har ikke hørt dem inu. og hvis det bliver så bliver det nok B&W DM603 den er jo næsten 2000kr billigere.

1stk Dali Icon 2 center
Til top Vis franklj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franklj

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes